Hilde

Plukveer

11 indlæg i dette emne

Hej,

siden i lørdags har jeg haft rigtig mange plukveer. De er der næsten hele tiden, selvom jeg ikke laver noget specielt belastende.

Er det normalt på dette tidspunkt af graviditeten? Jeg er 29+3 nu. De gør ikke ondt, men det er bare ubehageligt at maven er stenhård næsten hele tiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg får dem mest, hvis jeg laver noget fysisk hårdt. Tømmer opvask eller bærer indkøbsposer. Men det går væk så snart jeg lægger mig og slapper af.

Det er meget sjældent at jeg mærker dem, hvis jeg ingenting laver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var ude og gå en lang tur med søn og mand igår, og pludselig fik jeg også voldsomme plukveer.

Jeg havde dog meget ondt, og det varede i ca 2 timer.

Men netop som jeg overvejede at ringe til fødegangen stoppede de.

Har haft en smule plukveer før, men aldrig med medfølgende smerter.

Har talt med min læge idag, som sagde at jeg skulle bare tage den med ron, men hvis det var noget der gentog sig ofte og med smerter skulle jeg ringe til fødegangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft rigtig mange plukveer - bare jeg overvejede at bruge mine mavemuskler, så havde jeg en. Her de sidste par uger (uge 37 og frem) har jeg dog ikke så mange mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er først begyndt at kunne mærke mine plukveer de sidste par uger ved at det spænder, især nederst i maven (ikke noget der gør ondt). Ellers har jeg kun opdaget dem ved at trykke på maven og konstatere, at den var hård.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha jeg har virkelig haft mange og nogle af dem har virkelig været stygge <_< især idag har jeg været bekymret, har været utilpas og træt, med en masse plukkeveer :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også haft en del, men det er ikke nogen der gør ondt. Det er mest hvis jeg er fysisk aktiv, og det hjælper når jeg slapper af.

Hvis det fortsætter hos dig ville jeg lige give JM eller læge et kald, men jeg tror nu det er meget normalt og så længe de går over igen og ikke gør ondt, så er det bare livmoderen der øver sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også mange plukveer også selvom jeg ligger og slapper af. Det har jeg haft gennem hele graviditeten, men de gør ikke ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :kiss

Det er godt at høre, at det er helt normalt med så mange plukveer. Jeg har haft plukveer længe, men ikke så meget som de sidste dage. Men det lyder til, at der er rigtig mange herinde, der har dem. Så er jeg roligere :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal I have :kiss

Det er godt at høre, at det er helt normalt med så mange plukveer. Jeg har haft plukveer længe, men ikke så meget som de sidste dage. Men det lyder til, at der er rigtig mange herinde, der har dem. Så er jeg roligere :blush

Jeg fik bare at vide af min jordemoder at de helst ikke må gøre ondt. Hun sagde, at hvis jeg har mange plukveer, der alle gør ondt, så skal jeg ringe ind til hospitalet og muligvis komme ind og blive undersøgt, fordi det kan være tegn på for tidlig fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik bare at vide af min jordemoder at de helst ikke må gøre ondt. Hun sagde, at hvis jeg har mange plukveer, der alle gør ondt, så skal jeg ringe ind til hospitalet og muligvis komme ind og blive undersøgt, fordi det kan være tegn på for tidlig fødsel.

De gør heldigvis ikke ondt, så det betyder nok ingenting. Jeg snakkede med min jordemoder igår. Hun sagde, at hvis det bliver mere, eller begynder at gøre ondt, så skal jeg opsøge min læge. Hun siger, at det tit er tegn på blærebetændelse. Jeg var slet ikke klar over, at det kan udløse plukveer :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER