Solvej99

Normal fødselsperiode

18 indlæg i dette emne

Jeg har lagt mærke til at der er flere herinde, der nævner den "normale fødselsperiode".

Men hvornår er den? Og er det bare noget man siger eller er det noget læger og jordemødre har fastsat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den er fra 3 uger før termin til 2 uger efter termin. Hvordan den er blevet fastsat aner jeg ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst mig til og hørt fra min jordemoder, at normal fødselsperiode er fra man er 37+0 til man er 42+0 (nogle steder siger man dog vist 38+0-42+0).

Hvem der har fundet ud af det, eller besluttet det, ved jeg ikke... Måske har det noget at gøre med, at over 90% af alle børn fødes i denne periode (Politikens graviditetsbog) + at babyerne er fuldt udviklede på dette tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På "mit" fødested hedder det 38+0-42+0. Men jeg har også hørt det kan variere og undrer mig også lidt over det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Så har jeg da ca. 5 uger endnu inden jeg når den periode.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har læst at mange steder siger de 36+ - 42.

Ved dog ikke hvad mit eget fødested siger :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du er indenfor termin når du er 37-0 og fremefter. Der er snak om at ændre det til maks 41+0 da der er flere undersøgleser om at det ikke er godt at gå til 42+0 og derover :) Jeg ville blive sat igang 41+3 men fødte selv 41+1 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja du er indenfor termin når du er 37-0 og fremefter. Der er snak om at ændre det til maks 41+0 da der er flere undersøgleser om at det ikke er godt at gå til 42+0 og derover :) Jeg ville blive sat igang 41+3 men fødte selv 41+1 :)

Det er bare ikke fedt, når det er proceduren på ens fødested og ens krop tilsyneladende ikke gider gå i fødsel <_<

Hilsner én, der er 41+1 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Så har jeg da ca. 5 uger endnu inden jeg når den periode.

Det går bare så hurtigt nu her :gravid

Hvor er det altså sjovt at vi sådan følges ad hele vejen!!! Det bliver sjovt at se om vi også føder på samme dag :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går bare så hurtigt nu her :gravid

Hvor er det altså sjovt at vi sådan følges ad hele vejen!!! Det bliver sjovt at se om vi også føder på samme dag :glad

Ja, det er rigtig sjovt :) Ved du hvornår man bliver sat i gang på Odense?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er rigtig sjovt :) Ved du hvornår man bliver sat i gang på Odense?

Nop, men vil tro det er 42+0... håber virkelig ikke jeg skal vente så længe :unsure

EDIT: det er 42+0, har lige tjekket det <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nop, men vil tro det er 42+0... håber virkelig ikke jeg skal vente så længe :unsure

Jeg synes også det virker sent. Ved heller ikke hvornår man bliver sat i gang på Rigshospitalet, men i nogle af mine papirer står der at man skal til samtale om i gangsættelse 41+3, så det er vel også deromkring. Håber virkelig at vi går i gang af os selv <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så voldsomt at lade gravide gå helt til 42+0 og først sætte dem igang dér. Puha.

Rent biologisk holder moderkagen op med at fungere optimalt når du runder de 40 uger. Har læst nogle patientklager hvor babyerne simpelthen var døde inde i livmoderen pga for sen igangsættelse. (Vil altså ikke skræmme nogen, men undrer mig bare og får mig til at tænke).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også det virker sent. Ved heller ikke hvornår man bliver sat i gang på Rigshospitalet, men i nogle af mine papirer står der at man skal til samtale om i gangsættelse 41+3, så det er vel også deromkring. Håber virkelig at vi går i gang af os selv <_<

Det håber jeg også for jer!!!

På Hvidovre skal man til udvidet tjek ved 41+3 og går så hjem med tid til igangsættelse ved 42+0 - det kunne lyde som om, det er samme procedure på Riget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så voldsomt at lade gravide gå helt til 42+0 og først sætte dem igang dér. Puha.

Rent biologisk holder moderkagen op med at fungere optimalt når du runder de 40 uger. Har læst nogle patientklager hvor babyerne simpelthen var døde inde i livmoderen pga for sen igangsættelse. (Vil altså ikke skræmme nogen, men undrer mig bare og får mig til at tænke).

Det har jeg - desværre - også læst. Der er jo altid triste historier...

Dog må der jo være en grund til, at man i mange år har vurderet, at det er ok at vente til 42+0 med igangsættelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også for jer!!!

På Hvidovre skal man til udvidet tjek ved 41+3 og går så hjem med tid til igangsættelse ved 42+0 - det kunne lyde som om, det er samme procedure på Riget...

Ja, det virker sådan. Dumme igangsættelse :gal

Håber snart at du går i gang af dig selv :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så voldsomt at lade gravide gå helt til 42+0 og først sætte dem igang dér. Puha.

Rent biologisk holder moderkagen op med at fungere optimalt når du runder de 40 uger. Har læst nogle patientklager hvor babyerne simpelthen var døde inde i livmoderen pga for sen igangsættelse. (Vil altså ikke skræmme nogen, men undrer mig bare og får mig til at tænke).

SYGT!!!

Det er da næsten russisk roulette at lade gravide kvinder gå så længe før igangsættelse. Så burde det jo ligge omkring uge 40.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er så voldsomt at lade gravide gå helt til 42+0 og først sætte dem igang dér. Puha.

Rent biologisk holder moderkagen op med at fungere optimalt når du runder de 40 uger. Har læst nogle patientklager hvor babyerne simpelthen var døde inde i livmoderen pga for sen igangsættelse. (Vil altså ikke skræmme nogen, men undrer mig bare og får mig til at tænke).

Hvis det er rigtigt, så virker det da fuldstændig underligt at man ikke bliver sat igang noget før? Puha :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER