tsecret

Barselsdagpenge

9 indlæg i dette emne

Selvom jeg ikke er gravid endnu, kan man jo godt begynde at glæde sig :)

Jeg er ansat et sted uden barselsordning. Såvidt jeg har forstået betyder det at jeg skal på barselsdagpenge fra start af. Er det rigtigt forstået?

Er der noget der hedder barselsfonden eller lignende? Hvad skal der til for at få penge derfra?

Alt i alt er jeg nysgerrig på at vide hvor mange penge i får/fik ved barsel - altså undtagen evt. perioder med fuld løn?

Del dette indlæg

Hvis du er fastansat har du ret til barselsdagpenge når du går på barsel. Satsen er max. 3.830 kr. pr. uge i 2011 før skat så hvor meget du får udbetalt afhænger af hvor meget du betaler i skat. Du kan også få en mindre sats, da det kommer an på hvor din nuværende løn er. Mener at for at få max sats skal du have en løn på over 21.000 kr. om mdr. før skat.

Jeg kender ikke umiddelbart noget til en barselsfond man kan søge fra :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min fagforening/a-kasse søger for mig, men satsen er den samme som dagpengesatsen! Jeg går pt. som ledig, så regner ud fra denne sats. Jeg er ikke orienteret om hvad satsen er hvis man har alm. arbejde.

Som fuldtidsforsikret i a-kasssen er maksimum 16.500,- mener jeg, og det modtager jeg, dvs. ca. 11.500,- udbetalt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er en af dem der straffes for at have et job ingen andre vil have <_<

Barselsdagpengene udregnes på timeantallet og ikke lønnen. Dog kan barselsdagpengene ikke overstige alm. løn.

Jeg er nattevagt og jeg lever af de tillæg det giver. Grundlønnen pr. måned er til at grine af.

MEN mine barselsdagpenge er KUN udregnet efter mit timeantal og tager KUN udgangspunkt i min grundløn. Ikke tillæggene.

Dette gør at jeg i barselsdagpenge brutto får 2070,- pr. uge hvilket giver dette beløb pr. måned FØR skat:

8280,- når der er 4 uger i perioden

10350,- når der er 5 uger i perioden

Husk det er FØR skat :(

Squ ikke nemt som alenemor. Afslutter barslen lige så snart jeg har fået et nyt job her i KBH. Også selvom det evt. er imorgen jobbet kommer.

Er nødt til at skifte job da nattevagt ikke rimer på alenemor. Iøvrigt er jobbet også i Holbæk så kunne ikke lade sig gøre alligevel selvom de evt. omlagde det til dagvagt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er fastansat og min løn er højere end 21.000.

Har i ikke hørt om den centrale barselsfond? Jeg tænker at jeg måske kan forhandle med min arbejdsgiver om at jeg kan få op til den løn som de kan få refunderet, men ved ikke 100% hvordan det fungerer.

Barselsfonden

Anette - det lyder ikke sjovt :( Kan godt se det er noget uretfærdig.. Håber du snart finder noget andet arbejde.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Anette - det lyder ikke sjovt :( Kan godt se det er noget uretfærdig.. Håber du snart finder noget andet arbejde.

Nej, det er alt andet end sjovt.

Lidt tankevækkende at jeg får flere tusinde kroner MINDRE pr. måned end hvis jeg havde været på kontanthjælp på forsørgersatsen :blink

Synd jeg ikke kan fyres på barsel så jeg kan få fra A-kassen :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, det er alt andet end sjovt.

Lidt tankevækkende at jeg får flere tusinde kroner MINDRE pr. måned end hvis jeg havde været på kontanthjælp på forsørgersatsen :blink

Synd jeg ikke kan fyres på barsel så jeg kan få fra A-kassen :(

Men kan det ikke betale sig selv at sige op? Eller det er måske samme regler der gælder når almindelige dagpenge udregnes.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men kan det ikke betale sig selv at sige op? Eller det er måske samme regler der gælder når almindelige dagpenge udregnes.

Jo, men det kræver jeg har et job på hånden. For siger jeg op nu får jeg absolut ingenting. Kan ikke få kontanthjælp da jeg selv er skyld i jobtabet hvis jeg siger op. A-kassen giver karantæne. Og så slutter min barsel med det samme da jeg jo skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet. Også under karantænen fra A-kassen.

Er igang med at søge da jeg jo under alle omstændigheder skal skifte job.

Har fået vuggestueplads til Mikkel fra 1/7 så jeg kan køre ham ind allerede nu selvom jeg stadig har barsel.

For så kan jeg springe til ligesåsnart der er et job uden at skulle bekymre mig om hans indkøring.

Indtil da klemmer jeg ballerne sammen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke nået at få job efter endt uddannelse, så jeg får barselsdagpenge på dimittendsats. Det er ca. 12.000 om måneden før skat. Det giver ca. 9.000-9.500 udbetalt om måneden for mit vedkommende. Når der så kommer børnepenge oveni kommer jeg op på ca. 10.500 udbetalt om måneden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER