Oprettet May 25, 2011 Når man som par er ved at glide sådan lidt væk fra hinanden synes jeg ofte man foreslår weekendture osv. men hvis man ikke har tid og råd til sådan ting.. hvad gør man så ? Hvad gør i for at holde jeres forholds gnist ? gør i noget specielt i hverdagene ligesom for at bevare det gode forhold.. ? Jeg prøvede at snakke med min mand i går om han ikke savner at vi spiser sammen, men næj det gjorde han ikke.. han synes vi var nok sammen som familie og vi havde jo hele aften.. men det ender med vi sidder med hver vores computer eller ser 2 forskellige ting i tv'et.. så forstår ham ikke.. Vil ikke have ham mere hjem, synes da det fedt han endelig går op i noget (sin trænning) men ønsker bare han lidt savner tiden hvor vi hyggede hver dag.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 Altså herhjemme glemmer vi hinandens mærkedage som fødselsdage, mors dag og bryllupsdage rejser meget med arbejdet og ellers holder os så meget væk fra hinanden sommuligt :lolhit :lolhit :lolhit Ej jeg kunne bare ikke lade være undskyld men vi gør desværre ikke særlig meget og har sommertider et akut behov for lige at få hinanden indfanget i folden igen efter meget stressende perioder som vi meget tit har. Vi aftaler tit at vi skal et eller andet sammen og det for det meste i kaos. Eks denne weekend skal vi til Herning rocker bare os to vupti vupti så er vi lige pludselige 3 hold som skal afsted sammen. argh vi havde arrangeret et weekend ophold men det endte med at svigerne sprang fra pasningen 2 timer før vi skulle afsted uden nogen grund og så måtte vi tage trolden med. Ikke at det gør noget men havde lige glædet mig til at kunne gøre hvad jeg ville. Men vi er vist bare så kaotiske og maks presset hele tiden at det ender i kaos, men vi er så gode til at snakke sammen om aftenen (når den ene af os ikke arbejder) og hygge os der om der er med en film eller et eller andet så får vi snakket og det er det som er vigtigst for mig. Vi har ikke et perfekt forhold som aå mange andre, men vi får 90 % procent af gangen talt ud. Så hvis man ikke har råd til betale for de helt store oplevelser ja så er mit råd snak Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 Så hvis man ikke har råd til betale for de helt store oplevelser ja så er mit råd snak Det ikke så nemt for os for tiden.. jeg prøver og prøver og prøver og føler jeg snakker til en dør... <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 :kram :kram :kram :kram har desværre ingen gyldne råd søde. Her er der sQ heller ikke noget romantik - især fordi vi ikke er "bare os". vi har ingen til at passe trunten, så sidst vi var alene ALENE var bom bom sidste weekend i januar :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 :kram :kram :kram :kram har desværre ingen gyldne råd søde. Her er der sQ heller ikke noget romantik - især fordi vi ikke er "bare os". vi har ingen til at passe trunten, så sidst vi var alene ALENE var bom bom sidste weekend i januar :lol Skal i på date nu når jeg kommer og besøger jer, så hygger silke, nadja og jeg så kan i tage ud og hygge .. ;) hehe Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 Skal i på date nu når jeg kommer og besøger jer, så hygger silke, nadja og jeg så kan i tage ud og hygge .. ;) hehe :) hvor er du sød :kram2 meeen du kommer da ikke for at jeg kan ta afsted :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 Vi kan gå lang tid uden at have behov for mere voksentid og nærvær ind vi har i dagligdagen, men ind imellem er der en af os der har brug for lidt mere, og så må den anden tage tid til det. Denne gang er det mig der har bedt om mere hyggetid (vi har lige haft de to store i 3 uger i træk og det kan mærkes at have 5 børn hele tiden så længe ift. vi normalt kun har dem en uge af gangen + vi er i gang med ombygning af huset, flytte værelser og kæmpe haveprojekt). Så jeg har købt billetter til Pirates 4 på søndag og aftenerne i denne uge er afsat til at ligge i sengen og se de tre første film på DVD. Der er surround og stor skærm i stuen, men jeg har valgt soveværelset så vi kan ligge i ske i sengen i stedet for hver vores sofa :) Andre gange er det manden der har brug for mere kvalitetstid sammen og som regel vælger han en tur i skoven eller lignende hvor vi kommer langt væk fra opvask, ombygning mv. Nogle gange med unger - andre gange afsætter vi dem hos reservebedsterne et par timer. Det med at snakke til en dør følte jeg også jeg gjorde engang men satte ham ned og fortalte at når jeg får brug for mere tid med ham, så bliver han nødt til at give mig det for ellers kører jeg sur i dagligdagen, får ikke gjort tingene og bliver en sur mokke og dårlig mor!!! Og det har han jo ikke lyst til, så nu er han blevet god til at give mig den tid jeg har brug for når jeg får brug for det. Ikke at jeg kommer og siger NU skal det være, men at vi planlægger at torsdag aften skal vi.. eller i weekenden gør vi.... Så har jeg også noget at glæde mig til :) Fortæl din mand at du har brug for det og fortæl hvad det gør ved dig hvis du ikke får det. Så må han selv vælge om han vil give dig tiden eller udholde hvordan du ellers bliver..... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 :) hvor er du sød :kram2 meeen du kommer da ikke for at jeg kan ta afsted :lol Jeg ikk så sart så det ville jeg ikke have noget i mod.. det skulle vi da sagtens finde ud af så dig Og Martin kunne komme ud og nyde hinden... sådan lidt sen 3 års bryllupsdag-middag :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 Vi kan gå lang tid uden at have behov for mere voksentid og nærvær ind vi har i dagligdagen, men ind imellem er der en af os der har brug for lidt mere, og så må den anden tage tid til det. Denne gang er det mig der har bedt om mere hyggetid (vi har lige haft de to store i 3 uger i træk og det kan mærkes at have 5 børn hele tiden så længe ift. vi normalt kun har dem en uge af gangen + vi er i gang med ombygning af huset, flytte værelser og kæmpe haveprojekt). Så jeg har købt billetter til Pirates 4 på søndag og aftenerne i denne uge er afsat til at ligge i sengen og se de tre første film på DVD. Der er surround og stor skærm i stuen, men jeg har valgt soveværelset så vi kan ligge i ske i sengen i stedet for hver vores sofa :) Andre gange er det manden der har brug for mere kvalitetstid sammen og som regel vælger han en tur i skoven eller lignende hvor vi kommer langt væk fra opvask, ombygning mv. Nogle gange med unger - andre gange afsætter vi dem hos reservebedsterne et par timer. Det med at snakke til en dør følte jeg også jeg gjorde engang men satte ham ned og fortalte at når jeg får brug for mere tid med ham, så bliver han nødt til at give mig det for ellers kører jeg sur i dagligdagen, får ikke gjort tingene og bliver en sur mokke og dårlig mor!!! Og det har han jo ikke lyst til, så nu er han blevet god til at give mig den tid jeg har brug for når jeg får brug for det. Ikke at jeg kommer og siger NU skal det være, men at vi planlægger at torsdag aften skal vi.. eller i weekenden gør vi.... Så har jeg også noget at glæde mig til :) Fortæl din mand at du har brug for det og fortæl hvad det gør ved dig hvis du ikke får det. Så må han selv vælge om han vil give dig tiden eller udholde hvordan du ellers bliver..... Dejligt indlæg.. Super skønt at læse at f.eks i kan have børn med når i hygger.. for det jeg savner er jo ikke at v skal være uden nadja.. Har lige luftet lidt ideen for manden at vi tager i sommerhus her snart og nyder lidt til sammen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 For os hygger vi på en helt anden måde så snart vi kommer uden for matriklen. Om vi bare tager på legepladsen, går en tur i skoven, tager til stranden eller længere tid i sommerhus (vi er så heldige at have to sommerhuse vi kan låne gratis når vi vil) så det at komme uden for hørevidde af opvasken gør at jeg slapper af og bedre kan koncentrere mig om mand og børn :) Måske din mand ikke har lyst til 'nu skal vi sidde kun os to og kigge på hinanden og være romantiske og snakke om hvordan vi har det mens vi masserer hinandens fødder' ;) Men det at tage en tur i sommerhus, eller bare en eftermiddag til stranden og kaste sten i vandet og fange krabber er mere tiltalende, da mænd for det meste er handlingsmennesker og gerne vil gøre ting, i stedet for bare at snakke og hygge (kvinder bruger sex til at få kærlighed og mænd bruger kærlighed til at få sex passer vist meget godt på mange mænd og kvinder). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 jeg har ikke læst de andres svar. Men vi bruger meget tid på at gøre noget hyggeligt sammen som eks at spille matador og lignende, for at vi ikke bare sidder og glor i hver vores computer eller bare i tv´et. Og så går vi meget op i det der med at kysse og kramme. Man tager ikke hjemmefra uden at havde kysset. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 Jeg har netop haft samme følelse som du gennemgår og jeg valgte efter en lang snak med en veninde at tage en lang snak med ham.. Allerede fra morgenen sagde jeg til ham, at når han kom hjem ville jeg snakke med ham om noget MEGET vigtigt.. Allerede der begyndte han at bekymre sig og han nåede nok at vende en masse ting i hovedet inden han kom hjem, for han virkede utroligt klar til samtalen.. Jeg fortalte ham, at hvis han elskede mig og ville være sammen med mig - blev han nødt til at få mig til at føle mig elsket.. Jeg gav ham konkrete eksempler (handlingens mand); - Sidde sammen og se tv om aftenen - Spise aftensmad sammen uden tv og andet forstyrrende (minimum 3 gange om ugen) - Gå i seng på samme tid (han gik altid i seng et ar timer efter mig, hvilket jeg synes var SÅ kedeligt) - Kys, nus, kram også videre skulle vi begge øve at få mere ind i hverdagen. Det er egentlig ikke de store krav, men jeg sagde at det var et så vigtigt behov for mig at jeg betvivlede vores forhold - og pludselig fandt han ud af at han også selv havde savnet det (dengang vi kom igang med de nye ting).. Han kom også med modsvar at han ikke ville have et liv uden mig, for hvem skulle så være mor til hans børn - hvilket også var vendepunktet for vores projekt baby og starter til vinter.. Nu er det tit ham der beder mig om at lade vasketøj være vasketøj og istedet hygge mig med ham.. Jeg tror det er de små vaner der skal ændres - for når de er ændret så kommer resten efterhånden.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 25, 2011 Vi ligger tit sammen i sofaen og ser fjernsyn (hvis vi fjerner rygpuderne er der plads til at ligge to, hvis man ellers ligger tæt). Det er sååå hyggeligt. Ellers krammer vi meget. Når vi kommer hjem fra arbejde et det altid tid til et stort kram og et kys. Generelt rører vi meget ved hinanden, et hurtigt kys på kinden hvis man går forbi eller lige skal se hvad den anden laver ved computeren, lidt skuldermassage mens man læser avis eller sidder på nettet. Ind i mellem tager vi også i skoven eller går en tur. Mænd kan tit bedre lide at snakke mens de "laver" noget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2011 Vi er som mille1981 gode til at være kærlige i det daglige med kys, kram og nussen. Hidtil har vi været gode til at være kærester, hvor vi fx hver måned på vores månedsdag har foretaget os et eller andet sammen (biffen, ud at spise el.lign.), men vi har også gjort det, at den ene har lavet mad til den anden (normalt hjælpes vi ad) og set en lejefilm. Den aften har været reserveret til os og ikke til at være sammen med andre eller være praktiske. Ellers ligger vi i ske hver aften inden vi skal sove - det eeelsker vi begge (det er næsten den bedste tid på dagen)! Hvordan det bliver fremover, når lillepigen kommer til verden ved jeg ikke, men jeg håber, at vi fortsat husker hinanden, selv om det bliver på en anden måde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 26, 2011 Vi har for nylig indført en rigtig dejlig ordning, ikke så meget fordi vi er ved at tabe gnisten, men sådan lidt forebyggende og som et pusterum midt i eksamens og bryllupsstress. Vi har aftalt at vi har to ugentlige dates: Onsdag kl. 17-18 og søndag kl. 9-10 På vores "dates" er mobil, tv og alt andet elektronik bandlyst. Vi sætter en alarm til at ringe og lægger os en time i sengen. Ikke noget fancy med god middag, fed film, gåtur, og alt muligt andet. Vi ligger der bare. Nogle gange giver det anledning til sex, andre gange fungerer det som et rum hvor man kan sige nogle ting og have den andens fulde opmærksomhed (og mærke, hvad man egentlig har brug for at sige), andre gange ligger vi bare og nusser og holder i hånd, og engang imellem bliver det simpelthen til en fælles lur i ske. :) Pointen er bare at det er VORES tid, hvor vi ikke bliver distraheret af andet. Og det virker rigtig godt. Jeg var lidt forbløffet første gang over hvor meget vi faktisk kunne snakke sammen, for det havde vi lidt "glemt", men lige pludselig snakkede vi om alt muligt, for nu var der ikke længere et tv, en mobil, en opvask eller andet, der forstyrrede. Og det giver rigtig godt, også i forhold til søvn: Jeg havde før tendens til at ville snakke når vi skulle i seng. Fordi det var det tidspunkt hvor jeg mest følte, at jeg kunne have Brian for mig selv uden at skulle konkurrere med computer osv. Og han ville jo gerne sove... Men nu har jeg "taletid" minimum 2 gange om ugen, hvor jeg har hans fulde opmærksomhed, så derfor når der ikke på samme måde at hobe sig noget op, som jeg bare VIL snakke om klokken 23, når vi er gået i seng og begge burde sove. :) Jeg kunne forestille mig at det er sværere at lave sådan en date, hvis man har børn, men måske kunne man bare aftale én fast time som måske kunne ligge mens hun sov eller var i dagpleje? :) Vi hænger os forresten ikke voldsomt i vores dates, dvs. hvis jeg bliver kaldt på arbejde eller vi skal noget, så flytter vi den. Ikke dropper, men FLYTTER. Så vi stadig har vores time sammen på et tidspunkt :) Noget andet, som jeg tror holder gnisten i live hos os, er at vi er begyndt at gå til dans. :loveshower En dejlig fælles interesse, hvor vi udvikler os sammen, får rørt os, flirter, skælder ud og undskylder (det GØR man bare, når man bliver trådt over tæerne tilpas mange gange - og jeg tror det er sundt), og så har den lidt samme funktion, som vores dates, idet det også er en time sammen, hvor der ikke er tv, computer og mobil. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2011 Tusinde tak tøser for alle jeres svar :kram Vi snakkede lidt i forgårs til middag og var lige ved at tude.. så han tog min hånd og sagde selvfølgelig skulle vi vise kærligheden mere og selvom han ikke har behov for at udtrykke det mere for tiden, kan han jo godt huske alle de perioder han har haft hvor det var ham der havde brug for det :) og i forgårs efter trænning lagde jeg mig ind til ham i sofaen og puttede i stedet for at gå i seng.. og i aftes da jeg sad i sengen og læste kom han lige forbi og kyssede mig på panden.. tænkt det sådan små ting der bare bobler af glæde inde i mig.. ;) Vi har/får så travlt med alle de ting der skal planlægges til min brors bryllup, men vi har aftalt at en 1 dag i weekenden at vi skal op i sommerhuset og bare slappe af og hygge os tre :) :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2011 Vi har for nylig indført en rigtig dejlig ordning, ikke så meget fordi vi er ved at tabe gnisten, men sådan lidt forebyggende og som et pusterum midt i eksamens og bryllupsstress. Vi har aftalt at vi har to ugentlige dates: Onsdag kl. 17-18 og søndag kl. 9-10 På vores "dates" er mobil, tv og alt andet elektronik bandlyst. Vi sætter en alarm til at ringe og lægger os en time i sengen. Ikke noget fancy med god middag, fed film, gåtur, og alt muligt andet. Vi ligger der bare. Nogle gange giver det anledning til sex, andre gange fungerer det som et rum hvor man kan sige nogle ting og have den andens fulde opmærksomhed (og mærke, hvad man egentlig har brug for at sige), andre gange ligger vi bare og nusser og holder i hånd, og engang imellem bliver det simpelthen til en fælles lur i ske. :) Pointen er bare at det er VORES tid, hvor vi ikke bliver distraheret af andet. Og det virker rigtig godt. Jeg var lidt forbløffet første gang over hvor meget vi faktisk kunne snakke sammen, for det havde vi lidt "glemt", men lige pludselig snakkede vi om alt muligt, for nu var der ikke længere et tv, en mobil, en opvask eller andet, der forstyrrede. Og det giver rigtig godt, også i forhold til søvn: Jeg havde før tendens til at ville snakke når vi skulle i seng. Fordi det var det tidspunkt hvor jeg mest følte, at jeg kunne have Brian for mig selv uden at skulle konkurrere med computer osv. Og han ville jo gerne sove... Men nu har jeg "taletid" minimum 2 gange om ugen, hvor jeg har hans fulde opmærksomhed, så derfor når der ikke på samme måde at hobe sig noget op, som jeg bare VIL snakke om klokken 23, når vi er gået i seng og begge burde sove. :) Jeg kunne forestille mig at det er sværere at lave sådan en date, hvis man har børn, men måske kunne man bare aftale én fast time som måske kunne ligge mens hun sov eller var i dagpleje? :) Vi hænger os forresten ikke voldsomt i vores dates, dvs. hvis jeg bliver kaldt på arbejde eller vi skal noget, så flytter vi den. Ikke dropper, men FLYTTER. Så vi stadig har vores time sammen på et tidspunkt :) Nååååh, hvor ER det altså en god idé! Den vil jeg have i baghovedet... Måske man på et tidspunkt kunne føle det blev tiltrængt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2011 Vi holder også date-nights. Ikke at det som sådan er nødvendigt, er stadig fuldstændig pjattet med min mand, men det er vildt hyggeligt. Vi tager ud 2 gange om måneden og så skiftes vi til at invitere den anden ud. Det skal altid være en overraskelse, men den der planlægger bestemmer 100% hvad der skal ske. Det kan fx være museumsbesøg, restaurant, biograf, håndlæsning, kajak, ridning, zoo, opera, picnic på stranden osv osv. Ingen regler. Man kan se på vores fælleskalender hvornår næste date er, hvad tid og hvad tøj man skal have på. Det kan virkelig anbefales. Vi hygger os rigtig meget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 27, 2011 De næste ting jeg har på tapetet er cirkus, Økolariet og Terrariet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 31, 2011 Vi har for nylig indført en rigtig dejlig ordning, ikke så meget fordi vi er ved at tabe gnisten, men sådan lidt forebyggende og som et pusterum midt i eksamens og bryllupsstress. Vi har aftalt at vi har to ugentlige dates: Onsdag kl. 17-18 og søndag kl. 9-10 På vores "dates" er mobil, tv og alt andet elektronik bandlyst. Vi sætter en alarm til at ringe og lægger os en time i sengen. Ikke noget fancy med god middag, fed film, gåtur, og alt muligt andet. Vi ligger der bare. Nogle gange giver det anledning til sex, andre gange fungerer det som et rum hvor man kan sige nogle ting og have den andens fulde opmærksomhed (og mærke, hvad man egentlig har brug for at sige), andre gange ligger vi bare og nusser og holder i hånd, og engang imellem bliver det simpelthen til en fælles lur i ske. :) Pointen er bare at det er VORES tid, hvor vi ikke bliver distraheret af andet. Og det virker rigtig godt. Jeg var lidt forbløffet første gang over hvor meget vi faktisk kunne snakke sammen, for det havde vi lidt "glemt", men lige pludselig snakkede vi om alt muligt, for nu var der ikke længere et tv, en mobil, en opvask eller andet, der forstyrrede. Og det giver rigtig godt, også i forhold til søvn: Jeg havde før tendens til at ville snakke når vi skulle i seng. Fordi det var det tidspunkt hvor jeg mest følte, at jeg kunne have Brian for mig selv uden at skulle konkurrere med computer osv. Og han ville jo gerne sove... Men nu har jeg "taletid" minimum 2 gange om ugen, hvor jeg har hans fulde opmærksomhed, så derfor når der ikke på samme måde at hobe sig noget op, som jeg bare VIL snakke om klokken 23, når vi er gået i seng og begge burde sove. :) Jeg kunne forestille mig at det er sværere at lave sådan en date, hvis man har børn, men måske kunne man bare aftale én fast time som måske kunne ligge mens hun sov eller var i dagpleje? :) Vi hænger os forresten ikke voldsomt i vores dates, dvs. hvis jeg bliver kaldt på arbejde eller vi skal noget, så flytter vi den. Ikke dropper, men FLYTTER. Så vi stadig har vores time sammen på et tidspunkt :) Noget andet, som jeg tror holder gnisten i live hos os, er at vi er begyndt at gå til dans. :loveshower En dejlig fælles interesse, hvor vi udvikler os sammen, får rørt os, flirter, skælder ud og undskylder (det GØR man bare, når man bliver trådt over tæerne tilpas mange gange - og jeg tror det er sundt), og så har den lidt samme funktion, som vores dates, idet det også er en time sammen, hvor der ikke er tv, computer og mobil. :) :super god idé, :sc Del dette indlæg Link to post Share on other sites