Oprettet June 13, 2011 Jaa nu er det endeligt ved at gå sådan rigtig op for mig, at jeg jo egentlig også hører ind under denne gruppe. Jeg er jo det som hedder adminstrativ gravid, og min graviditet kommer jo godt nok til at vare noget længere end jeres, meeeeen jeg får jo et barn i den sidste ende :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 13, 2011 Jamen så er et stort tillykke jo på sin plads! :hurra Kan jo følge jeres ventetid her på BK, og håber, at jeres drøm om at få et barn går i opfyldelse snart. Er selv adopteret, og selvom det jo er ved at være mange år siden jeg kom til Danmark, har mine forældre fortalt om, hvordan det var at være "gravide" adoptanter ;):Spændende og uudholdeligt, men på samme tid helt fantastisk at vide, at der er et lille menneske på den anden side af jorden, der har behov for ens omsorg og kærlighed. :biglove Uden at det skal lyde sentimentalt så har min bror og jeg fået en ny chance i livet. I Danmark har jeg haft en god, kærlig og nærværende opvækst, som har givet mig glæde og selvværd i livet. Jeg har fået lov til at gifte mig af kærlighed, fået muligheden for at få en god uddannelse og efterfølgende et spændende job. Der er ingen, der ved hvordan det ellers var gået, men er ret sikker på at jeg ikke sad i samme situation i dag, hvis jeg ikke var blevet adopteret. :unsure Så når jeg tænker på det, at være adopteret føler jeg kun stor taknemmelighed. :wub Held og lykke med det hele! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 13, 2011 Som man siger er ingen graviditeter ens - din er noget helt specielt, og der kommer et helt specielt barn ud af det.. Glæder mig meget til at følge denne her graviditet :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Jamen så er et stort tillykke jo på sin plads! :hurra Kan jo følge jeres ventetid her på BK, og håber, at jeres drøm om at få et barn går i opfyldelse snart. Er selv adopteret, og selvom det jo er ved at være mange år siden jeg kom til Danmark, har mine forældre fortalt om, hvordan det var at være "gravide" adoptanter ;):Spændende og uudholdeligt, men på samme tid helt fantastisk at vide, at der er et lille menneske på den anden side af jorden, der har behov for ens omsorg og kærlighed. :biglove Uden at det skal lyde sentimentalt så har min bror og jeg fået en ny chance i livet. I Danmark har jeg haft en god, kærlig og nærværende opvækst, som har givet mig glæde og selvværd i livet. Jeg har fået lov til at gifte mig af kærlighed, fået muligheden for at få en god uddannelse og efterfølgende et spændende job. Der er ingen, der ved hvordan det ellers var gået, men er ret sikker på at jeg ikke sad i samme situation i dag, hvis jeg ikke var blevet adopteret. :unsure Så når jeg tænker på det, at være adopteret føler jeg kun stor taknemmelighed. :wub Held og lykke med det hele! ej er du adoptere? hvor er du oprindelig fra, hvis jeg må være så fræk at spørge, og hvordan har det været at være adopteret? ja undskyld jeg spørger, men synes bare at du og andre adopteredet kan komme med så mange inputs til, hvad vi kan gør godt, og hvad vi skal tænke over... Som man siger er ingen graviditeter ens - din er noget helt specielt, og der kommer et helt specielt barn ud af det.. Glæder mig meget til at følge denne her graviditet :loveshower tak skal du have Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Ja hjertelig tillykke med din egen graviditetestråd :balloons Det bliver så spændende Vanni!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 endnu engang tillykke med det hele :) Det bliver spændende hvornår og hvem I får i udbud :) Har I egentlig mulighed for at sige nej til et barn? Hvis ja, betyder det så at I kommer nederst på ventelisten igen? Hvad hvis I får et barn hjem og det bare på ingen måder går - jeg tænker at barnet måske har svært ved at knytte sig til jer? Håber det er i orden jeg stiller spørgsmål, men jeg kender ikke lige andre der har adopteret eller er i gang :blush Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Ja hjertelig tillykke med din egen graviditetestråd :balloons Det bliver så spændende Vanni!!! Jeg beholder nu min adoptionstråd, og lader den blive min graviditetsrtråd. Men det er bare her indenfor de sidste par dage gået op for mig, at jeg jo faktisk er gravid, ;) adminstrativ gravid :D endnu engang tillykke med det hele :) Det bliver spændende hvornår og hvem I får i udbud :)Har I egentlig mulighed for at sige nej til et barn? Hvis ja, betyder det så at I kommer nederst på ventelisten igen? Hvad hvis I får et barn hjem og det bare på ingen måder går - jeg tænker at barnet måske har svært ved at knytte sig til jer? Håber det er i orden jeg stiller spørgsmål, men jeg kender ikke lige andre der har adopteret eller er i gang :blush du spørger bare løs. Og er barnet indenfor ens godkendelses ramme, så kan man i princippet ikke sige nej tak uden, at det får konsekvenser. Siger man nej til et barn indenfor ens godkendelse, så skal man starte forfra med godkendelsen og på ventelisten. Vi er godkendt til et barn fra 0-36 mdr. uden særlige handicaps af nogle slags, og ingen søskende. For at blive godkendt til søskende, specialneeds børn eller ældre børn, så kræver det en udvidet godkendelse. Hvis tilknytningen ikke lige sker med det samme, så kan man snakke med organisationen eller statsforvaltningen, og søge hjælp gennem den, indtil 2011 har der kørt noget som hed PAS, der var et projekt, hvor man kunne få hjælp. Men pga besparelser osv er det blevet nedlagt igen - tak regering... Men man må så arbejde på det, for du kan ikke bare lige sige, at går ikke, vi aflevere barnet tilbage. Det skal der rigtig meget til, for at man kan dette. Det kan du jo heller ikke, hvis du selv føder dit barn, og man ikke lige knytter sig til hinanden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Tillykke med din administrative graviditet :) Det bliver spændende at følge jer, og glæder mig til at I får jeres barn i forslag. Er du klar over hvor mange af os du binder herinde de næste 36 måneder? :D Og apropos dét med at takke nej til et barn; ja, det ville da også være mærkeligt hvis man kunne det ;) For som du selv siger, så kan man jo ikke bare vælge og vrage blandt børn. Børn er et privillegie, og kan da ikke bare afleveres tilbage hvis det ikke går- så finder man jo en løsning så det kommer til at gå ;) Men det er da ærgeligt, at sådan noget hjælpe-halløj er sparet væk. Dårligt sted at spare, hvis du sprøger mig. Men så der det godt der findes organisationer med andre "ligesindede" der måske har erfaring med den slags :) Held og lykke- håber ikke ventetiden bliver for lang :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Dejligt tråd at komme ind til :loveshower De andre har allerede sagt en masse kloge ting :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Tak for svarene :) Det ville også have undret mig hvis det var muligt at sige nej til et barn uden konsekvenser eller kunne "levere" barnet tilbage igen. Hvor er det ringe at sådan hjælpetilbud bliver nedlagt. Jeg håber der kommer noget op igen på et tidspunkt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Tillykke med din administrative graviditet :)Det bliver spændende at følge jer, og glæder mig til at I får jeres barn i forslag. Er du klar over hvor mange af os du binder herinde de næste 36 måneder? :DOg apropos dét med at takke nej til et barn; ja, det ville da også være mærkeligt hvis man kunne det ;) For som du selv siger, så kan man jo ikke bare vælge og vrage blandt børn. Børn er et privillegie, og kan da ikke bare afleveres tilbage hvis det ikke går- så finder man jo en løsning så det kommer til at gå ;) Men det er da ærgeligt, at sådan noget hjælpe-halløj er sparet væk. Dårligt sted at spare, hvis du sprøger mig. Men så der det godt der findes organisationer med andre "ligesindede" der måske har erfaring med den slags :)Held og lykke- håber ikke ventetiden bliver for lang :) hvor er du bare sød. Og havde ikke lige tænkt, at i nu er tvunget til at tjekke herinde løbende, for at se om der er sket noget nyt :D Og ja vi er enige om at PAS er et rigtig dumt sted at sparre, men det er det jo også, når man vil tage betaling for fertilitetsbehandling. Men sådan er det, så er det godt, at vi har et godt netværk både bestående af psykolog, pædagog og andre faggrupper, som kan hjælpe os, hvis vi får svært ved tilknytningen. Men vores barn er jo så priviligeret, at det har været hos en pleje mor, inden at det er kommet til os, så der har ikke være de samme svigt, som hos børn, der kommer fra børnehjem. Og tak for lykønskninge af, at jeg nu er adminstratib gravid. Tror først det er nu, at det er ved at gå op for mig. Dejligt tråd at komme ind til :loveshower De andre har allerede sagt en masse kloge ting :D tak søde. :loveshower Tak for svarene :) Det ville også have undret mig hvis det var muligt at sige nej til et barn uden konsekvenser eller kunne "levere" barnet tilbage igen. Hvor er det ringe at sådan hjælpetilbud bliver nedlagt. Jeg håber der kommer noget op igen på et tidspunkt. Du spørger bare igen, vi gerne forsøge at svare på alle de spørgsmål, som man nu kan komme på :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Tillykke med din administrative graviditet :balloon :adopt Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 14, 2011 Tillykke med din administrative graviditet :balloon :adopt tak skal du have :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2011 ej er du adoptere? hvor er du oprindelig fra, hvis jeg må være så fræk at spørge, og hvordan har det været at være adopteret? ja undskyld jeg spørger, men synes bare at du og andre adopteredet kan komme med så mange inputs til, hvad vi kan gør godt, og hvad vi skal tænke over... tak skal du have Du må spørge alt det du orker, og så vil jeg selvfølgelig prøve at svare på det så godt jeg kan. ;) Kan godt forstå, at det er spændende for jer at høre om andre adopteredes erfaringer, og især at få flere input, idet vi jo er lige så forskellige(og ens) som alle andre, der ikke er adopterede. :P Hvilket måske er humlen i det hele. -Ja, vi er adopterede med alt hvad det indebærer af følelser og tanker, men på den anden side er der( i hvert fald i mit tilfælde) ikke store forskelle i forhold til andre, der ikke er adopterede i hverdagen. En stor del af min identitet er selvfølgelig, at jeg er adopteret, men udover det er jeg jo "bare" som alle andre. :D Håber, at det var nogenlunde forståeligt. :P :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 19, 2011 Du må spørge alt det du orker, og så vil jeg selvfølgelig prøve at svare på det så godt jeg kan. ;) Kan godt forstå, at det er spændende for jer at høre om andre adopteredes erfaringer, og især at få flere input, idet vi jo er lige så forskellige(og ens) som alle andre, der ikke er adopterede. :P Hvilket måske er humlen i det hele. -Ja, vi er adopterede med alt hvad det indebærer af følelser og tanker, men på den anden side er der( i hvert fald i mit tilfælde) ikke store forskelle i forhold til andre, der ikke er adopterede i hverdagen. En stor del af min identitet er selvfølgelig, at jeg er adopteret, men udover det er jeg jo "bare" som alle andre. :D Håber, at det var nogenlunde forståeligt. :P :kram ej hvor skriver du det godt. Jeg havde en koreansk veninde i afslutningen af folkeskolen, og hun var altid bare J. og man så hende ikke som anderledes andet end, at hun var enormt kreativ - kunne bare en helt masse indenfor det. Jeg har faktisk forsøgt på at finde hende på facebook. Men ja jeres erfaringer om, hvordan det er at være adopteret er super godt at vide, for at vi kan hjælpe vores trold igennem det sp godt som muligt Del dette indlæg Link to post Share on other sites