Oprettet May 31, 2011 Jeg har fået den ide, at min mand skal have et digital kamera i fødselsdagsgave. Men hvad for et skal jeg købe??? det skal helst ikke være alt for dyrt. Jeg har pt kig på dette: Produkttype Digitalt kamera Type Kompakt kamera Modelnavn Olympus X-43 Generelle specifikationer Opløsning i megapixel 14,00 Objektiv Brændeafstand i mm 6.3 - 31.5 Objektiv (type) 36 - 180 Optisk zoom 5x Digital zoom 4x Billed stabilsator Digital Blænde 3.5 - 5.6 Søger & display Monitor (tommer) 2,70 Optisk søger Nej Elektronisk søger Nej Generelle specifikationer Indbygget flash Ja Indbygget red-eye kontrol Ja Ansigtsgenkendelse Ja Hvidbalance kontrol Ja Billed-filformat JPEG Filmklip optagelse Ja Filmklip optagelse med lyd Ja Filmklip fil format AVI Motion JPEG Hukommelse Intern hukommelse (MB) 18 Hukommelseskort inkluderet Nej Understøttede hukommelseskort SD/SDHC Interface/forbindelser PictBridge Ja Interface USB/AV Video ud (Se på TV) Ja Andet USB 2.0 High Speed Andet Genopladelige batterier Nej Batteri type AA Lader Nej Fysiske specifikationer Højde (cm) 6,70 Bredde (cm) 9,80 Dybde (cm) 2,70 Vægt (g) 174,20 Mit link men jeg har ikke den store forstand på det, og er det værd at købe?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 hvad ville i ellers forslå??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Jeg har ikke den store tekninske forstand, men Olympus laver normalt udemærkede kameraer. Jeg ville tage ind i butikken og prøve at have kameraet i hånden og spørge ind til de forskellige funktioner. Der vil I fx også kunne se, hvor meget kameraet kan zoome. Om kameraet er godt nok, afhænger også af jeres krav til det - altså hvad I skal fotografere osv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 vi skal bare bruge det til hygge, eller hvad sådan noget hedder, sådan at hvis der sker lidt specielle ting, så kan vi tage billeder. Og så særlig om nogle år, når vi skal ned og hente trolden... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Stinna, du har så meget forstand på det der foto-noget, kig nu forbi og hjælp mig :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Stinna, du har så meget forstand på det der foto-noget, kig nu forbi og hjælp mig :D Ja ja ja nu kommer jeg.... ^_^ Øhm øhm.. ja altså det er vigtigt og starte på og se HVAD skal i bruge det til.. HVAD forventer i af det.. osv.. Og ikke mindst HVAD vil du give? Jeg er jo helt klart til spejlrefleks kamera... og CANON.. Har selv et lille digitalt lomme kamera fra nikon hvilket os er UDEMÆRKET. Ingen siger jo man skal købe et semi prof kamera som det jeg har.. det er jo en MEGET pebret pris... ;) Men du kan jo sagtens få spejlrefleks kameraer for et par tusinde. Kort og godt - så ved jeg ikke så meget om Olympus... Men tror det er et udemærket kamera det der... :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Vi skal jo bare tage billeder ved særlige lejligheder, og ellers af hunden. Så når jeg begynder at få lavet flere af mine kommende kreaprojekter, så jeg kan vise jer resultatet, og når vi engang får barn i forslag, så til at tage billeder af barnet og af vores rejse efter det :D Så det skal bare være et kamera som kan tage nogle okay billeder til privat brug. Hvis vi så får stor interesse for at gøre mere i fotograferingens kunst, kan man invistere i et spejlrefleks :D, men synes det er mange penge til hygge fotografering :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Vi skal jo bare tage billeder ved særlige lejligheder, og ellers af hunden. Så når jeg begynder at få lavet flere af mine kommende kreaprojekter, så jeg kan vise jer resultatet, og når vi engang får barn i forslag, så til at tage billeder af barnet og af vores rejse efter det :D Så det skal bare være et kamera som kan tage nogle okay billeder til privat brug. Hvis vi så får stor interesse for at gøre mere i fotograferingens kunst, kan man invistere i et spejlrefleks :D, men synes det er mange penge til hygge fotografering :D Jamen Olympus, Nikon, Canon.. så går du ikke helt galt i byen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Jamen Olympus, Nikon, Canon.. så går du ikke helt galt i byen ;) ej så tror jeg altså, at jeg smutter en tur forbi elgiganten imorgen og kigger på det... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Ud fra det jeg lige kender til de forskellige betegnelser, så ser det meget fornuftigt ud det Olympus kamera. Tror du bliver glad for opløsningen og at der både er digital og optisk zoom. Vi har et Canon spejlrefleks kamera og et Sony kompakt kamera, og vi er meget tilfredse med begge. (Dog er det kompakte nemmer at tage med rundt, og ligger faktisk fast i pusletasken.) Jeg vil dog lige slå et slag for, at du får et ordentligt memory kort til det, for tror hurtigt i får brugt de 18 MB der er i det! Og også et par gode 2300 eller mere batterier, plus nogle som backup, for sådan en "børge" kan suge strøm som bare fanden! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 min tanke er at invistere i kameraet og et memorykort, og så kan jeg selv ønske mig tilbehøret til min egen fødselsdag 6 dage efter :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Som Heidi skriver, er det godt med ekstra batterier og hukommelseskort. Et tip: På Ebay kan du købe begge dele. Især batterierne har vi sparet en hel del på at købe via Ebay. Batterierne var noget uoriginalt noget, men der er slet ingen forskel på dem og det originale. Derimod har vi oplevet, at der er forskel på mærkerne i hukommelseskortene. Med jeres behov vil jeg umiddelbart sige, at I fint kan "nøjes" med sådan et kompakt kamera. Det eneste, jeg vil anbefale er, at I finder et, der kan "skyde" hurtigt af. Jeg har oplevet, at der er nogle kompakte kameraer, der er for længe om at tage billedet fra man har trykket på udløseren. Men ellers tager de fleste faktisk gode billeder, hvis man bruger dem rigtigt. Held og lykke med jagten! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Prøv lige at kigge på side 7 i Kvickly's tilbudsavis... Der er også et Olympus kamera!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 nu har jeg sendt min mor til kvickly efter kameraet. Hun arbejder nemlig lige ved siden af Kvickly i Odder :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Dejligt! Sikke da et tilfælde at jeg lige pløjede den tilbudsreklame igennem! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 1, 2011 Husk så lige at memorykortene har forskellige Class numre jo højere jo bedre, det står på kortet i en lille halvcirkel, nærmest som et C. Prøv at tjekke denne side ud www.fotostart.dk Der er mange eksperter der kan hjælpe, jeg bruger den dagligt.. Jeg har selv et Nikon D5000 spejlrefleks og ville aldrig købe andet, de kompakte jeg har haft i hænderne har jeg bare ikke været glad for :-) Rigtig god fornøjelse, jeg er sikker på at han bliver glad for den fine gave.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 1, 2011 nåh enden på dette er blevet, at jeg selv får kameraet i fødselsdag af mine forældre Del dette indlæg Link to post Share on other sites