Guest

En frustreret ny

30 indlæg i dette emne

Hejsa herinde

Jeg har lige oprettet mig en profil herinde og håber på en masse tips og tricks og gode råd osv osv osv :P Og selvfølgelig også nogle gode debatter :)

Jeg er 25 år og bor i Skive med min mand som bliver 25 år i august. Jeg arbejder som salgsleder i en Netto og min mand er soldat og er en gang imellem en tur i Afghanistan, han har været afsted en gang og tager en 6 måneders tur igen her i juli måned. Vi har været gift i snart 2 år. Vi har ingen børn i forvejen.

Jeg lagde p-pillerne for præcist et år siden idag, men heldet har endnu ikke været med os. Min cyklus startede ret stabilt, men da vi så kom til februar i år skete der noget :( Jeg havde en måned med brunt udflåd/gammelt blod, jeg var i den forbindelse et smut ved lægen som efter en underlivsundersøgelse sagde at alt var som det skulle være. Der gik så ca en måned hvor der ingenting var og nu har så gået med brunt udflåd/gammelt blod i 5½ uge igen :( Hvoor er det da frustrerende når man gerne vil være gravid. Nu er jeg så gået igang med æl-test hver dag for at se om der overhovedet er noget som hedder æl i min krop..

Jeg har gang i vitaminer, arbejder 4-5 dage om ugen, hvor jeg cykler til og fra, men ikke så meget motion udover det da jeg går rundt med en knæskade. Jeg synes selv vi spiser rimelig fornuftigt/varieret, og sodavand/slik osv er skåret meget ned i forhold til hvad det har været.

Jeg forsøger ikke at tænke så meget over baby projektet - men det er jo svært slet ikke at tænke på det, når man rigtig gerne vil.

Vi "hygger" gerne flere gange om ugen så det er ikke det der mangler :)

Sikke en første tråd :P Men håber det gav lidt et indblik i hvem jeg/vi er :) Hvis nogen sidder derude med tips så tager jeg imod med åbne arme :) Min drøm var jo at det var lykkedes inden han rejste til Afghanistan i år - meeen, det er vist ved at være lidt knebent :)

Del dette indlæg

Velkommen til :balloons

Håber snart at det lykkes for jer. Du kunne jo evt. kontakte lægen nu hvor I har prøvet i et år?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til :balloons

Jeg synes også du skulle prøve at kontakte din læge, når I efterhånden har forsøgt så længe.

Men håber i hvert fald du snart vil stå med 2 streger.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak skal i have :)

Der mangler måske lige en mindre "detalje": Vi har holdt en lille pause med projektet fra oktober til april for at terminen ikke skulle ramle ind i hans udsendelse :) Han vil gerne hjemme når fødestuen kalder og jeg vil selvfølgelig også helst have ham hjemme :) Så projektet har kørt juni-september 2010 og så fra april og fremefter 2011..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og nå ja, jeg har faktisk sat et lægeskift igang, da jeg gerne vil have en kvindelig læge (det er ikke så nemt at snakke med en mandlig læge om alt synes jeg), og når det er på plads vil jeg ned og have en ordentlig snak med hende om min cyklus og hvad vi kan gøre herhjemme for at hjælpe projektet lidt på vej :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :)

Håber du når det inden juli, og ellers ville jeg da også høre lægen, hvis der ikke er sket noget inden :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hej og velkommen til :balloons

Jeg har måske lidt input... Hvordan er din cyklus? Er den stabil?

Nu vil jeg ikke male fanden på væggen, men jeg har også prøvet det med brunt udflåd/gammelt blod i mange dage i træk uden nogen egentlig grund og efter besøg hos lægen og henvisning til gynækolog fandt jeg ud af det skyldtes jeg har PCO. Det skete for mig, fordi der gik så lang tid mellem jeg fik mens, at det ligesom 'løb over' (ja, undskyld! :blush) - jeg halvmodnede æg og modnede livmoderslimhinde, men der kom aldrig en ægløsning og en efterfølgende mens der kunne rense ud...

Jeg håber du får en god snak med din nye (kvindelige) læge og håber snart I kan stå med II

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen min cyklus startede med at være ret stabil: mellem 27 og 36 dage for det meste omkring 30 dage, men den 26 februar startede en 31 dages periode med brunt udflåd/gammelt blod dvs., den slutter den 29. marts. Allerede den 5. april har jeg en 5 dages periode med brunt udflåd/gammelt blod igen.. Den 24. april starter så endnu en periode - og den er stadig igang :( Altså, den kører nu på dag 41..

Man føler sig bare ikke særlig lækker når man ligger i sengen med snaskede trusser, ved siden af manden som gerne vil hygge :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber snart du får de to berømte streger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til.. Jeg er selv en af dem der venter med længsel.. Har en pige der blev 3 i april og har forsøgt at lave en lillebror/søster siden februar sidste år.. (Dog blev der i en periode ikke arbejdet voldsomt på det, pga nyt arbejde m.m.)

Men håber du snarest står med en positiv test.. :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil os sige at når i har været i gang i et år. Pause eller ej, så synes jeg du skal hive fat i lægen. Det er ikke normalt at pletbløde i så lang tid, så uanset om i prøver eller ej, synes jeg du burde blive undersøgt af en gyn. Det er som Susanne, ik for at male fanden på væggen, men jeg gik i et halvt år UDEN mens. Ikke skyggen af den eller noget, så ring/skriv til lægen og få en henvisning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og det skal da lige siges at vi har en super dygtig gynækolog i Skive, synes jeg. Går ved Jørn Rolighed Larsen på posthustorvet. Han er super rar og jeg føler mig tryg, når jeg er der. Og det har jeg efterhånden været en del gange :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke med projektet og velkommen til:-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

velkommen til.. :)

jeg håber det lykkes for jer at få 2 streger inden juli... :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Da i holdte pause, hvad gjorde I der?

Hvis man springer til og fra p-piller, så kan det nemlig godt påvirke kroppen vil jeg mene... <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en fantastisk velkomst at få :) Tak til jer allesammen :)

Da vi holdt pause brugte vi kondom - jeg har ikke rørt p-piller siden jeg tog den sidste den 8. juni 2010

Jeg har idag fået mit sygesikringskort, så nu er der ny læge og jeg ringer og bestiller tid imorgen :) så håber jeg på at få en rigtig god snak med hende om hvordan tingene ser ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke, den lille spirer skal nok komme til jer også :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil bare ønske Jer held og lykke i projektet. Selvom jeg selv er ny, skal du bydes HJERTELIGT velkommen. Held og lykke med det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg fået bestilt tid ved den nye læge: på onsdag :) Det bliver rart

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende. Håber du får afklaring snart så :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende. Håber du får afklaring snart så :)

Ja det ville være rart :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skriver lige hvordan min cyklus har været siden jeg stoppede:

8. juni 2010: sidste pille

16. juli 2010: mens (cyklus 33 dage)

12. august 2010: 7 dage med brunt udflåd (cyklus 27 dage)

19. september 2010: mens (cyklus 35 dage)

20. oktober 2010: mens (cyklus 31 dage)

26. november 2010: mens (cyklus 36 dage)

Så opgav jeg at holde styr på det indtil:

2. januar 2011: mens (cyklus 37 dage)

2. februar 2011: mens (cyklus 31 dage)

28. februar 2011-29.marts 2011: udflåd (cyklus 26 dage)

5. april 2011: 5 dage med udflåd

24. april 2011: udflåd - og denne periode er stadig igang :(

I de perioder der var mellem mens i 2010 var der flere dage med udflåd i alle afskygninger, alm. hvidt, gult, laksefarvet, brunt..

Men nu ser jeg virkelig bare frem til lægebesøg på onsdag, hvor der forhåbentlig kan lidt forklaring

Del dette indlæg

Annonce ♥

Velkommen til :rolleyes

Godt at du nu har fået taget fat i din læge.

Jeg tog selv rimelig hurtigt fat i min læge og blev henvist til en gyn. Hos os var det af en lidt anden årsag. Vi havde på fornemmelsen at min forlovedes sædkvalitet ikke var helt i top - og vi havde ret.

Håber du fik en god snak med din læge. Og hvis du har fået en henvisning til gyn kunne det være at du også skulle få din kæreste til et tjek. Så er det ihvertfald undersøgt...

Nå men pøj pøj med det hele. Håber det snart lykkes.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER