Guest

Slynge vs. bæresele?

18 indlæg i dette emne

Jeg kunne godt tænke mig en vikle, slynge eller bæresele jeg kan bruge når den lille kommer. Jeg har kigget lidt, men ved ikke helt hvad jeg skal vælge. Manden vil også gerne kunne bruge den, da han synes det er en rigtig god ide.

Umiddelbart leder vi efter noget som kan opfylde følgende:

- skal kunne bruges fra nyfødt

- skal kunne bruges af os begge - jeg er 168 cm. og manden 195 cm. så der er jo en del forskel

- skal gerne kunne bruges så længe som muligt

- skal støtte på begge skulder

- den lille skal gerne kunne sidde med ansigtet udad når den bliver ældre

Jeg har kigget på både Skildpadden og Koalaen, men jeg er ikke helt sikker på forskellen. Den største forskel jeg kan se er prisen. Nogen der har erfaring?

Og er der nogen der har erfaring med bæresele og kan anbefale noget der? Eller er slynge at foretrække?

Del dette indlæg

Bæreselen må så vidt jeg husker først bruges, når baby selv kan holde hovedet. Den er ikke så nænsom mod ryggen som en vikle eller slynge er det.

Slynger og vikler kan bruges fra fødslen. En slynge kan ikke bruges til at barnet sidder i, men til at ligge i når de er helt små. Viklerne kan derimod bruges gennem lang tid, da de kan bindes på forskellige måder alt efter størrelse og alder.

Vi havde begge dele. Selen kunne jeg ikke bruge pga af ryggen, men manden brugte den et par gange, fordi han synes viklen var noget "tøset". Vi havde i øvrigt en Koala-vikle. Det er et langt stykke stof med en lomme foran. Jeg mener skildpadden er "fast" som standard- altså at man ikke kan binde den på flere måder som man kan med viklen. Til gengæld tror jeg der er lidt mere "hold" i den som i viklen.

Jeg ville klart selv vælge en vikle eller en slynge igen denne gang :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillader mig lige at stille et tillægsspørgsmål i din tråd..

Er der nogle fysiske butikker, hvor man kan prøve viklen først? Er lidt hooked på den, men synes det er mange penge, hvis det ikke er et hit...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillader mig lige at stille et tillægsspørgsmål i din tråd..

Er der nogle fysiske butikker, hvor man kan prøve viklen først? Er lidt hooked på den, men synes det er mange penge, hvis det ikke er et hit...

Jeg mener Babysam har et udvalg for forskellige slags du kan prøve :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener Babysam har et udvalg for forskellige slags du kan prøve :)

Jeg er ikke helt sikker på at Babysam har dem, men Ønskebørn har i hvert fald. Der har vi købt vores :)

Vi er endt med at købe en Koala-vikle. Det var den vi fik anbefalet når vi gerne vil bruge den fra nyfødt og så kan den bruges til omkring 10 kg. Skildpadden der kan bruges i længere tid anbefalede de ikke til nyfødte men først når barnet kan holde hovedet selv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ikke helt sikker på at Babysam har dem, men Ønskebørn har i hvert fald. Der har vi købt vores :)

Vi er endt med at købe en Koala-vikle. Det var den vi fik anbefalet når vi gerne vil bruge den fra nyfødt og så kan den bruges til omkring 10 kg. Skildpadden der kan bruges i længere tid anbefalede de ikke til nyfødte men først når barnet kan holde hovedet selv.

Er du glad for Koalaviklen? Kan du anbefale den?

Tror da lige jeg skal en tur i Ønskebørn :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en koalavikle til Isabella. Når man først har lært at binde den, er den rigtig god. Isabella (som var kolik-barn med stor sansefølsomhed) faldt rigtig godt til ro i den, og kunne så falde i søvn. Så kunne jeg løsne viklen og lægge hende forsigtigt i liften uden hun vågnede :) Har desværre solgt min, men må vist hellere kigge efter en ny ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde en koalavikle til Isabella. Når man først har lært at binde den, er den rigtig god. Isabella (som var kolik-barn med stor sansefølsomhed) faldt rigtig godt til ro i den, og kunne så falde i søvn. Så kunne jeg løsne viklen og lægge hende forsigtigt i liften uden hun vågnede :) Har desværre solgt min, men må vist hellere kigge efter en ny ;)

Nemlig, husk på at du IKKE må undertrykke :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nemlig, husk på at du IKKE må undertrykke :D

:lol Ja, men skal lige finde ud af om den skal være pink som sidste gang eller jeg skal finde en tyrkis-agtig én :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lol Ja, men skal lige finde ud af om den skal være pink som sidste gang eller jeg skal finde en tyrkis-agtig én :D

Tyrkis :rolleyes :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Herhjemme var bæreselen et hit, fra hun kunne sidde i den :) Vi brugte den meget, når vi var ude og gå tur og handle :)

Jeg havde også en slynge, men blev aldrig gode venner med den og Tilde var ikke ret glad for, at ligge i den <_<

Jeg skal helt sikkert have en vikle til den næste ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke om den er god endnu, da den lille først kommer til august :)

Jeg har taget chancen og købt en så vi har den klar. Tænkte at den kan altid sælges igen hvis den ikke kan bruges ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har brugt strækvikle til nyfødt og mei tai slynge fra cirka 6 måneder :) Først båret på maven og senere på ryggen :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg havde en slynge i starten og den blev jeg aldrig gode venner med, så jeg solgte den og købte en bæresele, som var guld værd :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte en Koalavikle i går - og er allerede vildt glad for den!! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg købte en Koalavikle i går - og er allerede vildt glad for den!! :loveshower

Det er jeg glad for at høre for nu gælder jeg mig endnu mere til at tage min i brug :) (om forhåbentlig ikke så længe :rolleyes )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har købt en Baby Björn bæresele. Vores naboer havde en til deres søn, og de har bare været rigtig glade for den, så den fik vi varmt anbefalet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg elsker, elsker, elsker min manduca bæresele!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER