Solvej99

Hvornår i graviditeten får man typisk bækkenløsning?

8 indlæg i dette emne

Jeg er i 33. uge. De sidste par dage har jeg haft enormt ondt i venstre side af mit bækken. Det går ned i ballen og helt ned gennem benet. I dag måtte jeg opgive at køre bil, da jeg ikke kunne trykke koblingen ned <_<

Her til aften har jeg også ondt foran i skambenet. Jeg håber ikke at det er begyndende bækkenløsning. Men er det ikke som regel noget, der starter meget tidligere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har læst mig frem til at fra uge 24, kan de fleste førstegangsfødende (afhængig af størrelse) få deres første plukveer :)

Jeg er i uge 29 og har ofte plukveer, specielt hvis jeg går meget, dyrker sex eller har forspist mig <_<

Det jeg kendetegner mine plukveer med er at det føles som en fiskesnørrer der trækker ud i maveskindet og så kommer der en "down-force" og trykker ned mod underlivet.

Det gør umiddelbart ikke ondt, det er bare en irriterende fornemmelse.

Jo - det gør ondt når jeg har fået MANGE plukveer i løbet af dagen, men så er mine mave"muller" altså også bare ømme :P

Bækkenløsning er vist noget der kan komme, når som helst i graviditeten?

Jeg ved ikke helt hvad de smerter du har er for nogle og tør ikke gætte, da der ikke findes 2 graviditeter der er ens.. :)

Jeg ville umiddelbart ringe til JM eller læge, i løbet af næste uge, hvis det bliver ved.

Hov læste vist ikke tråden rigtigt - men bækkenløsning som jeg skrev, tror jeg altså kan forekomme når som helst i graviditeten.

Redigeret af tazdiginez

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i 33. uge. De sidste par dage har jeg haft enormt ondt i venstre side af mit bækken. Det går ned i ballen og helt ned gennem benet. I dag måtte jeg opgive at køre bil, da jeg ikke kunne trykke koblingen ned <_<

Her til aften har jeg også ondt foran i skambenet. Jeg håber ikke at det er begyndende bækkenløsning. Men er det ikke som regel noget, der starter meget tidligere?

Det kunne godt lyde som begyndende bækkenløsning, eller i det mindste bækkensmerter.

Prøv at se, om du kan få en aftale med en fysioterapeut med speciale i sådan noget. De er gode til at give dig øvelser, der kan hjælpe en smule.

God bedring og :kram fra én der sidste gang fik BL allerede omkring uge 15

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik begyndende bækkenløsning ca i uge 22-24. Har været sygemeldt siden uge 24, fordi det ikke skal blive værre, men får mere og mere ondt, selvom jeg virkelig prøver at undgå at "overbelaste" mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde bækkenløsning lidt sent i min graviditet... Jeg var i 34 uge da jeg fik det, heldigvis var det ikke slemt, det var en mild bækkenløsning....

Det kan være at du er ved at få bækkenløsning, men jeg synes at du skal tjekkes hos lægen for at se om det er det....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med ballen og benet lyder til at være iskiasnerven der driller. Det havde jeg lidt problemer med i starten af min gravidit men det det gik ret hurtigt over!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med ballen og benet lyder til at være iskiasnerven der driller. Det havde jeg lidt problemer med i starten af min gravidit men det det gik ret hurtigt over!

Helt enig jeg har haft det problem siden uge 12-13 stykker en omgang massage varmepude hjælper

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også umiddelbart iskiasnerven. Den havde jeg også bøvl med en overgang. Det lykkedes at træne det væk. Godt nok, var der nogle dage, hvor jeg slet ikke kunne gå efter træning, men pludselig en morgen, var det væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER