Nitzen1987

Hvilken tid på dagen tester I for ÆL?

7 indlæg i dette emne

Hvilken tid på dagen tester I for ÆL?

I den brugsanvisning, der hører til de ÆL-teste som jeg har står der;

1. at man ikke må bruge den første morgen urinprøve

2. at det bedste tidspunkt at teste på er mellem 10-20

3. At man skal teste på ca. samme tidspunkt hver dag

4. Reducere væskeindtag fra to timer før testning

Altså... Jeg stod op kl. 9.15 i formiddags og gik på toilet. Jeg bestemte mig for at vente en times tid med at teste, så ca. 10.30 tog jeg en ÆL-test, der viste næsten positiv (jeg havde ikke drukket eller spist noget endnu på det tidspunkt)

Jeg tog så en ny test her kl. 17.45 (ca.) og den viste kun en meget svag teststreg (her havde jeg drukket vand optil to timer før og kunne se at min urin var tynd - undskyld detaljerne :blush )

Men altså har jeg taget to forskellige teste i dag, der viser to forskellige resultater, så nu ved jeg ikke hvilken af testene jeg skal stole på :unsure

(Måske skal det lige siges at testene er af to firskellige mærker, men det burde vel ikke have nogen betydning, eller?) :unsure

Her er et billede af testen jeg tog i formiddags ca. kl. 10.30

DSC00064.jpg

Og et billede af den seneste test som jeg har taget kl. 17.45

DSC00065.jpg

Del dette indlæg

I forrige cyklus hvor jeg testede for ÆL testede jeg om morgenen (og enkelte dage om eftermiddagen), da teststregen var væsentlig svagere om eftermiddagen og derfor aldrig i nærheden af at være positiv... Mine morgenteste var dog så godt som positive, så jeg overvejer lidt, om jeg bare

skal teste om morgenen i denne cyklus??? :unsure Mine næsten-positive ÆL-teste i sidste cyklus passede fint med hvornår jeg fik min mens :numse

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på man IKKE skal teste om morgenen, netop fordi man kan få falsk-positive tests...

Jeg testede selv om eftermiddagen når jeg kom hjem fra arbejde, så mellem kl. 16 og 18 og jeg tænkte ikke videre over væskeindtaget i timerne op til. Mit bud er, at enten så har du LIGE haft ÆL (i nat sandsynligvis) eller også er den første test falsk positiv :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mit bud er, at enten så har du LIGE haft ÆL (i nat sandsynligvis) eller også er den første test falsk positiv :(

Ej det tror jeg ikke... jeg testede nemlig lørdag eftermiddag og der kom der kun en meget utydelig, næsten ikke-eksisterende, streg... derfor sprang jeg over testning i går... testen i dag var en lille smule tydeligere end i lørdags.... Jeg er også kun på dag 9 i cyklus... så der er 2-4 dage til forventet ÆL (hvis denne cyklus bliver lige så kort som min forrige = 24 dage :unsure) jeg må bare blive ved med at teste om eftermiddagen og se om teststregen bliver tydeligere - ifølge min ticker skal jeg have ÆL på fredag, men jeg er nu forberedt på, at denne cyklus kan blive længere end de to foregående cyklusser....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej det tror jeg ikke... jeg testede nemlig lørdag eftermiddag og der kom der kun en meget utydelig, næsten ikke-eksisterende, streg... derfor sprang jeg over testning i går... testen i dag var en lille smule tydeligere end i lørdags.... Jeg er også kun på dag 9 i cyklus... så der er 2-4 dage til forventet ÆL (hvis denne cyklus bliver lige så kort som min forrige = 24 dage :unsure) jeg må bare blive ved med at teste om eftermiddagen og se om teststregen bliver tydeligere - ifølge min ticker skal jeg have ÆL på fredag, men jeg er nu forberedt på, at denne cyklus kan blive længere end de to foregående cyklusser....

Det lyder fornuftigt, søde! Rigtig meget :goodluck

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg testede altid ved middagstid.. Havde kun været på toilet en gang (om morgenen) og havde kun drukket lidt mælk til mine piller om morgenen.. Jeg startede på cyklus dag 7 og omkring dag 12 kunne man se en svag udvikling og dag 13-15 havde jeg altid en positiv test og 14 dage efter kom mens.. Så det kunne jeg regne med :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm svært at sige. Normalt ville jeg også sige du ikke kunne regne med den om morgen når der i brugsanvisningen står man ikke må bruge morgen urinen. Men når dine positive ÆL teste passer med ankomst af mens så burde du kunne stole på dem.

Den gang for 5 år siden da jeg bruge ÆL teste testede jeg kl. 17 og havde ikke drukke ti 3 timer forinden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER