Oprettet June 5, 2011 Da jeg begyndte at tænke på at få børn blev jeg meget nysgerrig efter at høre om min mors graviditet med mig og min fødsel. Hun havde en drømme graviditet. Hun havde hverken kvalme, bækkenløsning eller nogen andre gener. Hun gik endda ned på hospitalet i bare tæer midt i juli, da hun begyndte at få veer. Og det kunne jeg selvfølgelig også godt tænke mig at få. Lignede/ligner jeres graviditet jeres mors? Hvilke forskelle og ligheder er der? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2011 Jeg har taget nogenlunde det samme på som min mor indtil videre. Hun ventede også en dreng som den første. Vi har begge lidt meget af halsbrand. Ingen af os har fået strækmærker (jeg har i hvert fald ikke fået nogle endnu :goodluck ) Jeg håber ikke at min fødsel kommer til at ligne min mors første fødsel. Min storebror havde ikke fået mad de sidste 14 dage inde i maven, så hun blev sat i gang og han var meget tynd, da han kom ud. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2011 Nej det er en skrøne at ens graviditet ligner ens mors....det er nærmere kun en tilfældighed hvis de bare er nogenlunde ens.... Men jo, alle drømmer om en super let graviditet og smertefri fødsel....Håber du får det! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2011 Et langt stykke af vejen lignede min mors graviditer (med min søster og mig) og min graviditet med min datter hinanden. Min mor havde ikke gener iform af bækkenløsning eller svangerskabsforgiftning, men hun havde kvalme hele vejen igennem begge graviditeter og kastede op fra dag 4 (!!!) helt frem til fødslen. Jeg havde også kvalme, dog først fra uge 5 og helt frem til fødslen, men holdt dog op med at kaste op omkring uge 20. Jeg havde ingen andre gener. :glad Min søster har både en dreng og en pige, og med pigen havde hun megakvalme, med drengen var der ingen kvalme. Med begge børn fik hun galopperende svangerskabsforgiftning lige omkring terminen og har derfor fået akut kejsersnit begge gange. Min mor og mig har født "naturligt". Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2011 Jeg er ikke gravid endnu, men jeg vejer næsten det samme, som min mor gjorde, da hun var højgravid. Tæller det? :whistling :lol :13: Men jeg håber at få et graviditetsforløb ligesom min mors. Hun blev lynhurtigt gravid, var rimelig gene-fri under graviditeten og fødslen gik også ret nemt. Efter at have født min storebror ville moderkagen dog ikke ud, så hun skulle i narkose, hvilket betød at hun skulle have tømt maven, hvilket af uforklarlige årsager skulle ske gennem NÆSEN! Den oplevelse kan jeg godt undvære :unsure: Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2011 So far minder min graviditet om min mors. Hun har aldrig døjet med kvalme - det har jeg heller ikke. Til gengæld har hun også haft problemer med fordøjelsen og det hold har jeg desværre meldt mig på. Hun havde problemer med halsbrand i sidste halvdel af alle 4 graviditeter og det forventer jeg også at få. Vi ligner hinanden meget af bygning bortset fra, at min overkrop er ekseptionelt kort. Så indtil videre er eneste forskel, at min mor var temmelig langt henne før det blev synligt, at hun var gravid... Jeg er i 11. uge og man kan GODT se det <_< Min storesøster er født ved kejsersnit, da hun vendte forkert, men de 3 andre fødsler har været hurtige og forholdsvis problemfrie. Ved min yngste lillesøster tog min mor på sygehuset kl. 17 og var hjemme igen med ny baby inden kl. 21 :) Og ja, det var 3. almindelige fødsel, men min mor var så også næsten 39 år. Jeg håber, at mine fødsler bliver som min mors - altså bortset fra børn der vender forkert ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2011 Jeg havde desværre ikke muligheden for at spørge min mor, da hun døde da jeg var 6. Og min far var ikke til meget hjælp, for "det var jo så længe siden"... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2011 Min adminstrative graviditet ligner slet ikke min mors graviditet med mig :D , hun gik kun gravid 9 mdr, og jeg kom for sent ud. Jeg var tildels en nem graviditet, med det forbehold at der var madvarer, som ikke var godt for mig, der påvirkede mig i maven. Det var i hvertfald chokolade. Og det har jeg faktisk aldrig rigtig kunne tåle. Jeg får ondt i maven... Men tilgengæld var jeg kolikbarn, som skreg 24 timer de første mange måneder :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 6, 2011 Nej på ingen måde lignede min mors graviditet nogen af mine. Min mor blev stort om et hus (hendes egne ord) fik strækmærker endda rigtig mange, døjede med kvalme, opkast og utrolig meget træthed. jeg fik kun få strækmærker på mine lår og et par stykker på hofterne, jeg var ikke særlig stor heller ikke anden gang, opkast havde jeg meget lidt af, trætheden var der kun i starten, men jeg havde meget halsbrand især med Mick. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 6, 2011 Min graviditet har været meget lig min mors mht til gener, eller mangel på samme :D Jeg håber meget fødslen også bliver lig hendes, da hedes tre er gået meget nemt. Min mor har meget brede hofter/bredt bækken, hvilket jeg har arvet. Det har jeg selvfølgelig altid været træt af, men nu kan man jo håbe det kan bruges til noget :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 6, 2011 Jeg er ikke gravid endnu, men jeg vejer næsten det samme, som min mor gjorde, da hun var højgravid. Tæller det? :whistling :lol :13: :sc :lol hvor godt :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites