Nitzen1987

Er lidt i et dilemma angående et jobopslag

13 indlæg i dette emne

Da jeg snart er færdiguddannet (forhåbentlig) er jeg i gang med jobsøgning... Desværre er der ikke så meget at søge i øjeblikket... Men der er netop dukket ét jobopslag op, der passer perfekt til mine fagkompetencer, MEN det er på DÉN ENESTE skole som jeg har forvoret på over for mig selv, at jeg aldrig vil arbejde på! Fordi jeg har kendskab til dén (og 15 andre) skoler i Randers kommune gennem mit vikararbejde og ud af de i alt 16 skoler, er det den eneste skole som jeg ikke kan se mig selv arbejde på... Men i betragtning af, at der er så få jobopslag bør jeg nok søge den... Eller hvad mener I? Hvad ville I gøre? (Selvom at jeg ikke får fast jo nu og her regner jeg med, at jeg kan fortsætte som lærervikar efter sommerferien, men det vil jo ikke være noget fast...

(Grunden til at jeg har noget imod skolen er, at den virker enormt rodet, der er ikke styr på noget, hvilket er mit eget indtryk og efterfølgende har jeg hørt at flere forældre siger at der ikke er styr på noget på skolen. Derudover ligger skolen i Randers' mest socialt belastede område. Der er rigtig mange tosprogede elever på skolen (jeg er ikke racist, men ved ikke om jeg som nyuddannet lærer er godt nok rustet til at varetage en klasselærer funktion og dermed skole-hjem-samarbejde i en klasse, hvor ca 1/3 af skolens elever er tospogede og deres forældre dermed også er det - måske ovenikøbet kun et-sproget) Derudover har jeg de gange jeg har været på skolen ikke mærket det samme gode lærersamarbejde, som jeg har mødt på mange andre skoler - jeg ved godt, at et job som vikar måske ikke giver et 100% retvisende billede af skolen som arbejdsplads, men det giver alligevel nogle indtryk og især når jeg har så mange andre af kommunens skoler at sammenligne med)

Del dette indlæg

Jeg ville søge- SLET ingen tvivl!!

I dag skal man vist være glad for overhovedet at have et arbejde ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det er lidt svært at vurdere når du ikke skriver årssagen til at du ikke vil arbejde der.

Er det fordi du har et meget dårligt forhold til både chefen eller alle kollegerne synes jeg ikke du skal søge, men er det f.eks bare en lille ting som generer dig ved skolen så synes jeg helt klart du skal.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville søge, hvis du får det, så kan du jo altid stadig væk søge andet. Det er nemmere at få job når man har job, er det ikke det de kloge siger ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har nu skrevet om årsagen til at jeg har mine forbehold for at komme til at arbejde der...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville søge den - uanset hvad forbehold jeg havde før. Hvis det viser sig, at det forholder sig sådan som du beskriver, så må du jo være den der går ind og arbejder på, at få tingene ændret.

- Og det værste der kan ske er vel, at du får arbejdet..? Og det er jo da ikke såååå slemt endda! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville søge den - uanset hvad forbehold jeg havde før. Hvis det viser sig, at det forholder sig sådan som du beskriver, så må du jo være den der går ind og arbejder på, at få tingene ændret.

- Og det værste der kan ske er vel, at du får arbejdet..? Og det er jo da ikke såååå slemt endda! ;)

vil bare sige, at jeg er enig i ovenstående

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vill eogså søge - du kan jo altid søge videre bagefter. Og hvis alting er rodet, og samarbejdet ikke fungere og forældrene er utilfredse, kan du jo altid trøste dig med at du jo i hvert fald ikke kan gå ind og ødelægge noget eller gøre det dårligere end dem der er der i forvejen :badgirl

Jeg søger også ALT - er jo også lærer, og bliver arbejdsløs nu her.. Det er simpelthen bare med at få benet indenfor og holde det indenfor de næste par år.. Også kan man måske finde drømmejobbet der :goodluck :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu tror jeg at jeg ved hvilken skole du snakker om og jeg forstår din tvivl. Den skole står også på min "aldrig i livet" liste.

Men som de andre siger det er bare nemmere at søge et nyt arbejde når man har et. Og med de besparelser Randers Kommune skal igennem på skoleområdet er det bare med at søge de få stillinger der er.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Søg den!

Måske viser det sig at være drømmejobbet. Og hvis ikke kan du altid springe fra igen, og så er du ikke meget ringere stillet end du er nu :)

:goodluck

Men uh .. jeg har noia pga tidligere oplevelser på nettet, så jeg ville aldrig vælge at udtale mig om en eventuel kommende arbejdsplads i et offentligt forum som dette.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

hvad linie har du? :goodluck

Dansk begynder-/mellemtrin og historie :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Status blev at jeg søgte på stillingen, men da jeg ikke har hørt noget, og de afholder jobsamtaler på tirsdag, regner jeg ikke med, at jeg er kommet i betragtning til stillingen....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER