babydyr

Graviditetssvømning...

7 indlæg i dette emne

Hejsa :)

Jeg har kig på graviditetssvømning, da det jo er en blid motionsform, som man kan fortsætte med stort set hele graviditeten.

Det koster 50,- pr. gang og man er kun 6 på holdet, hvilket tiltaler mig meget...

Men er det pengene værd eller kan man lige så godt bare selv tage i svømmehallen?

Håber der er nogen der vil dele erfaringer.

:kram fra mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg går bare i svømmehallen selv og svømmer de baner jeg nu engang har lyst til/kan den pågældende dag. Det synes jeg fungere rigtig godt og er dejligt at kunne holde sig i gang.

Jeg kender ikke lige graviditetssvømning, hvad går det ud på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender desværre heller ikke til graviditetssvømning. Men jeg tager selv i svømmehallen og svømmer et par gange om ugen og det er SÅ dejligt. Jeg elsker at være i vandet og jeg synes det er en rigtig god motionsform som gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg går bare i svømmehallen selv og svømmer de baner jeg nu engang har lyst til/kan den pågældende dag. Det synes jeg fungere rigtig godt og er dejligt at kunne holde sig i gang. Jeg kender ikke lige graviditetssvømning, hvad går det ud på?

Jeg kender desværre heller ikke til graviditetssvømning. Men jeg tager selv i svømmehallen og svømmer et par gange om ugen og det er SÅ dejligt. Jeg elsker at være i vandet og jeg synes det er en rigtig god motionsform som gravid :)

Tak for svar :)

Jeg går jo allerede i motionscenter og cykler en del og sådan, så det var egentligt mest for at have noget som supplement, som jeg kunne fortsætte med længere end jeg kan med den anden motion.

I kan læse om gravidsvømning her Odense Svømmehal Klik på "svømning" og derefter på "holdinfo".

Håber det virker nu - det ville ikke lige virke før <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virkede :)

Det lyder helt sikkert som noget jeg godt kunne have fundet på at tilmelde mig hvis det var blevet tilbudt i nærheden af mig. Det lyder rigtig godt. Jeg før primært kun svømmet og er ikke så god til at huske at lave knibeøvelser og venpumpeøvelser og lign. Men hvis jeg havde haft sådan et hold ville jeg helt sikkert have benyttet det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det virkede :)

Det lyder helt sikkert som noget jeg godt kunne have fundet på at tilmelde mig hvis det var blevet tilbudt i nærheden af mig. Det lyder rigtig godt. Jeg før primært kun svømmet og er ikke så god til at huske at lave knibeøvelser og venpumpeøvelser og lign. Men hvis jeg havde haft sådan et hold ville jeg helt sikkert have benyttet det :)

Juhuuu at det virkede :D

Ja, det lyder nemlig rigtigt godt. Det er måske også et sted at møde andre gravide, tænker jeg.

Jeg laver en del pilatesøvelser fordi jeg skal styrke min lænd og de dybe mavemuskler, og de tager også fat i bækkenbunden ;) . Men det kunne være godt at få noget instruktion og så er det jo skønt at være i vandet - især når man bliver større :)

Jeg har egentlig aldrig været så vild med at svømme, men det her lyder godt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Juhuuu at det virkede :D

Ja, det lyder nemlig rigtigt godt. Det er måske også et sted at møde andre gravide, tænker jeg.

Jeg laver en del pilatesøvelser fordi jeg skal styrke min lænd og de dybe mavemuskler, og de tager også fat i bækkenbunden ;) . Men det kunne være godt at få noget instruktion og så er det jo skønt at være i vandet - især når man bliver større :)

Jeg har egentlig aldrig været så vild med at svømme, men det her lyder godt!

Det var også især det sociale jeg tænkte kunne være fedt samtidig med at få motionen og lavet nogen af de øvelser jeg er slem til at glemme. Jeg går alene til svømning i øjeblikket, og har gået hjemme siden slut februar så går hellere ikke på arbejde, så det havde været super sådan et hold for mig.

Nu er jeg så langt i graviditeten, men ellers ville jeg nok have undersøgt nærmere om der var noget et andet sted, om jeg så skulle have kørt lidt efter det.

Håber du får noget ud af det. Jeg nyder virkelig at være i vandet og bevæge mig. Og efter hver svømmetur så går jeg i varmvandsassinet og ligger og slapper af. Det er bare så dejligt og får musklerne til at slappe rigtig godt af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER