Nitzen1987

Hvem taler om at være beskeden i forhold til at skrive ønskeseddel

23 indlæg i dette emne

Hmmm.... Jeg skal til fødselsdag hos min svoger og svigerinde, der begge fylder år her i juni, i weekenden... Og I den forbindelse har vi modtaget denne "beskedne" ønskeseddel...

Mand

Bjørn Borg boxer shorts med korte ben str. S

Sort / grå sweater Polo – Ralph Lauren str. M IB

Blazer str. M IB

Knickers

Diesel sko Lykkesko

t-shirts – poloer str. M

Sommerjakke

Jeans – Tommy Hilfiger / diesel - løst siddende

Mobiltelefon (iphone)

NFL tur til San Diego

En autocamper 3 mdr. i Nordamerika evt. sammen med nfl. Billetter til San Diego

Kvinde

Bikini

Smarte bluser – tunika - kjoler str. S Ib, Bundgaard, buksecompagniet, selected, Haus frau

Ballerina sko str.37 ( lys grå m blomst på set i vinduet i lykkesko)

Parfume evt. fra askepot

Større sten i min prinsessering

To nye sten i min mary ring

Taske fra tiger of sweden sort i vinduet hos bundgaard

Pung set hos haus frau 800,-

Gave kort til den nye butik på vestergade / Krukker til mel/sukker osv. Krukke til smør, vaser, urtepotte skjuler 2 stk. til vindueskarmen stuen, knage til jakker til entren alt muligt spændende fra den butik

Tromborg øjen crem, solskinds pudder, olie sprskinds pudder, olie spra til kroppen

Undertøj s og 75 b

Nyt ur

Nye solbriller

Køkken røre maskine ( kitchen Aid)

Selvom vi går sammen med manden søster og hendes mand om at købe gaverne har vi ikke ret mange valgmuligheder, da de fleste af ønskerne langt overstiger vores gavebudget.... så nu er vi gået sammen med mine svigerforældre om at købe gave, så har vi lidt flere valgmuligheder...

Hvad tænker I om sådan en ønskeseddel...

Altså jeg kan godt selv finde på at sætte et par enkelte ønsker på, der koster omkring 1.000 kr, men de fleste af mine ønsker ligger mellem 150 og 500 kr., så kan alle være med og om ikke andet kan vores søskendehold gå sammen....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En Ønske seddel er jo netop en seddel med ØNSKER.. store som små...

Såå FED ønskeseddel! ^_^

Nu er der jo ingen der siger du SKAL give folk det der står på en ønskeseddel... den er jo bare vejledende for folk...

OG så kunne man evt. bare give penge - der er dedikeret til en af de store gaver... Feks: 300 kr. til køb af drømme jakken...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig nu godt. Jeg synes det er helt fint, at der er dyre ønsker på en ønskeseddel, men der bør bare også være noget i en lavere prisklasse. Det kan godt virke lidt flabet at sende en seddel ud, hvor der kun er rigtig dyre ønsker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med dig i at der også burde være nogle ønsker i den mere "normale" prisklasse.

Men som minimum kunne de have skrevet bidrag til ovennævnte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lidt det kommer an på hvem der er afsender af ønskesedlen, og også hvor mange år de fylder (rund, halvrund)

Nu kan det godt være det er forkert opfattet af mig, men er der ikke også lidt humor i den ønskeseddel? En autoCamper i 3 mrd med billetter? Jo da! Og en hest oveni :D

Jeg synes da også der er nogle få mindre ønsker, og når man skriver sådan en ønskeseddel, må man vel også være lidt forberedt på, at man kan få 10 par boxershort og 4 t-shirts fra alle :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes lidt det kommer an på hvem der er afsender af ønskesedlen, og også hvor mange år de fylder (rund, halvrund)

Nu kan det godt være det er forkert opfattet af mig, men er der ikke også lidt humor i den ønskeseddel? En autoCamper i 3 mrd med billetter? Jo da! Og en hest oveni :D

Jeg synes da også der er nogle få mindre ønsker, og når man skriver sådan en ønskeseddel, må man vel også være lidt forberedt på, at man kan få 10 par boxershort og 4 t-shirts fra alle :lol

Ja lige mine ord... der er SÅ meget humor over den ønskeseddel der... OG så er der da bestemt også ting i alle prisklasser...?!

Undertøj, tshirt, solbriller????

Men okai.. jeg er jo åbenbart selv flabet... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De andre år har vi givet Boxershorts og Tromborg til dem, fordi det er det gavebudgettet er til, men jeg synes også bare at det er kedeligt at give dem det samme hver gang.... Og jo der er nok humor i det... Kan bare ikke selv se det sjove i det - og slet ikke når der for to år siden stod "forlænget weekendtur til Rom" og "14 dages rejse til Thailand"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De andre år har vi givet Boxershorts og Tromborg til dem, fordi det er det gavebudgettet er til, men jeg synes også bare at det er kedeligt at give dem det samme hver gang.... Og jo der er nok humor i det... Kan bare ikke selv se det sjove i det - og slet ikke når der for to år siden stod "forlænget weekendtur til Rom" og "14 dages rejse til Thailand"

Det er jo bare deres "ønsker".... Det kan du jo ikke ændre ved?! ^_^

Og hvis det er den samme Tromborg pudder hun ønsker sig hvert eneste år... så kan det jo godt være du syntes det er kedeligt at give hende den igen.. men det ændrer jo ikke på at det er DEN hun ønkser sig? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De andre år har vi givet Boxershorts og Tromborg til dem, fordi det er det gavebudgettet er til, men jeg synes også bare at det er kedeligt at give dem det samme hver gang.... Og jo der er nok humor i det... Kan bare ikke selv se det sjove i det - og slet ikke når der for to år siden stod "forlænget weekendtur til Rom" og "14 dages rejse til Thailand"

Når min fætter og kusine sender ønskesedler ud, så er det lutter designerønsker. Det eneste jeg (som studerende) kan finde råd til er lige præcis også de famøse boxershorts og det gider jeg altså heller ikke, at give hvert år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja lige mine ord... der er SÅ meget humor over den ønskeseddel der... OG så er der da bestemt også ting i alle prisklasser...?!

Undertøj, tshirt, solbriller????

Men okai.. jeg er jo åbenbart selv flabet... :rolleyes

Jeg er ret sikker på, at du ikke er flabet :)

Men når man modtager en liste med meget dyre ønsker fra nogen, som man ikke bør købe så dyre gaver til, så kan det altså godt virke en smule flabet. Men det har jo sikkert også været fordi, at de bare har sendt den samme ønskeseddel ud til alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, at du ikke er flabet :)

Men når man modtager en liste med meget dyre ønsker fra nogen, som man ikke bør købe så dyre gaver til, så kan det altså godt virke en smule flabet. Men det har jo sikkert også været fordi, at de bare har sendt den samme ønskeseddel ud til alle.

Altså jeg laver altså også kun et eksemplar af min ønskeliste... (at der så er gaver på ned til 50-100 kr på - det er en anden side af sagen.. )

Jeg har også meget dyre gaver på min liste.. og sådan er det.. for igen så er det jo en ønskeliste... OG det er jo ikke en "ordre" på hvad man skal købe... det er en vejledende liste til hvad de mennesker her ønsker sig :)

SÅ kan på ingen måde i min verden se at det er flabet eller noget i den dur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg laver altså også kun et eksemplar af min ønskeliste... (at der så er gaver på ned til 50-100 kr på - det er en anden side af sagen.. )

Jeg har også meget dyre gaver på min liste.. og sådan er det.. for igen så er det jo en ønskeliste... OG det er jo ikke en "ordre" på hvad man skal købe... det er en vejledende liste til hvad de mennesker her ønsker sig :)

SÅ kan på ingen måde i min verden se at det er flabet eller noget i den dur...

Jo du er møg flabet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo du er møg flabet :D

:numse

:whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg laver altså også kun et eksemplar af min ønskeliste... (at der så er gaver på ned til 50-100 kr på - det er en anden side af sagen.. )

Jeg har også meget dyre gaver på min liste.. og sådan er det.. for igen så er det jo en ønskeliste... OG det er jo ikke en "ordre" på hvad man skal købe... det er en vejledende liste til hvad de mennesker her ønsker sig :)

SÅ kan på ingen måde i min verden se at det er flabet eller noget i den dur...

Jamen jeg laver sådan set fuldstændig samme ønskeliste som du gør. Både med overkommelige ønsker og med meget dyre ønsker :) Gider heller ikke at lave forskellige ønskesedler til forskellige folk.

Personligt så kan jeg bare godt blive irriteret over så selv at få en ønskeseddel, der ikke er lige så blandet.

Men folk er jo forskellige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg laver sådan set fuldstændig samme ønskeliste som du gør. Både med overkommelige ønsker og med meget dyre ønsker :) Gider heller ikke at lave forskellige ønskesedler til forskellige folk.

Personligt så kan jeg bare godt blive irriteret over så selv at få en ønskeseddel, der ikke er lige så blandet.

Men folk er jo forskellige.

Ja folk er nemmelige forskellige...

Og så kan det jo være at dem der skal komme med et par ideer til hvad du kan give dem - ikke kan komme på andre ønsker end dyre ønsker... og så igen er det jo guld værd at det ikke er en bestillingsliste ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:blink nøj sikke nogle ønsker, kan godt være en ønske seddel er vejledende, men de skriver jo netop det på de gerne vil have.

Jeg fylder snart rund, og mit dyreste ønske er på 249,95, jeg kan nemlig overhovedet ikke få mig til at ønske dyre ting, så hellere spare sammen til det selv. :blush

Men vi mennesker er jo så forskellige.

men når jeg har fået sådan en slags ønskeseddel i hånden, har jeg givet det jeg har råd til, eller fundet noget helt andet der så kunne byttes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er helt fint med sådanne ønsker, for det er jo ønsker, og det kan ingen jo tage fra en :)

Jeg prøver at lave både billige og dyre ønsker når jeg har fødselsdag, så der er noget for alle :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har man selv efterspurgt en ønskeseddel, så får man vel de ønsker som de har, uanset prisniveau, for indbyderen tænker vel at man kan gå sammen om gaven! Men jeg giver jer andre ret, der burde være noget i alle prisklasser hvis man vedligger den invitationen fx. til bryllup, barnedåb og lignende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså udover, at de godt kunne have skrevet "tilskud til" så kan jeg ikke se noget forkert i ønskesedlen. Hvis der ikke er "billige" ting man ønsker sig, så er det da dumt at skrive det på. Jeg ville ikke bryde mig om at give en gave, som nogen ikke rigtig havde ønsket sig, og kun skrevet på, for at der skulle være noget for enhver prisklasse. :) Og som Miss Mathilde er inde på, så er det jo ikke forbudt at give noget, der ikke står på ønskesedlen. :)

Den ønskeseddel emmer jo lidt af luksusdyr, så hvis det var mig, så ville jeg enten give dem penge og skrive et forslag til hvad de kunne være tilskud til i kortet, eller også give dem en kurv med "småvarer" (f.eks. kaffe, te, chokolade) af superlækker kvalitet. :)

Vores ønskeliste til bryllup har også primært ting til omkring 1000 kr, men også en del "tilskud til"-ønsker og nogle enkelte små. Og det er ikke fordi, at jeg/vi forventer at få for 1000 kr pr mand, men vi håber at nogen går sammen om noget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW, så kan beskedenheden også gå i den anden grøft. ;)

Min bonusmor ønsker sig til hver jul og fødselsdag "Sanex deodorant". :rolleyes

Og min mormor ønsker sig altid Respons shampoo og Colgate tandpasta. :lolhit

Det er ren kærlighed og "I skal ikke bruge mange penge på mig", meeeeeen jeg gider altså ikke give TANDPASTA i julegave. :blabla :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW, så kan beskedenheden også gå i den anden grøft. ;)

Min bonusmor ønsker sig til hver jul og fødselsdag "Sanex deodorant". :rolleyes

Og min mormor ønsker sig altid Respons shampoo og Colgate tandpasta. :lolhit

Det er ren kærlighed og "I skal ikke bruge mange penge på mig", meeeeeen jeg gider altså ikke give TANDPASTA i julegave. :blabla :lolhit

Haha - det er sgu da for sjovt! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - det er sgu da for sjovt! :lol

Hehe, ja ja og det plejer nu heller ikke at være et problem at finde på noget. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BTW, så kan beskedenheden også gå i den anden grøft. ;)

Min bonusmor ønsker sig til hver jul og fødselsdag "Sanex deodorant". :rolleyes

Og min mormor ønsker sig altid Respons shampoo og Colgate tandpasta. :lolhit

Det er ren kærlighed og "I skal ikke bruge mange penge på mig", meeeeeen jeg gider altså ikke give TANDPASTA i julegave. :blabla :lolhit

:haha Totalt sjovt og faktisk meget sødt :D Måske især fordi det virker temmelig bekendt i forhold til nogle af mine familiemedlemmers ønsker :P Man kan ikke lade være med at trække på smilebåndet og være lidt taknemmelig over at ens familiemedlemmer i bund og grund er så hensynsfulde. Når det så er sagt NÆGTER jeg altså også at købe tandpasta og lign. til dem i mangel af bedre ideer. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER