Oprettet May 31, 2011 Hej piger, Jeg har brug for lidt moralsk opbakning og ved ikke lige hvem jeg skal vende det med så det bliver jer. Sagen er den at min far konstant kritiserer Dennis og mig (mest Dennis) så jeg har overvejet at skrive en mail til ham for at få ham til at forstå hvor ked af det jeg er over det. Han siger blandt andet om Dennis: - at han ikke kan passe et arbejde - at det med hans skole er en fejlprioritering - at han er usoigneret - at han ikke passer sine børn - at han er grunden til jeg er så tynd - at han er mandchauvinistisk - at han er doven m.m Jeg ved godt inderst inde er min far bare bekymret hvilket jo er meget normalt. Der er da også nogle af disse ting jeg kan nikke LIDT genkendende til, men det er bestemt ikke det hele. Synes bare virkelig ikke min far kan være det bekendt, og jeg hører på det næsten hver dag han/jeg ringer. Tænker lidt at jeg vil prøve at få ham til at se det fra min side. For tænk nu hvis det var hans kæreste jeg kritiserede hele tiden. Hvor ked af det ville han blive?? Jeg er synes bare jeg er det større menneske at lade være siden jeg har nogle ting at sige om hende, men ved hvor meget det vil såre ham hvis jeg gjorde. Han må da snart acceptere jeg er gift med en mand som lever helt anderledes end ham, men det er et valg jeg har truffet og bestemt ikke et jeg gider høre for resten af livet. En anden ting er at vi har fået lov til at låne penge af ham til en ny bil, men nu er han begyndt at stille krav udover det økonomiske, så går jeg helt i baglås. Han kræver nu at han skal være med til at bestemme noget i vores liv - hvornår hus skal være færdig, rygning (altså at stoppe) med mere. Sådan har han nu altid været men han er desværre vores eneste mulighed i dette, ellers havde jeg ikke spurgt fordi jeg ved hvordan han er. Åhhh trænger til lidt råd og trænger til at blive selvstændig uden min fars konstante indblanding. Er ikke interesseret i at skære hånden af ham, men det kan blive nødvendigt for en periode før han forstår! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Jeg vil lige gve dig det største knus, for det er bare ikke ok. Er der ikke mulighed for at låne penge i banken eller af D's forældre ? For det er da ikke ok at stille krav til hvordan i skal leve jeres liv for at få lov at låne penge. Føj mende kender min svigermor og hun var sådan da vi købte huset. Derfor lånte vi de 20000 af min bedste :loveshower Det andet han siger om D er noget lort og der skal du bede han lukke for i lever på et hlt anden måde og du har truffet dit valg. Og hvis du vælger at bede han ikke sige mere kan du heller ikke læsse af hos ham mere Men må desværre sige at jeg blev lidt hmmm da jeg læste at D ikke er blevet færdig med huset endnu. Det burde han være nu efter min mening. Håber ikke jeg træder dig over fødderne ved at skrive det. Søde Tina du er en af de sejeste kvinder jeg kender :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Jeg vil lige gve dig det største knus, for det er bare ikke ok. Er der ikke mulighed for at låne penge i banken eller af D's forældre ? For det er da ikke ok at stille krav til hvordan i skal leve jeres liv for at få lov at låne penge. Føj mende kender min svigermor og hun var sådan da vi købte huset. Derfor lånte vi de 20000 af min bedste :loveshower Det andet han siger om D er noget lort og der skal du bede han lukke for i lever på et hlt anden måde og du har truffet dit valg. Og hvis du vælger at bede han ikke sige mere kan du heller ikke læsse af hos ham mere Men må desværre sige at jeg blev lidt hmmm da jeg læste at D ikke er blevet færdig med huset endnu. Det burde han være nu efter min mening. Håber ikke jeg træder dig over fødderne ved at skrive det. Søde Tina du er en af de sejeste kvinder jeg kender :loveshower Marie Louise :loveshower :loveshower :loveshower :biglove :biglove :biglove Du er fantastisk! Så du vil synes det er okay jeg skriver en mail til ham og forklarer ham det på en pæn måde? Jeg er bare så træt af han altid skal blande sig - INTET er godt nok til ham. Selvom jeg dog siger fra, så siver det ikke ind. Derfor tænkte jeg idag: SKREVNE ORD må da kunne gøre det. Det er helt okay du er ærlig og ja vi skulle have været færdig for længst - men vi har til uge 33 og ikke længere. Sådan er det, og nu vil jeg bare støtte op om vi får lavet det færdig i stedet for at punke ham med det! Vi kan ikke låne penge af banken da vi står i en "færdigmeldings" sag, så det er ikke muligt, og D's forældre har ikke det økonomiske overskud desværre :( Men hva, det værste der kan ske er at vores gamle spand falder fra hinanden :) Vi må snart gøre alvor af at mødes - kommer du til sommerfest søde? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Marie Louise :loveshower :loveshower :loveshower :biglove :biglove :biglove Du er fantastisk! Så du vil synes det er okay jeg skriver en mail til ham og forklarer ham det på en pæn måde? Jeg er bare så træt af han altid skal blande sig - INTET er godt nok til ham. Selvom jeg dog siger fra, så siver det ikke ind. Derfor tænkte jeg idag: SKREVNE ORD må da kunne gøre det. Det er helt okay du er ærlig og ja vi skulle have været færdig for længst - men vi har til uge 33 og ikke længere. Sådan er det, og nu vil jeg bare støtte op om vi får lavet det færdig i stedet for at punke ham med det! Vi kan ikke låne penge af banken da vi står i en "færdigmeldings" sag, så det er ikke muligt, og D's forældre har ikke det økonomiske overskud desværre :( Men hva, det værste der kan ske er at vores gamle spand falder fra hinanden :) Vi må snart gøre alvor af at mødes - kommer du til sommerfest søde? For en i helvede jeg havde lige glemt banken, men skriv du til din far men lav lige en worst case seanario inden og gør op med dig selv om du kan holde til konsekvenserne som kan komme ud af det....... Sommerfest hvad er det i år, jeg hæbibie meldt mig tul da jeg ligger på sofaen med maks pluk veer og kvalme om aften så magter det ikke lige pt. Men vi kan jo bare mødes uden for arbejde, hvis du kan klare en totalt ånsvag gravid :badgirl Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret June 5, 2011 ihh de forældre er ikke altid nemme... Min far er lidt på samme måde, og for en del år siden var det helt slemt med både min mor og far, her valgte jeg først at læsse af herinde (de første BK) og i et brev til mine forældre. DET var IKKE en god ide, fik et endnu længere brev tilbage og vi sås ikke i 5-6 mdr på trods af at de bor 150 m fra os. ØV det var slemt, men de havde simpelthen holdt familie råd og mente at vi ikke gik i bad og vaskede vores børn, så de var bekymrede for om de i skole og børnehave ville "tage affære" Vi bader hver dag, ungerne hver 2-3 dag, og da vi spurgte venner (det var SÅ hårdt at skulle spørge venner om de synes vi lugtede, var de helt uforstående) Skole og BH kontaktede vi også, de synes det var helt hen i vejret) HELDIGVIS. Nå det jeg ville sige var, at for os var det ikke en god ide med brevet, jeg skulle nok have konfonteret dem personligt, men havde ikke modet til det.... Håber det løser sig for dig... Knus Pia Del dette indlæg Link to post Share on other sites