Amaryllis

Brug af næsespray ved graviditet??

9 indlæg i dette emne

Mit snudeskaft er tilstoppet, at jeg bedst får vejret via munden - men det ser sgu så dumt ud.

Jeg bruger lidt otrivin 2 gange om dagen, men er kommet i tvivl om man må bruge den ved graviditet.

Findes der andre alternativer, som er tilladte når man er gravid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man må desværre ikke bruge alm. Næsespray..... Men du kan købe en saltvandsspray på apoteket og i matas, som man må bruge.

Det er dog desværre ikke alle den virker lige godt på.....

God bedring :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var på apoteket fik jeg at vide at man IKKE må bruge næsespray. Man skal som Troldemor siger bruge saltvandsspray i stedet for.

Jeg synes bare desværre ikke rigtig at det virkede :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan på apoteket købe en slags kande, minder lidt om en vandkande. Den kan man skylle næsen med, kan ikke helt huske hvordan og hvorledes, men har hørt at den skulle være rigtigt god til formålet. Nu kan jeg selvfølelig heller ikke lige huske hvad den hedder, men mon ikke de ved hvad jeg mener på apoteket?

GOd bedring med snudeskaftet

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan på apoteket købe en slags kande, minder lidt om en vandkande. Den kan man skylle næsen med, kan ikke helt huske hvordan og hvorledes, men har hørt at den skulle være rigtigt god til formålet. Nu kan jeg selvfølelig heller ikke lige huske hvad den hedder, men mon ikke de ved hvad jeg mener på apoteket?

GOd bedring med snudeskaftet

:kram

Det er så træls, at have stoppet næse <_< Især når man ligger ned, hvor det bare føles endnu værre og helt klaustrofobisk :o Mener, at vandkanden fra apoteket også kaldes et næsehorn. ;) Mindes at min far brugte sådan en engang og det var noget med at man skal fylde saltvand i den, og sprøjte det op i næsen. Det er ikke for at skræmme nogen, men husker det som om, at væsken kom ud igennem det andet næstebor :blink Dog mener jeg også, at min far sagde at det ikke var så slemt som det så ud :huh :) Men hvis det virker er det jo også det vigtigste! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

utroligt at oplysningerne er så forskelligt, for slår du det op på medicin.dk, så står der vist noget med at det godt må tages i få mængder og en af mine veninders læge havde sagt at hun godt måtte bruge det, hvis hun begrænsede det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så træls, at have stoppet næse <_< Især når man ligger ned, hvor det bare føles endnu værre og helt klaustrofobisk :o Mener, at vandkanden fra apoteket også kaldes et næsehorn. ;) Mindes at min far brugte sådan en engang og det var noget med at man skal fylde saltvand i den, og sprøjte det op i næsen. Det er ikke for at skræmme nogen, men husker det som om, at væsken kom ud igennem det andet næstebor :blink Dog mener jeg også, at min far sagde at det ikke var så slemt som det så ud :huh :) Men hvis det virker er det jo også det vigtigste! :)

Ja, det hedder et næsehorn :)

Vandet løber ind af det ene næsebor og ud af det andet. Undervejs skyller det bihulerne.

Det er yderst effektivt, og ikke ubehageligt at bruge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidder i sofaen og kæmper for at trække vejret gennem snuden, men f*** det er svært.

I morgen vil jeg smutte forbi apoteket og forhøre om et virksomt middel, dette er ikke til at holde ud. Jeg har døjet med snot og hoste siden 14. maj, hvor jeg den 18. maj fik konstateret lungebetændelse og røg på penicilin. Gider ikke mere sygdom

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også at vide det var no-go. Har lige haft nogle trælse dage med både allergi og forkølelse. Heldigvis er forkølelsen ved at være på retur :) God bedring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER