Nitzen1987

Hensynsløse bilister :-(

6 indlæg i dette emne

I går havde vi hensynsløse lastbilchauffører op at vende herinde.... I dag vil jeg hælde lidt galde ud over mine hensynsløse med(eller skulle jeg sige)modbilister?

På vej ind til eksamensspørgetime på seminariet kører jeg på motorvej E45 fra Randers til Århus, hvor der 1/3 del af vejen er nedsat hastighed til 70 og 90 km/t, fordi man er ved at ligge nyt asfalt tæppe på(nogen steder er det lagt på og andre steder mangler der afstribning) nå men altså jeg nedsætter pænt hastigheden, så den passer til skiltningen :) og fortsætter sådan i alt den tid der er hastighedsbegrænsning, altimens mine med(mod)trafikanter overhaler med alt mellem 10-130 km/t... Uh :angry jeg kan blive så forarget over at folk er så hensyns- og respektløse overfor hastighedsbegrænsninger, der formodentlig er indsat fordi der er vejarbejdere der sætter deres liv på spil for at gøre de danske veje bedre at køre på...

Del dette indlæg

Nu kender jeg strækningen og ved at de kun arbejder om natten, så det er ikke vejarbejderne du skal være bange for - men dig selv.

Når vejen er så dårlig er der større risiko for at miste kontrollen og jo højere hastighed jo hurtigere går det galt.

Derudover er der stor risiko for at der ligger sten på vejen som giver stenslag og med høj hastighed vil de relativt store sten kunne smadre en rude = folk får et chok og drejer måske på rattet = bilen kommer ud af kontrol = ulykke.

Jeg synes faktisk det er lastbilerne der kører dårligst på strækningen, især da der ikke var asfalt på men det bare var fræset af.

Personbilerne kørte 9 ud af 10 som de måtte - 70 km /t - mens lastbilerne lå i overhalingsbanen med 90 - 100 km/t (og slængede løse sten mod alle os små personbiler som de kom forbi)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne skam godt finde på at køre hurtigere end grænsen var sat ned til ved asfaltarbejde, netop som stikan siger der er ikke nogen arbejder om dagen. Det kommer selvfølgelig an på hvordan vejen er med sving osv. er vejen præcis som før men "bare sat hastighedsbegrænsning på fordi de arbejder om natten. men som du siger Anita er der arbejdende på vejen skal man bare køre hvad der står.. der tager jeg meget seriøst..

vi har en god strækning ved Roskilde hvor der nedsat til 80, hvilke jeg faktisk synes bliver overholdt meget flot max 90-100 og har aldrig set en lastbil i overhalingsbanen (det stykker er nu også forbudt for lastbiler at overhale)

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja da jeg kørte til Give i går var der også 70 i timen mange steder og de pressede mig bagfra, overhalede farlige steder og jeg holdte bare hastighedsgrænsen. Ikke som den var i bilen, men som den var på min gps og det er ca. 7 km hurtigere i timen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg HADER pressere.. hold dog standselængden.. :angry

Del dette indlæg

Annonce ♥

der hvor asfalten var fræset af måtte man kun køre 70 km/t hvilket jeg overholdt så nogenlunde - den kune da lige snige sig op på 80, mens jeg havde en lastbil presset helt op i r*ven...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER