Besvaret July 2, 2011 jeg kan ikke se ned til vejen heroppefra, men tvivler at der er særlig meget tørt dernede :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Sakset fra Ekstra Bladet: Det er svært at se den danske sommer i København lige nu. Store hagl, kaskader af vand og tusindvis af lyn har buldret hen over byen de sidste tre timer. Det forårsager oversvømmede baggårde, og får vandet til at sprøjte op af toiletterne på flere københavnske restauranter og private hjem. Værst ser det ud i Palads Biograf, der er oversvømmet. Derfor måtte stedets gæster evakueres i knæhøjt vand. Stømmen er gået mange steder i København og omegn, og tv-signalet er dødt hos dem, som har strøm. Ifølge DMI er der de seneste tre timer kommet 5.309 lynnedslag, og vagthavende Frank Nielsen har sjældent set noget lignende. - Vejret lige nu er meget voldsomt. Det er sjældent, at vi ser så kraftigt et regnvejr, siger han til bt.dk Det er især Sjælland og Bornholm, der er hårdt ramt. Og festivalgæsterne på Roskilde går formentlig heller ikke fri. - Der vil komme regn i Roskilde, og der er også risiko for skybrud, oplyser vagthavende ved DMI. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Sakset fra Ekstra Bladet: Det er svært at se den danske sommer i København lige nu. Store hagl, kaskader af vand og tusindvis af lyn har buldret hen over byen de sidste tre timer. Det forårsager oversvømmede baggårde, og får vandet til at sprøjte op af toiletterne på flere københavnske restauranter og private hjem. Værst ser det ud i Palads Biograf, der er oversvømmet. Derfor måtte stedets gæster evakueres i knæhøjt vand. Stømmen er gået mange steder i København og omegn, og tv-signalet er dødt hos dem, som har strøm. Ifølge DMI er der de seneste tre timer kommet 5.309 lynnedslag, og vagthavende Frank Nielsen har sjældent set noget lignende. - Vejret lige nu er meget voldsomt. Det er sjældent, at vi ser så kraftigt et regnvejr, siger han til bt.dk Det er især Sjælland og Bornholm, der er hårdt ramt. Og festivalgæsterne på Roskilde går formentlig heller ikke fri. - Der vil komme regn i Roskilde, og der er også risiko for skybrud, oplyser vagthavende ved DMI. puha det er også ret vildt her :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 nåh mine forældre bor i Lyngby, de har ingen strøm og har nu en oversvømmet kælder, selvom de ellers havde gjort deres for at undgå vand i den. Og der er vejret heller ikke venligt jo. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Billede taget fra TV2 og viser halvt oversvømmede biler på Frederiksberg Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Taget fra EB og er fra Vesterbro Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Hvor er der bare meget vand og hvor må der være rigtig mange, der har problemer med oversvømmelser :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 og jeg som troede at nu stoppede det, så kom der nye blink Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 De sagde i vejrudsigten at det ville klare op i nat. Dagen imorgen vil starte med sol og derefter ENDNU ET SKYBRUD til Sjælland og især København :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 De sagde i vejrudsigten at det ville klare op i nat. Dagen imorgen vil starte med sol og derefter ENDNU ET SKYBRUD til Sjælland og især København :o godt jeg har vasketid kl 8.30, så bliver jeg da ikke våd imens. men al det skybrud på skybrud Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Tivoli er også evakueret. De frygter at det vand der ligger derinde er strømførende :o :blink Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Puha - så ringede formanden for ejerforeningen (jeg sidder i bestyrelsen) og sagde, at vandet fossede ind i vores kælder. Det kom seriøst ind i tykke stråler gennem væggen! :o Så vi måtte i regntøjet og rundt i opgangene og banke på og sige til folk med kælderrum, at de hellere måtte gå ned og redde det de kunne. Hele sidegaden herude stod under vand! Vi har en thairestaurant i stuen - de lukkede kl. 20 fordi deres kælder og varelager stod under vand i hoftehøjde og de har smidt alle deres råvarer ud :( Politiet har efter sigende afspærret hele Istedgade der står under vand. Jeg har aldrig, i de 10 år jeg har boet i København, oplevet noget lignende... Det stoppede med at regne her for ca. ½ time siden og kloakkerne har allerede taget stort set alt vandet. Så det er ikke fordi de er i stykker - de kunne simpelthen ikke følge med. Både min storesøster og min lillesøster er på Roskilde. Har skrevet til dem begge. Den lille er efter sigende okay (men ingen ved hvor fuld hun er ;)) men min storesøster har lige skrevet, at det er voldsomt i Roskilde lige nu. Håber virkelig ikke de får ligeså meget vand som vi har fået! :o :o :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 SHIT det må være slemt i Lyngby. Har lige sakset dette fra BT: - Jeg har lige stået i vand til livet, og der flyder døde rotter rundt i vandet. Kloakdækslerne er poppet, og der står masser af vand op alle steder, siger bt.dk's fotograf, der for kort tid siden befandt sig på Lyngbyvej. Flere familier har siddet fast i bilerne, men er nu kravlet ud gennem bilruderne. Flere af bilerne er nu næsten dækket af vand. Jeg har aldrig set noget lignenede. Det er helt vildt, siger bt.dk's mand på stedet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 SHIT det må være slemt i Lyngby. Har lige sakset dette fra BT: - Jeg har lige stået i vand til livet, og der flyder døde rotter rundt i vandet. Kloakdækslerne er poppet, og der står masser af vand op alle steder, siger bt.dk's fotograf, der for kort tid siden befandt sig på Lyngbyvej. Flere familier har siddet fast i bilerne, men er nu kravlet ud gennem bilruderne. Flere af bilerne er nu næsten dækket af vand. Jeg har aldrig set noget lignenede. Det er helt vildt, siger bt.dk's mand på stedet. Lyngbyvejen er motorvejen fra Lyngby mod Kbh, mine forældre bor i Lyngby og de har ingen strøm og deres kælder svømmer Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Puha - så ringede formanden for ejerforeningen (jeg sidder i bestyrelsen) og sagde, at vandet fossede ind i vores kælder. Det kom seriøst ind i tykke stråler gennem væggen! :o Så vi måtte i regntøjet og rundt i opgangene og banke på og sige til folk med kælderrum, at de hellere måtte gå ned og redde det de kunne. Hele sidegaden herude stod under vand! Vi har en thairestaurant i stuen - de lukkede kl. 20 fordi deres kælder og varelager stod under vand i hoftehøjde og de har smidt alle deres råvarer ud :( Politiet har efter sigende afspærret hele Istedgade der står under vand. Jeg har aldrig, i de 10 år jeg har boet i København, oplevet noget lignende... Det stoppede med at regne her for ca. ½ time siden og kloakkerne har allerede taget stort set alt vandet. Så det er ikke fordi de er i stykker - de kunne simpelthen ikke følge med. Håber jeres forsikring dækker og at det ødelagte ikke har stor affektionsværdi :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Både min storesøster og min lillesøster er på Roskilde. Har skrevet til dem begge. Den lille er efter sigende okay (men ingen ved hvor fuld hun er ;)) men min storesøster har lige skrevet, at det er voldsomt i Roskilde lige nu. Håber virkelig ikke de får ligeså meget vand som vi har fået! :o :o :o Det seneste jeg har læst mig til er at Roskilde har fået vand i store mængder ,skybrudsagtige tilstande skrev de. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Håber jeres forsikring dækker og at det ødelagte ikke har stor affektionsværdi :kram Vi bor på 3. sal, så vi har heldigvis loftsrum ;) Men det er da ærgeligt for foreningen og alle dem der har fået ødelagt en masse ting. Jeg var nede og hjælpe en af dem fra min opgang med at redde det hun kunne... Det var mest gamle studiebøger og flyttekasser det gik ud over og hun blev advaret i god tid til at redde det meste. Men der var rigtig mange der ikke var hjemme og det er jo bare ærgerligt. Og hende ned på 1. sal har efterladt sin lejlighed med ALLE vinduerne på vid gab <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Det seneste jeg har læst mig til er at Roskilde har fået vand i store mængder ,skybrudsagtige tilstande skrev de. Ifølge Politiken (og DMI) slipper Roskilde 'billigt' med 30-50mm vand - det er godt nok også meget vand, når man bor i telt! :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Ifølge Politiken (og DMI) slipper Roskilde 'billigt' med 30-50mm vand - det er godt nok også meget vand, når man bor i telt! :o Ja, men når der kommer så mange millimeter indenfor så kort tid så er det voldsommere end hvis der falder f.eks. 120 millimeter over en hel dag. Kloakerne og dræneringerne kan slet ikke følge med så store og pludselige vandmængder. Håber for festivaldeltagerne at det vil hjælpe en del der smides træflis når regnen stilner af. Er ihvertfald glad for det ikke er mig der skal svømme i et iglotelt ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 2, 2011 Ja, men når der kommer så mange millimeter indenfor så kort tid så er det voldsommere end hvis der falder f.eks. 120 millimeter over en hel dag. Kloakerne og dræneringerne kan slet ikke følge med så store og pludselige vandmængder. Håber for festivaldeltagerne at det vil hjælpe en del der smides træflis når regnen stilner af. Er ihvertfald glad for det ikke er mig der skal svømme i et iglotelt ;) Præcis - det er så voldsomt fordi det kommer på så kort tid. Jeg læste lige følgende på Politiken.dk: "På Amager er der faldet 150 milimeter regn inden for et par timer, hvilket er »meget usædvanligt«, oplyser vagthavende meteorolog ved DMI Frank Nielsen. 150 milimeter er mere end dobbelt så meget regn, som der normalt falder på en måned." Så er det sgu da ikke så mærkeligt det føltes vildt! :o Om Roskilde skriver de: "I Roskilde, hvor rigtig mange mennesker i øjeblikket følger vejrudsigten tæt, har skybruddet endnu ikke hærget. Men det er ikke mange kilometer derfra, fortæller meteorologen, så der er mulighed for, at årets festival snart omdannes til en mudderpøl." Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2011 Fåååårk hvor er jeg glad for at dette ikke er mit badeværelse :o :o :o Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret July 3, 2011 wauw godt et ikke er mit badeværelse. her har vinden stået på min altan, så vandet er kommet ind i vinduekanterne, lidt vildt at bo på 14. og gå ud på en våd altan, tror Freja var noget utilfreds, da hendes grislingebamse lå derude og var noget våd <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites