Oprettet June 29, 2011 Har været hos nogle venner idag hvis katte har fået lopper og deres dreng er blevet bidt af dem. hvor store er chancerne for vi får dem med hjem og hvis vi gør (har ingen husdyr), hvor hurtigt dør de så selv eller vil vi blive plaget af dem rigtig længe. Er der noget jeg kan gøre nu efter vi er kommet hjem. har smidt alle ungernes tøj i vaskekurven så det bliver vasket i morgen for en sikekrheds skyld. men er virkelig nervøs for hvis lopperne kommer med i sengen at de forbliver der og formere sig!!!! Føler virkelig det kribler og krabler på mig men ved ikke om det er indbilding- kan man se lopper eller er de for små? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2011 Lopper hører til ved dyr jo, så hvis I ingen dyr har, tror jeg ikke I skal være bange, men jeg ved det faktisk ikke... Men jeg ved at det tager et ÅR et bekæmpe lopper hvis du har dem på dine dyr... Lopperne kan nemlig gå i en slags dvale, og gemme sig i sprækker osv.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2011 Vi har kun en kanin som bor udenfor. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2011 Jeg ville nu tage det helt stille og roligt :) Lopper kan sagtens ses, de er meget små og sorte.. Men ikke mindre end at du kan se dem på afstand.. Vi har kat som får Frontline hver måned, da jeg selv hader lopper.. Bare jeg kommer i nærheden af én loppe bliver jeg bidt.. Så der er ingen tvivl om, at de er pisse belastende, men jeg ville alligevel tage det roligt, da de kun er på dyr.. Jeres kanin kan også sagtens have lopper, når den er uden for.. Der opdager i jo heller ikke om i får en eller to med ind :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2011 Jeg er bare lidt paronia over om jeg kan tage med i seng og de bliver der. det tøj vi havde på i dag skal/kan jeg gøre noget specielt for at få evt. lopper væk? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 29, 2011 Jeg er bare lidt paronia over om jeg kan tage med i seng og de bliver der. det tøj vi havde på i dag skal/kan jeg gøre noget specielt for at få evt. lopper væk? Nej det skal du ikke, hvis der endelig er kommet en loppe med jer hjem, dør den når du vasker tøjet :) Jeg har aldrig tænkt over lopper i sengen, nu har vi ingen lopper, men de kommer hurtigt når man har kat.. Til gengæld kan jeg flippe helt ud ved tanken om alle de støvmider der er i sengen <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2011 Man skal huske, hvis man har dyr at skifte mellem de forskellige produkter, så man ikke kun bruger frontline, da man kan blive resistens overfor produktet, og det derfor ikke længere vil have virkning. Det er det samme hos os mennesker, hvis vi bruger det samme produkt mod noget sygdom rigtig længe, vil det til sidst ikke have nogen virkning... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2011 Man skal huske, hvis man har dyr at skifte mellem de forskellige produkter, så man ikke kun bruger frontline, da man kan blive resistens overfor produktet, og det derfor ikke længere vil have virkning. Det er det samme hos os mennesker, hvis vi bruger det samme produkt mod noget sygdom rigtig længe, vil det til sidst ikke have nogen virkning... Ja det glemte jeg at skrive :) Vi har købt et andet produkt denne måned fra www.husse.dk :) Så vi skifter lidt... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2011 Jeg havde ingen loppe bid i dag så håber vi er gået fri Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2011 Frontline er i øvrigt bedst til at forebygge lopper og flåter, ikke til at bekæmpe dem :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2011 I kan også stille en balje vand m. Fyrfadslys i på gulvet. har i lopper vil de drukne sig selv - har i trægulv i hele huset har i intet at frygte. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2011 I kan også stille en balje vand m. Fyrfadslys i på gulvet. har i lopper vil de drukne sig selv - har i trægulv i hele huset har i intet at frygte. Sjovt.. Vi fik at vide træfulv var det væreste hvis man fik lopper.. Da de kan gemme sig i revner og gå i dvale i op til et år i dem.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 30, 2011 Hmmmm vi har kun trægulve på nær klæeren som er af cement og køkkenet som af med sådan noget blødt platiskligende noget (kan ikke stave til det) og så selvfølgelig badeværelset med klinker Del dette indlæg Link to post Share on other sites