Solskin

Ventetøj

10 indlæg i dette emne

Jeg er i uge 13 med vores barn nr 2 og synes at jeg er meget større denne gang, end jeg var med nummer 1.

Dengang fortalte vi det først til familien da jeg var i uge 17 og der kunne det stort set ikke ses og det var først da jeg passerede uge 20 at jeg mit tøj begyndte at stramme. Jeg købte faktisk kun 2 par ventebukser og en håndfuld bluser og lidt undertøj, men det var også vinter og man kunne gemme maven i store sweatre. Nu i uge 13 er jeg faktisk allerede ret stor og ser meget gravid ud og jeg kan ikke passe mit tøj.

Jeg har bestilt noget ventetøj over nettet og kan se at jeg bliver nødt til at købe en del mere denne gang og bliver nysgerrig på, hvor meget I andre egentlig har brugt på graviditetstøj og hvor I har købt det henne?

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har købt nogle mamatrøjer i hm (de er lange foran) og ellers har jeg købt nogle bukser fra Pulz. De er baggy og så er der elastik i maven - de er faktisk ikke ventebukser, og vældig pæne.

Jeg er ikke så begejstret for ventetøj generelt, så jeg håber, at kan snige mig uden om ved at vælge bukser med elastik for oven (og det er åbenbart meget moderne pt, for man kan få dem overalt :7himmel )

Men det er også blevet til en ventekjole fra hm:) Jeg tror, at jeg ender med at bruge et par tusinde i alt på ventetøj. Ville helt sikkert have købt mere,hvis jeg havde fundet noget jeg kunne lide <_<

:) Camilla 19. uge (tror jeg nok)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare en masse par leggins og tunikaer det går fint herhjemme og jeg er i uge 22 med vores barn nummer z2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt en del penge efterhånden på ventetøj - det er barn nr. 1, så satser på at det skal bruges igen ;) og så har jeg bare behov for noget tøj at skifte lidt imellem (som stadig er et mindre udvalg end man jo normalt har, selv om jeg ikke synes, at jeg har meget tøj). Jeg tror, at jeg ca har følgende:

- 1 par ventecowboybukser (H&M)

- 1 par ventejoggingbukser (H&M - lånt)

- 4 par venteleggings (H&M) + 2 par korte venteleggings (købt i Mummi)

- 3 kortærmede mama-t-shirts (H&M)

- 1 kortærmet og 1 langærmet ventekjole (begge H&M)

- 1 kortærmet strikket ventetunika (H&M)

- 1 hvid og 1 lilla langærmet mama-t-shirt (H&M)

- 3 ventenederdele (købt i Mummi)

- 1 ventebluse med 3/4 ærmer (H&M)

Derudover har jeg brugt og bruger bluser/trøjer, som ikke er ventetøj, men som maven kan være i alligevel.

Det er blevet til en god portion tøj, men der har også været sæson i det, fx bruger jeg ikke længere de langærmede bluser/kjole, det ene nederdel strammer også nu og bruges ikke mere (er 39+1 i dag) og det er også meget længe siden cowboybukserne har været på - mest fordi jeg elsker leggings og nederdel og det har været dejligt vejr ;) men de blev flittigt brugt skiftevis med en nederdel i måneder i vinters.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt:

Sorte hyggebukser (H&M) 170,- (GULD VÆRD!)

3 par ventetrusser (H&M) 99,- (ikke nødvendige)

5 par g-string i nummeret større end normalt (brugt meget!)

Blå 3/4 leggings (Mamalicious) 25,- (brugte dem på ferien)

BH - (Triumph) 174,- (GOD!)

BH forlænger (H&M) 25,- (Genialt - så kan jeg stadig bruge mine normale BH'er!)

Brugt sommerventetøjpose (diverse) 325,- (Har kun brugt meget lidt af det - har dog stadig været pengene værd)

Ventetoppe/kjoler, lange t-shirts+sorte leggings (H&M) 1200,- (bedste køb - da jeg fandt ud af at cowboybukser ikke er optimale sidst i graviditeten!)

Derudover har jeg lånt mig frem til:

3 par sorte strømpebukser (diverse)

2 Ventecowboybukser (Mamalicious)

Cowboyventebukser (H&M)

2 skjorter (H&M)

Jeg er glad for jeg ikke selv har købt nogle cowboybukser, da jeg alt for hurtigt ikke kunne holde ud at have dem på, grundet meget vand i benene! Så har de sidste måneder stort set kun brugt mine sorte leggins eller strømpebukser, når jeg skulle nogle steder. Herhjemme slasker jeg rundt i mine hyggebukser.

Rigtig meget af det tøj jeg har lånt mig frem til eller købt brugt har jeg ikke rigtig fået brugt, så næste gang tror jeg, jeg vil købe lidt flere leggins og lange t-shirts/kjoler, da det klart har været mit favorittøj!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt følgende ventetøj:

4 par bukser - 2 par cowboy bukser og 2 par alm. pæne bukser, sorte og grå, H&M

2 par 3/4 leggings, H&M

2 kortærmede t-shirts, H&M

1 langærmet trøje, H&M

2 farverige skjorter, H&M

1 hvid langærmet skjorte, H&M

hmm... jeg tror det var det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk ikke købt særlig meget. Meget af mit eget tøj kan jeg stadig bruge: leggins, tunikaer osv.

Ellers har jeg været i H&M mama og købe:

2 par bukser

3 bluser

2 par leggins

Så jeg har ikke brugt særlig mange penge på ventetøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig købt noget ventetøj. Jeg har været heldig at min veninde som har samme størrelse som mig var gravid sidste år, så hun havde noget tøj jeg har fået. Primært bukser. De fleste af mine bluser kan jeg stadig bruge, men jeg har alligevel købt et par stykker. Det er ikke ventebluser, men almindelige t-shirts i en størrelse større end jeg plejer (men det var bare fordi jeg havde lyst :whistling). Jeg regner med at kunne bruge dem efter også.

Derudover har jeg købt et par sommerkjoler, men det er igen ikke ventekjoler men løse kjoler der kan bruges efter også.

Det vil sige jeg intet rigtigt ventetøj har købt, men jeg har købt "almindeligt" tøj der kan bruges efterfølgende også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Tusind tak for de gode og detaljerede svar - det er bare guld værd! Jeg mistænkte nok lidt, at under en sommer graviditet kan man nok ikke holde ud at gå ret meget i stramme jeans, så jeg har prioriteret noget der er rart og blødt af have på og ikke enormt varmt.

Jeg faldt over Asos.com og fandt en masse maternity-wear der var meget nedsat.

Nu har jeg bestilt: 8 bløde jersey kjoler (nogle er hjemme/hygge-agtige, andre lidt mere "job-pæne"), 5 pæne korte kjoler (fra "job-pæne" til lidt mere nydelige og en enkelt decideret fest-kjole). 1 cardigan, 2 tunikaer og 2 pæne bluser. Regningen endte på godt 2600 kr og det er jo en del, men egentlig meget rimeligt for 18 stykker tøj og jeg regner da med, at nu er jeg kørende med tøj de næste 6 mdr.

Så mangler jeg vist bare nogle leggins og tanktops og et par hygge/hjemmebukser. Jeg kan se at mange af jer anbefaler H&M Mamma, men er der nogen af jer der ved hvilken H&M der har den største Mamma afdeling i Kbh eller Nordsjælland.

Mange hilsner

Solskin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved første barn (termin januar)købte jeg to par sorte ventebukser. Bluser brugte jeg almindelig. De der før var løse, blev stramme efterhånden som maven voksede. Købte en enkelt venteskjorte.

Ved andet barn (termine juni) supplerede jeg med et par mørke cowboybukser.

Ved trejde barn (temin september) har jeg været nødt til at supplerer lidt mere. Jeg har købt et par lyse ventebukser, 2 piratbukser og 2 par shorts. Jeg kunne ikke overskue at gå sommeren i møde med to par sorte bukser og et par mørke cowboybukser. Vi skal på ferie og jeg er nødt til at have lidt tøj at tage med.

Jeg har købt ventetøjet på tilbudet på nettet. Gider ikke ofte ret mange penge på tøj der skal bruges så kort tid.

Maven er blevet hurtigere stor for hver graviditet, tror det er helt normalt at man ser gravid ud tidligere anden og trejde gang osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER