Oprettet June 20, 2011 Jeg har i tidligere tråde nævnt at jeg/vi har måtte holde pause i projekt baby. I vores tilfælde var det pga. alt planlægningen simpelthen blev for meget. Det tog alt det sjove ud af :hump Jeg var helt clueless over for hvor meget det egentlig tærrede på min kære mand indtil han kom til den berømte grænse man ikke skal træde over. :( Har på fornemmelsen at jeg ikke er den eneste der har stået over for dette. Men hvordan har i der har været det samme igennem taklet det og hvor lang tid gik der før i kom tilbage på projekt baby sporet igen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 Been there done that... :( Det var nu mere i forbindelse med at hormoner og klinik besøg blev alt for mange og meget. Og ja manden sagde fra og mente et stort vægttab er sagen. Den har vi været igennem et par gange. Og til sidst banker jeg sgu lidt i bordet.. For man er jo altså 2 om og lave et barn (arghh oki i vores tilfælde os et hold laboranter mv ;)) - og det er da ligeså hårdt for kvinden. Selvfølgelig er det ikke sjovt det er "skema-lagt" - Men så må man gøre lidt ekstra ud af det.. (Altså forspil - romantik - lege - ja hvad man nu er til).. Det ekstra kan jeg jo desværre ikke hjælpe min mand med - der blir sendt ud i et virkelig virkelig "sygehus" agtigt rum med en kop - og besked om og aflevere det henne om hjørnet bagefter. :huh Men hovedet op - giv tid og plads.. og lad manden vide at man jo godt kan hygge sig og have det godt trods "skema"... det er jo altå sex.. ;) det er jo ikke skemalagt strygning eller noget i den dur :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 Been there done that... :( Det var nu mere i forbindelse med at hormoner og klinik besøg blev alt for mange og meget. Og ja manden sagde fra og mente et stort vægttab er sagen. Den har vi været igennem et par gange. Og til sidst banker jeg sgu lidt i bordet.. For man er jo altså 2 om og lave et barn (arghh oki i vores tilfælde os et hold laboranter mv ;)) - og det er da ligeså hårdt for kvinden. Selvfølgelig er det ikke sjovt det er "skema-lagt" - Men så må man gøre lidt ekstra ud af det.. (Altså forspil - romantik - lege - ja hvad man nu er til).. Det ekstra kan jeg jo desværre ikke hjælpe min mand med - der blir sendt ud i et virkelig virkelig "sygehus" agtigt rum med en kop - og besked om og aflevere det henne om hjørnet bagefter. :huh Men hovedet op - giv tid og plads.. og lad manden vide at man jo godt kan hygge sig og have det godt trods "skema"... det er jo altå sex.. ;) det er jo ikke skemalagt strygning eller noget i den dur :P Skal han virkelig sidde i et kedeligt rum? Kan han ikke få lov til at gøre det hjemme? I vores tilfælde har min H2B kunne gøre det hjemme så længe han kom og afleverede prøven inden for et tidsrum. Det har gjort det lidt sjovere. Lægen sagde endda at jeg godt kunne hjælpe :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 Skal han virkelig sidde i et kedeligt rum? Kan han ikke få lov til at gøre det hjemme? I vores tilfælde har min H2B kunne gøre det hjemme så længe han kom og afleverede prøven inden for et tidsrum. Det har gjort det lidt sjovere. Lægen sagde endda at jeg godt kunne hjælpe :lol Når nu konen ligger med ekstreme smerter/kvalme bag et forhæng - efter æu - så nej kan det ikke gøres derhjemme ;) Det er jo nu og her de skal bruge svømmerne til æggene. Dengang vi var igang med iui - kunne vi godt hygge os med det derhjemme... skulle så komme senest 1 time efter med dem (så er det lidt problematisk og have 45 min derud ;)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 Ja okay. Det kan jeg godt se :huh Er det hormonerne der gør du får det så dårligt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 Ja okay. Det kan jeg godt se :huh Er det hormonerne der gør du får det så dårligt? Hormoner.. ja... og æu er bestemt heller ikke på nogen måde særlig rart... (mine æggestokke snurrer rundt og morfinen hjælper ikke rigtigt på mig) :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 puha lyder ikke rart. Godt at jeg venter med hormon halløjet. Håber så bare det lykkes uden :-/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 puha lyder ikke rart. Godt at jeg venter med hormon halløjet. Håber så bare det lykkes uden :-/ Nu er det jo gudskelov ikke alle der blir dårlige af hormoner... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 Jo vi har haft pauser ind i mellem - den ene gang var pga. rubella vaccine til mig. Jeg var ikke beskyttet mod røde hunde, så det gav 3 mdrs pause. Og ind i mellem har vi da taget nogle små pause fordi at det simpelhent tager for meget fokus. I dag kan man godt sige at vi holder pause fra selve behandlingsverden pga økonomien. At jeg i mellem tiden så har oplevet en naturlig graviditet og en SA, ja det ku vi slet ikke vide noget om før det skete af sig selv. Har nok været pga meget lidt fokus på den del. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 20, 2011 for os blev sex også bare en pligt til sidst. Da vi så valgte adoption, så blev presset ligesom taget af det igen, og vi er tilbage, hvor det er for fornøjelsens skyld og ikke kun med henblik på at lave en baby Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 21, 2011 Efter jeg var igennem 3 SA sidste sommer, blev vi enige om at holde pause fra august til oktober-december (alt efter hvornår det var praktisk) I mens gik jeg på kur, for jeg har altid drømt om at være slaaaank gravid, hvor det kun er gravid mave :loveshower Som vi nærmede os månederne, kunne vi mærke at jeg skulle være helt færdig med min kur og vi ville vente til jeg var længere henne i min uddannelse så jeg kunne nå at afslutte.. Derfor er det pludselig endt med 10 måneders pause, indtil vi startede projekt baby op her for 1 mdr siden :D Vi havde ellers aftalt at vente til august men pludselig var trangen for stor :whistling Men hold op hvor er det hårdt at holde pause, for man bliver ikke mindre skruk <_< heldigvis har vi endnu ikke følt det er pligt sex og det håber jeg vi kan undgå :kram til dig og I andre der holder pause Del dette indlæg Link to post Share on other sites