Oprettet June 10, 2011 Hvornår er der egentlig startet noget, der hedder forskole? Og hvad går det ud på? Hvornår starter børnene (på hvilken tid af året)? Osv! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 10, 2011 På mine børns skole starter de 1/3 og en SFO jeg arbejder er det 1/4. De lærer at sidde stille i et lokale, at række fingeren op, at spise til spisetider i stedet for at tage madpakken når de vil (må de i nogle børnehaver), lærer de andre børn de skal gå i klasse med at kende, lærer skolen og lærerene at kende, lærer sfo'en at kende og nogle steder starter de også på alfabetet, at holde rigtigt på en blyant, at tælle og regne og andre små skoleopgaver. Bare det at de kender de andre børn, lokalerne og er vant til SFO gør overgangen til skolen meget lettere, i stedet for at de skal bruge de første par måneder på disse ting hvis de skulle starte med både skole og SFO samtidig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 10, 2011 Tak for svar. Hvor mange timer er de der om ugen, og ved du, hvornår man et startet med forskoler? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 11, 2011 Der er nogle steder de ikke har det endnu så det kan ikke være noget meget gammelt. Hos os er de der i stedet for børnehave. Dvs. fra du afleverer om morgenen til du henter om eftermiddagen. I de timer hvor de store i SFO'en er i skole (normalt 8 - 11.30) har de små så 'timer' eller laver noget specielt som er deres 'undervisning'. Når de store kommer fra skole bliver det til normal sfo for alle med fri leg og aktiviteter for alle. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 11, 2011 Her i Varde kommune er der ikke noget som hedder forskole, børnene går i børnehave lige indtil skolen starter, minus sommerferien selvfølgelig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 11, 2011 Tak for svar igen, så blev jeg så klogere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 12, 2011 De ringede fra Milles skole i fredags :) Hun skal starte forskole til april og starter i børnehaveklassen til august samme år :) De havde kun prøvet forskole en gang før på hendes skole, så det er vist meget nyt.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites