Oprettet June 15, 2011 Hej tøser , Står i den situation at jeg skal til jobsamtale på fredag , hvilket jo er godt egentlig - hellere have et job end at være på kontanthjælp. jobbet er kun til 31.08 og jeg kan gå på barsel d. 7.09 så det passer jo perfekt , det er jo klart at jeg hellere vil tjene det ekstra de få mdr ved at have det job end at være på kontant hjælp . jeg har det bare dårligt med at tage til jobsamtale velvidene at jeg skal fortælle dem senest d. 7.7 ( altså 3 mdr før forventet fødsel ) at jeg er gravid. men hvad gør man ikke for ekstra indkomst de par mdr ? - eller er det bare mig , hvad tænker i tøser :S Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 Jeg forstår ikke problemet? Hvis jobbet alligvel er tidsbegrænset, så er de vel ligeglade om du er gravid eller ej? Hvorfor ikke bare sige til jobsamtalen at du er gravid, men det går ikke ud over din indsats ved dem, da du først skal holde barsel efter din ansættelse ved dem. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 Jeg forstår ikke problemet? Hvis jobbet alligvel er tidsbegrænset, så er de vel ligeglade om du er gravid eller ej? Hvorfor ikke bare sige til jobsamtalen at du er gravid, men det går ikke ud over din indsats ved dem, da du først skal holde barsel efter din ansættelse ved dem. Det var også min tanke. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 Jeg ser heller ikke noget problem ;) Og da slet ikke, når din barsel først starter når jobbet ophører :) De behøver ikke at få af vide, at du er gravid og det ville da være fedt med et job, og få lidt flere penge ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 Jeg ser heller ikke noget problem ;) Og da slet ikke, når din barsel først starter når jobbet ophører :) De behøver ikke at få af vide, at du er gravid og det ville da være fedt med et job, og få lidt flere penge ;) Tak :) Jeg vil jo bare helst ikke træde nogen over tærene . Men ja mine kvalifikationer er jo de samme om jeg er gravid eller ej , det er rigtigt, og graviditet er jo ej heller en sygdom ( så vil da også gerne behandles og have samme chance som alle andre ikke ;) ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 .. men hvor får man så mon barsel fra :s hmm ( mange tanker der løber rundt lige nu ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 .. men hvor får man så mon barsel fra :s hmm ( mange tanker der løber rundt lige nu ) Du skal kontakte din a-kasse og høre deres procedurer når du er gravid. De skal sende dig en blanket, som skal udfyldes og sendes til kommunen når du går på barsel - barselsdagpenge udbetales nemlig af kommunen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 Du skal kontakte din a-kasse og høre deres procedurer når du er gravid. De skal sende dig en blanket, som skal udfyldes og sendes til kommunen når du går på barsel - barselsdagpenge udbetales nemlig af kommunen :) Ok . dejligt at man lige kan vende situationen med jer herinde :) Og glowin : tusinde mange gange tillykke med din prinsesse , håber i alle har det rigtig godt hun ser jo så overskøn ud :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 Jeg forstår ikke problemet? Hvis jobbet alligvel er tidsbegrænset, så er de vel ligeglade om du er gravid eller ej? Hvorfor ikke bare sige til jobsamtalen at du er gravid, men det går ikke ud over din indsats ved dem, da du først skal holde barsel efter din ansættelse ved dem. Enig! Fortæl dem det - du kan vel næppe skjule din graviditet nu? Jeg ville fortælle det til samtalen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 Enig! Fortæl dem det - du kan vel næppe skjule din graviditet nu? Jeg ville fortælle det til samtalen. Maven synes ikke meget ( kun hvis tøjet sidder stramt ) men ja det vil nok være mest behageligt , også for mig selv , at bare få det sagt , hmm .. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 15, 2011 Jeg mener også, at du skal fortælle dem det. Det kan selvfølgelig godt være, at de frygter, at du kunne blive sygemeldt inden du går på barsel, og du derfor får et afslag på jobbet, men det er da det mest ærlige at fortælle det. De finder jo alligevel ud af det på et tidspunkt, og det kan give rigtig dårlig stemning, hvis de ikke er blevet informeret fra starten af! :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites