majse86

Hvornår skal man teste?

11 indlæg i dette emne

Ja... overskriften siger næsten det hele :blush

Nu har jeg lagt mærke til at I holder "testgrupper" - i øvrigt en super god og sød idé :)

Men så er det jeg tænker...

Hvornår starter i med at teste? Er det "bare" når man er gået over tid? Eller er det når man er gået et stykke over tid? Jeg tænker jo lidt på de som har en uregelmæssig cyklus. Så ved man jo i princippet ikke hvornår man er "gået over" :oops

Vi sætter først rigtigt ind efter denne blødning i Juni. Og det kunne være rart at have en lille idé om hvornår man kan begynde at teste. Nu har jeg indtil videre en cyklus der i den grad opfører sig eksemplarisk - hvilket jeg er meget lykkelig over :yay Men den kan jo også komme til at drille?

Håber I endnu engang kan være mig behjælpelig med alle mine tossede spørgsmål - og i den forbindelse... TUSIND tak fordi i bærer over med mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg testede først den dag jeg skulle have haft min mens!

Det er også den dag der herinde bliver omtalt som testdag :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede først den dag jeg skulle have haft min mens!

Det er også den dag der herinde bliver omtalt som testdag :bd

Endnu engang tusind tak for hurtig respons :) Og tillykke med de lykkelige omstændigheder :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testdag er den dag man forventer mens... Jeg har dog rykket min testdag et par dage efter forventet mens, netop pga. uregelmæssige cykluslængder....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog en snydetest i fredags, kunne ikke vente til i dag. Den viste svagt positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Testdag er den dag man forventer mens... Jeg har dog rykket min testdag et par dage efter forventet mens, netop pga. uregelmæssige cykluslængder....

Mange tak for svar :) Det giver god mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog en snydetest i fredags, kunne ikke vente til i dag. Den viste svagt positiv.

ÅRHHH... FANTASTISK :D :balloon :balloon Stort tillykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bare sætte pris på at din menstruation er regelmæssig, og så kan du skrive dig på i en testgruppe den dag du skulle have haft mens :)

Os andre som har uregelmæssig mens laver vist mest en gættekonkurrence for hvornår vi tror vi kan teste, og skriver os så på der. Denne gang skal jeg f.eks. til et arrangement på torsdag, så vil gerne teste om morgenen, selvom jeg med min underlige cyklus i virkeligheden nok burde vente 3-4 dage mere. Men så kan man jo bare teste igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal bare sætte pris på at din menstruation er regelmæssig, og så kan du skrive dig på i en testgruppe den dag du skulle have haft mens :)

Os andre som har uregelmæssig mens laver vist mest en gættekonkurrence for hvornår vi tror vi kan teste, og skriver os så på der. Denne gang skal jeg f.eks. til et arrangement på torsdag, så vil gerne teste om morgenen, selvom jeg med min underlige cyklus i virkeligheden nok burde vente 3-4 dage mere. Men så kan man jo bare teste igen :)

Det er jeg bestemt også lykkelig over. Hvis jeg skal have børn, skal det ske så hurtigt som muligt, da jeg ikke må være af min medicin i mere end et år. Så vi har 6 mdr fra nu. Så HÅBER at den fortsat vil opføre sig så eksemplarisk! :)

Jeg kan godt sætte mig ind i hvor frustrerende det må være i din situation :( Og ja, for andre med vanskelligheder. Og det er min store frygt at min cyklus vil begynde at drille.

Det er simpelthen så grotesk når man hører om de forskellige sager i medierne. Folk der i den grad opfører sig uterligt overfor sine børn osv. Og de har som regel en masse børn de ødelægger. Og så skal almindelige kærlige mennesker, der kan give børn de rette vilkår og al den omsorg og kærlighed i verden, som overhovedet er muligt, have så svært ved det :( Det er dybt uretfærdigt. Og som teenager får man den ene lektion efter den anden i uønsket graviditet. I årevis forsøger man at undgå den her graviditet, der tilsyneladende skulle komme ud af den blå luft, for at finde ud af hvor svært og hvor stort et mirakel det faktisk er at blive gravid :( En så naturlig ting er i virkeligheden... ja... intet andet end et mirakel!

Jeg håber at der er "bid" for Jer i denne omgang :) Sender en masse tanker :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også meget uregelmæssig mens - så jeg havde altid testdag næsten en uge senere end min gennemsnitscyklus. Det betød så også at jeg næsten altid nåede at have mens først = ikke særlig mange negative tests = ikke så mange skuffelser, hvilket jeg synes var rigtig rart.

Jeg brugte meget princippet, at jeg jo ikke blev MERE gravid af at teste positivt - selvfølgelig vil man gerne vide det, men det at vente lidt flere dage med at teste gjorde, at jeg kunne slappe mere af i processen. Synes klart det er rarere at få mens end at stå med en negativ test.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også meget uregelmæssig mens - så jeg havde altid testdag næsten en uge senere end min gennemsnitscyklus. Det betød så også at jeg næsten altid nåede at have mens først = ikke særlig mange negative tests = ikke så mange skuffelser, hvilket jeg synes var rigtig rart.

Jeg brugte meget princippet, at jeg jo ikke blev MERE gravid af at teste positivt - selvfølgelig vil man gerne vide det, men det at vente lidt flere dage med at teste gjorde, at jeg kunne slappe mere af i processen. Synes klart det er rarere at få mens end at stå med en negativ test.

Jeg synes faktisk at det lyder som en rigtig fornuftig indstilling. Så den tror jeg at jeg vil adoptere :) Mange tak :) Og TILLYKKE med de lykkelige omstændigheder :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER