Oprettet June 7, 2011 Jeg skal til pædagogikeksamen om 2 uger og skal derfor have en dispposition med, ellers vil underviseren ikke lade mig komme til eksamen. Jeg har aldrig forstået princippet i at have en sådan med. Nogle som kan hjælpe mig med en opbygning?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 8, 2011 Hvad er dit emne? Har du skrevet en opgave med problemformulering og hvis ja, hvad er den så? Hanne:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 16, 2011 Kan slet ikke tage mig sammen til denne eksamen, den hænger mig langt ud af halsen, tror det er fordi, jeg ikke skal gøre mit lærerstudie færdigt. Mit emne er: Sociale og kulturelle vilkår i og for skolen, social arv. Problemformulering lyder: Hvordan kan skolen som en del af opvækstmiljøet kompensere for negativ social arv? Jeg har en case med i opgaven, skriver om Bourdieu og Niels Ploug, og analyse af casen. Nu er jeg bare sådan en, der normalt ikke har en disposition med til eksamen, men taler fra hjertet og tankerne, men læreren forlanger en disposition ellers kan vi ikke gå op. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 16, 2011 Har du skrevet en opgave som du skal til eksamen ud fra? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 16, 2011 Har du skrevet en opgave som du skal til eksamen ud fra? Ja, det har jeg Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 16, 2011 Ja, det har jeg Så ville jeg lave følgende disposition: 1. Kort gennemgang af opgavens hovedpunkter 2. Uddybe begreber og tale ud over opgaven 3. Perspektivering 4. Konklusion Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 16, 2011 Jeg opbyggede min disposition på følgende måde: 1) Begrundelse af emne og fokus 2) Kort gennemgang af opgave med centrale begreber 3) Udfoldelse af diskussion 4) Eget perspektiv og afrunding Jeg kan godt forstå, du bedst kan lide at tale fra hjertet... Sådan har jeg det også selv. Men en disposition er rigtig god at have, for det viser, at du har tænkt over, hvad du vil sige og at du selv kan styre din eksamen. Det er dersuden en god idé at have en udvidet disposition med eller et mindmap i form af et begrebsark, så du hele tiden har noget at forholde dig til. De skal ikke fortælle dig, hvad du skal snakke om. DU skal fortælle dem, hvad du gerne vil tale om. Pøj pøj med det:goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites