Oprettet June 14, 2011 (Under eller efter?) Ja så kommer der lige et emne mere om eksamen ;) Hvad er jeres erfaring med spørgsmål til eksamen. Er det bedst at få dem under fremlæggelsen eller bagefter? Kom gerne med jeres erfaringer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Jeg vil helst have dem bagefter, ellers er jeg bange for, at gå i stå med fremlæggelsen :) Dog fik jeg et par spørgsmål under min bachelorfremlæggelse og det fik mig ikke af sporet ;) Men syntes det er rarest hvis de kommer efterfølgende ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 For mig kommer det an på, hvad det er for en eksamen... - som udgangspunkt er det jo bedst at vise alt det man kan selv, og tage spørgsmålene bagefter, men andre eksamener ligger op til en samtale, hvor det ville være underligt hvis underviser + censor tier stille under hele "seancen" Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Jeg foretrækker undervejs, da jeg således er inde på området når spørgsmålet stilles, for derefter at kunne gå videre. Besvarelsen skal selvfølgelig ikke varer i flere minutter, men kort og konkret, så fremlæggelsen kan fortsætte, inden tråden forsvinder helt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Hvis man er meget nervøs, som du skriver, du er, kan det være en hjælp med spørgsmål undervejs, synes jeg. Så er man ikke så meget på selv, man kan slappe lidt bedre af, for det bliver mere en naturlig samtale. Den ro, du så eventuelt får ved det, kan sikkert få dig til at slappe mere af under resten af forløbet, så du snakker lidt mere naturligt. Prøv med en god kop kamillete flere gange i løbet af dagen, kan godt berolige noget, undgå kaffe, sukker, røg og spis godt, så du får noget energi. Hvis du har mulighed for det, kan det måske hjælpe at tage en lille løbetur, inden du skal op til eksamen, så du får den værste nervøsitet rystet af dig. At gå rundt og tale højt for sig selv, mens man øver eksamen, kan også hjælpe - få det ud af kroppen og ud af stemmen! Og sørg for en god, kort disposition men halvstore bogstaver, så du ikke skal sidde med næsen i papirerne:-). Prøv også bare generelt at være god ved dig selv og gøre dit læsested hyggeligt. Alt dette plejer jeg at gøre før eksamen, for jeg er også altid meget nervøs og HADER simpelthen den nervøsitet. Rigtig meget held og lykke og ja, nu er det heldigvis snart overstået. Ventetiden er værst, synes jeg, jeg har det faktisk næsten værre end på dagen, jeg skal op. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 TUSIND tak for svar! Jeg tror jeg er kommet frem til jeg lader dem stille spørgsmål undervejs. Jeg er i gang med at lave nogle noter i store bogstaver, så jeg nemt kan se hvor jeg kommer til, og så må det briste eller bære ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Jeg vil klart helst have dem undervejs, synes det giver en naturlig dialog. Og hvis man er på vej på et sidspor, er det nemmere at pejle sig ind på hvad det er de søger :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 TUSIND tak for svar! Jeg tror jeg er kommet frem til jeg lader dem stille spørgsmål undervejs. Jeg er i gang med at lave nogle noter i store bogstaver, så jeg nemt kan se hvor jeg kommer til, og så må det briste eller bære ;) Selv tak da, og rigtig meget held og lykke igen. Knus herfra Del dette indlæg Link to post Share on other sites