Milla

Eksamens angst

14 indlæg i dette emne

Ja hvad gør jeg lige ved det??

Synes jeg har prøvet så mange ting snart.. Jeg er den type som går i sort til eksamen selvom jeg kan mine ting. Ved den sidste eksamen jeg var til græd jeg inden jeg overhovedet var begyndt på mit oplæg :(

Jeg har en eksamen her d. 1. juli og min søvn er allerede forstyrret af det :( I går så jeg sidste gang på uret kl 02. Jeg havde bare ligget og tænkt.. Jeg har en følelse af at jeg dumper denne gang.

Jeg fik endda sagt til min mand i går, at jeg er så dum at jeg ikke komme igennem den :boo

Så gode råd modtages gerne

Del dette indlæg

I rigtig svære tilfælde, kan man få lægen til at udskrive nogle betablokkere, der dæmper nervøsiteten. Så vidt jeg ved, kan man nøjes med at tage nogle stykker.

Håber alt går godt til eksamen :kram2 :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har gået til coach igennem længere tid, og hun har hjulpet mig med eksamens angst, måske du kunne nå at få et par samtaler med sådan en `?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en lydbog, som jeg gerne vil dele med dig, hvis du ønsker det.

Er selv præget af eksamensangst og skal til eksamen i morgen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en lydbog, som jeg gerne vil dele med dig, hvis du ønsker det.

Er selv præget af eksamensangst og skal til eksamen i morgen.

Lyder spændende.. Hvad er det for en??

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en af Malte Lange, kan ikke huske titlen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I rigtig svære tilfælde, kan man få lægen til at udskrive nogle betablokkere, der dæmper nervøsiteten. Så vidt jeg ved, kan man nøjes med at tage nogle stykker.Håber alt går godt til eksamen :kram2 :goodluck

Jeg skal op til lægen alligevel på fredag, så måske jeg lige skulle tale med hende en gang

Jeg har gået til coach igennem længere tid, og hun har hjulpet mig med eksamens angst, måske du kunne nå at få et par samtaler med sådan en `?

Økonomien er desværre for lav til at opsøge sådan en denne gang :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er en af Malte Lange, kan ikke huske titlen.

Du må gerne dele den :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du må gerne dele den :)

Hvis du sender mig din mail i en pm, så sender jeg den til dig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis du sender mig din mail i en pm, så sender jeg den til dig.

Det gør jeg straks.. Taak

Del dette indlæg

Annonce ♥

har desværre ingen gode råd, er selv meget hårdt ramt for tiden, skal op på næste onsdag :( jeg brød også sammen ved sidste eksamen :(

pøj pøj :kram2 :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lider selv utrolig meget af eksamensangst og oprettede selv en tråd om det for noget tid siden HER Og fik et super godt svar fra skønne Meggers. Har qoutet hende nedenfor :)

Min første eksamen gik rigtig skidt, og det var den jeg var mest nervøs over, men det hjalp mig lidt at være lidt ligeglad og bare slå tankerne væk, og få det overstået. Og da det gik dårligt (fik 02), havde jeg opgivet, og lagde det hele fra mig, ville ik læse op til den dagen efter, trak det jeg intet vidste noget om, og der scorede jeg 10. Og tror jeg gjorde dette fordi jeg havde flyttet tankerne SÅ langt væk fra eksamen, og ville bare ha det overstået :) Men læs Meggers svar nedenfor, for hun skriver det SÅ godt.

Pøj pøj med det. Er sikker på du nok skal komme igennem det. Havde nemlig selv samme tanker som du, men jeg var for dum til det. Så hvis jeg kan, så kan du BESTEMT os :kram2

Jeg kan desværre ikke lige hjælpe dig på computerfronten...

Men jeg kan fortælle, et par ting, der tit hjælper mig med eksamensangst:

1. Prøv at tænke på din eksamen som en sikkerhedsforanstaltning, lidt ligesom en køreprøve. Hvis du består så er du sikker nok, at sende ud i trafikken (= ud på arbejdsmarkedet) og så er det faktisk lige meget, hvor godt du klarer prøven, fordi du skal først rigtigt lære at "køre" efter at du har bestået alligevel. Og skulle du dumpe (hvilket jeg bestemt ikke tror, at du gør :kram), så er det 100% for at hjælpe dig, og give dig chancen for at være lidt mere "sikker i trafikken", så du ikke "kører nogen ned", hvis du kan følge metaforen. ;)

2. Se eksamen som at rive et plaster over eller at få en vaccine. Det er ikke rart, men du ved PRÆCIS hvornår det er overstået. Og så er det HELT overstået. Og du er FRI! :)

3. Sig til dig selv dagen før du skal op "Imorgen bliver en god dag! Imorgen får jeg konstruktiv feedback på mit arbejde, og derfor bliver jeg klogere. Og imorgen er det OVERSTÅET!". Du bliver taget seriøst, når du skal til eksamen, så selv HVIS du virkelig ikke har ret godt styr på det, så kan du alligevel få en god oplevelse, fordi HVIS du ikke klarer dig godt, så får du noget konstruktiv feedback efter eksamen af din lærer, som du kan bruge og som kan hjælpe dig til at blive bedre.

4. Husk at karakterer altså ikke er ret vigtige. Jeg prøver at sige til mig selv "Jeg bliver jo psykolog (eller i dit tilfælde IT-supporter) uanset hvad", "Det skal bare bestås". Karakterer er oftest kun interessante på den uddannelse man går på. I folkeskolen var folkeskole-karaktererne interessante, men det er de vel næppe nu? Og hvis du har gået på gymnasie eller handelsskole, så er de karakterer vel heller ikke så interessante nu, som de karakterer du får på din nuværende uddannelse? Og tilsvarende, når du kommer i arbejde, så er det ikke så interessant, hvad du fik i din svendeprøve. Når du skal ud og arbejde, så er dine kunder ret ligeglade med karakterer, de vil bare have resultater. Og dem er jeg sikker på at du kan levere, ellers var du slet ikke nået til en svendeprøve.

You can do it!!!! :kram2

Ps. - Er selv RET nervøs for min kommende bacheloreksamen, så med i alle de velmenende ord skal du bare vide, at jeg samtidig absolut forstår dig! Har selv grædt mig igennem et par eksaminer. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke andre råd end dem der allerede er givet, men håber du får styr på din eksamensangst, for det lyder godt nok til at fylde meget :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg lider selv utrolig meget af eksamensangst og oprettede selv en tråd om det for noget tid siden HER Og fik et super godt svar fra skønne Meggers. Har qoutet hende nedenfor :)

Min første eksamen gik rigtig skidt, og det var den jeg var mest nervøs over, men det hjalp mig lidt at være lidt ligeglad og bare slå tankerne væk, og få det overstået. Og da det gik dårligt (fik 02), havde jeg opgivet, og lagde det hele fra mig, ville ik læse op til den dagen efter, trak det jeg intet vidste noget om, og der scorede jeg 10. Og tror jeg gjorde dette fordi jeg havde flyttet tankerne SÅ langt væk fra eksamen, og ville bare ha det overstået :) Men læs Meggers svar nedenfor, for hun skriver det SÅ godt.

Pøj pøj med det. Er sikker på du nok skal komme igennem det. Havde nemlig selv samme tanker som du, men jeg var for dum til det. Så hvis jeg kan, så kan du BESTEMT os :kram2

Hvor er du sød, at du citerer mig :kram2

Men ja, hvis jeg skulle skrive her igen, ville jeg nok skrive noget a la det samme. :)

YOU CAN DO IT!!!! Og det ER altså bare en eksamen, den ændrer ikke hele verdens situationen. Uanset hvordan det går, så elsker dine kære dig stadig, du hr stadig dine venner, musik lyder stadig fedt, sommeren er stadig på vej, kager smager stadig fantastisk, og alt andet godt er her generelt stadigvæk :) Det er bare en lille detalje i dit liv, at du skal op og vise hvad du kan (og man kan næsten altid mere end man selv tror, og sådan tror jeg bestemt også at det er med dig!)

:kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER