kejzer

barnevognssele

20 indlæg i dette emne

Ved I hvilket mærke det var, hvor det stakkels dp barn mistede livet?

det er nemlig sådan at silke godt kan vende sig om på maven i sin og hvordan hun gør det I dont know!! og forleden måtte vi redde hende fordi hun var viklet ind og ikke ku vende sig om igen. Nu får jeg sådan noia over at hun skal sove i bv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes at have hørt, at de ikke må sove med sele på i børnehaven, fordi man ikke må spænde dem fast???

Eller er det kun nogle kommuner?

Jeg kan desværre ikke svare på dit sp omkring mærket af selen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at have hørt, at de ikke må sove med sele på i børnehaven, fordi man ikke må spænde dem fast???

Eller er det kun nogle kommuner?

Jeg kan desværre ikke svare på dit sp omkring mærket af selen.

den har jeg ikke hørt, men de fleste bh børn sover vel også på madrasser på gulvet??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

den har jeg ikke hørt, men de fleste bh børn sover vel også på madrasser på gulvet??

Jeg kender faktisk ikke til nogen BH, hvor de sover andre steder end indenfor på madresser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den bh vores den store gik i, havde/har de store krybber udenfor. Men jeg ved ikke hvordan det fungerede med selerne, da vores ikke sov til middag da han startede i den børnehave. I den gamle børnehave sov de også på madrasser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den vuggestue jeg arbejder i, der sover børnene i krybber med sele indtil de er 2 år. Så skal de indenfor og sove på madras.

Jeg ved desværre ikke hvilket mærke der var tale om i den frygtelige situation :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du må aldrig lægge selen på ved sovning det er ekstremt farligt for barnet sover og bevæger sig lige som os og kan vi værste tilfælde blive kvaldt, selen bruges ved går ture... eller hvis barnet bare lige skal side og lege i barnevognen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du må aldrig lægge selen på ved sovning det er ekstremt farligt for barnet sover og bevæger sig lige som os og kan vi værste tilfælde blive kvaldt, selen bruges ved går ture... eller hvis barnet bare lige skal side og lege i barnevognen

Øhh- det er et krav at de har sele på når de sover i dagplejen/vuggestuen- i hvert fald her hvor vi bor :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh- det er et krav at de har sele på når de sover i dagplejen/vuggestuen- i hvert fald her hvor vi bor :unsure

Det er også et krav i Købehavns Kommune.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også et krav i Købehavns Kommune.

Ditto i vores!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay der er yderst forbudt her det er nok fordi vi har haft 3 dødsfald med den pis sele jeg bruger den ikke og har aldrig brugt den og min har aldrig prøvet på at stå op eller kravle rundt i barnevognen og det samme gælder for de børn jeg passer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du må aldrig lægge selen på ved sovning det er ekstremt farligt for barnet sover og bevæger sig lige som os og kan vi værste tilfælde blive kvaldt, selen bruges ved går ture... eller hvis barnet bare lige skal side og lege i barnevognen

Jeg tænker så også lidt, at hvis Isabella ikke havde sele på, ville jeg da være vildt bange for, at hun faldt på hovedet ned i fliserne, når hun vågnede og sætte sig op/lænede sig ud over kanten på barnevognen- eller endnu værre; rejste sig op :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay der er yderst forbudt her det er nok fordi vi har haft 3 dødsfald med den pis sele jeg bruger den ikke og har aldrig brugt den og min har aldrig prøvet på at stå op eller kravle rundt i barnevognen og det samme gælder for de børn jeg passer

Okay- 3 dødsfald pga selen? :o Må man sprøge om du bor i DK?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker så også lidt, at hvis Isabella ikke havde sele på, ville jeg da være vildt bange for, at hun faldt på hovedet ned i fliserne, når hun vågnede og sætte sig op/lænede sig ud over kanten på barnevognen- eller endnu værre; rejste sig op :o

Jeg ville også være meget bange for, at Tilde faldt ud af barnvognen på hovedet :o Her er det også et krav, at barnevognen er udstyret med en godkendt sele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du må aldrig lægge selen på ved sovning det er ekstremt farligt for barnet sover og bevæger sig lige som os og kan vi værste tilfælde blive kvaldt, selen bruges ved går ture... eller hvis barnet bare lige skal side og lege i barnevognen

Nu er jeg dagplejer og vi SKAL give børnene sele på, når de sover. Jeg ville da ikke få et min ro i sindet, hvis mine 4 børn sov uden sele, det stoler jeg ikke nok på dem til at de kunne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis selen var forbudt, sov Silke ikke i bv - hun ville jo falde ud og slå sig slemt.. men det er ikke sket siden det med selen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh det var/er simpelthen så tragisk med den stakkels dreng. :boo Men er det slået fast nu, at det 100% var selen, som var skyld hans død??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh det var/er simpelthen så tragisk med den stakkels dreng. :boo Men er det slået fast nu, at det 100% var selen, som var skyld hans død??

Det var i hvert fald kvælning der var dødsårsagen :boo :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du må aldrig lægge selen på ved sovning det er ekstremt farligt for barnet sover og bevæger sig lige som os og kan vi værste tilfælde blive kvaldt, selen bruges ved går ture... eller hvis barnet bare lige skal side og lege i barnevognen

Hvis selen er indstillet korrekt kan barnet ikke vende sig. Jeg ville ikke turde lægge mit barn til at sove i barnevognen uden sele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis selen er indstillet korrekt kan barnet ikke vende sig. Jeg ville ikke turde lægge mit barn til at sove i barnevognen uden sele.

Ditto!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER