Amaryllis

Undersøgelser i graviditeten??

4 indlæg i dette emne

Nu er det seks år siden, at jeg fødte sidst og derfor er jeg i tvivl om, hvilke undersøgelser man bliver tilbudt i graviditeten. Der er jo lavet om på det. Jeg blev f.eks. ikke tilbudt scanninger den gang.

Jeg skal til første lægebesøg den 15. juni - hvad sker der til det besøg?

Der er så mange tanker og spørgsmål i mit hovede, tror det er fordi, det er så længe siden jeg sidst ventede mig.

Kan I mon hjælpe mig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal til læge d. 14 juni... Der vil hun bare bekræfte min graviditet vha en urinprøve og en gyn undersøgelse, samt fastsætte min termin... Samtidig vil hun sætte tid til 1. rigtige lægebesøg... Synes det virker lidt sent, men hva kan jo være jeg skal derind et par dage senere igen så hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er meget stor forskel på hvad der sker ved første lægebesøg.

Jeg fik først kontaktet lægen da jeg var 8+? og der fik jeg en GU, urinprøve, målt blodtryk, blev vejet og oprettet vandrejournal.

Derefter var næste "indkaldelse" NF-scanningen som ligger omkring uge 12.

Så var der 1. jordemoderbesøg, som var et rent snakke-og-få-udleveret-en-million-foldere-besøg.

Så var der misdannelsesscanningen som ligger omkring uge 20 (og hvor de måske kan se kønnet)

Og så har jeg skiftet mellem læge og jordemoderbesøg - ca. et besøg i måneden. (høre hjertelyd, blive mærket på maven, få målt blodtryk, snak om hvordan det går, blive vejet)

Tilsidst besøger man jordemoder hver 14. dag.

Det var vist det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit første lægebesøg var helt anerledes. Jeg fik faktisk aldrig bekræftet min graviditet, min læge sagde, at en udebleven mens og positiv hjemmetest, var nok til at man er gravid nu om dage. Så hverken GU eller test. Det var mest bare snak om hvad der skulle ske de næste måneder, om forventninger og frygt og sygdom i familien. Så fik jeg lavet blodprøve der blev testet for diverse sygdomme og vitaminindhold. Og selvfølgelig oprettelse af vandrejournalen, der jo virkeliggør det ret meget :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER