Oprettet May 23, 2011 Vi kender jo ikke kønnet på den lille drillepind der kommer til august, så alt vi køber er i neutrale farver. Jeg har så nogen møbler (umiddelbart en kommode og en tremmeseng) jeg gerne vil have malet til den lilles værelse, men jeg er i tvivl om hvilken farve det skal være. Jeg havde tænkt på hvide, men vil gerne have noget farve ind i værelset så det ikke kun bliver hvidt. Hvis vi når det har jeg planer om at væggene skal males i en lys gul farve. Hvilke farver vil I sige er neutrale farver? :glad Var lidt i tvivl om hvor jeg skulle ligge den så har også oprettet en tråd i "Kreativ" ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 23, 2011 Jeg synes æblegrøn er en fantastisk flot farve, og hvis det bliver en pige, kan man jo pynte den med nogle små glimmerblomster eller andet, for at gøre den mere feminin. Det samme med lyseblå...pynt med små blomster og glimmer, så blir den rigtig tøset :) Ellers er min yndlingsfarve lilla.....lyselilla, mørkelilla, lavendel MUMS!! Og glimmer! ;) Hehe... Emilies værelse er grønt på 2 af væggene og lyserøde på de andre to modsatte...Det er rigtig sødt. Overvejer dog at male den lyserøde over med lilla....jeg ELSKER LILLA...fik jeg sagt det? ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 23, 2011 Jeg tror jeg ville male de store møbler hvide og så pynte med plakater / billeder, gardiner, puder, sengetøj osv. i tøse eller drengefarver. Som du selv siger kan det godt blive lidt trist hvis det hele er hvidt, råhvidt, lysebrunt.... (og det samme gælder tøjet - vent med at købe til i kender kønnet. Hav en smule basis og tag så på den store shoppetur når den lille er kommet ud :) ) Hvis du gerne vil have farve på før du kender kønnet vil jeg sige at gult og grønt er neutrale farver ud over hvid, brun og sort. Eller postkasserød, æblegrøn, dybblå. F.eks. en pude af hver i et hyggehjørne. Del dette indlæg Link to post Share on other sites