Oprettet May 19, 2011 Jeg har solgt en dims på gul og gratis. Køber satte penge ind på min konto, jeg sendte pakken og siden den 11.05 har den ligget på hendes posthus. Jeg har skrevet til hende via gul og gratis at hun skal huske at hente den så den ikke bliver sendt retur. Hvis den nu bliver sendt retur, hvad skal jeg så gøre? Overføre hendes penge tilbage minus portoen (jeg kan vel se hvilket kontonr. det kommer fra) eller bare sig 'synd for dig Sonnyboy'. Jeg har jo haft en del bøvl med at få det pakket ind (en babyindsats til en cykeltrailer er ikke ret handy!), fået den på posthuset og kommer den retur skal jeg ned og hente den på posthuset igen. Egentlig kunne jeg bare lade være med at afhente den på posthuset for det er jo ikke min mere da hun har betalt for den. Hvordan hun så får fat på den fra mit posthus burde ikke være mit problem (men det tror jeg ikke jeg kan få mig selv til....) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2011 Hmmm, underligt at hun ikke henter den :blink Jeg synes sagtens du kan tillade dig at sige "bare ærgerligt" især fordi du endda har været så sød at minde hende om det. Hvis du vil være virkelig flink, så kan du evt. tilbyde at gå ned på posthuset og sende den igen, hvis hun overfører penge til dig for ny porto, men ellers så synes jeg faktisk at det er hendes eget problem. :) De (ok få) gange jeg har sendt noget som jeg har solgt til nogen, har jeg slet ikke tjekket om de har fået det, jeg har bare gået ud fra at de ville brokke sig, hvis de ikke gjorde. Jeg ved faktisk ikke engang helt hvordan man tjekker det der pakkenoget på post-dk. Og du kunne jo i princippet gå rundt i samme uvidenhed og tro, at hun da selvfølgelig har hentet sin pakke. Så jeg synes i hvert fald ikke, at du skal gøre noget med mindre hun decideret kontakter dig og beder om det. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2011 jeg ville også sige, det er bare ærgeligt sonnyboy, når du har påmindet hende, at hente pakken, så er det ikke dit problem, at hun ikke kan snøvle sig sammen om det... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2011 Jeg ville lige kontakte hende endnu engang og hvis der ikke er noget svar er det bare ærgeligt hvis du har kvitteringen på det første omgang forsendelse. Og hvis hun vil have den sendt igen så skal hun betale Porto og overføre pngene til dig igen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2011 Jeg har solgt en dims på gul og gratis. Køber satte penge ind på min konto, jeg sendte pakken og siden den 11.05 har den ligget på hendes posthus. Jeg har skrevet til hende via gul og gratis at hun skal huske at hente den så den ikke bliver sendt retur. Hvis den nu bliver sendt retur, hvad skal jeg så gøre? Overføre hendes penge tilbage minus portoen (jeg kan vel se hvilket kontonr. det kommer fra) eller bare sig 'synd for dig Sonnyboy'. Jeg har jo haft en del bøvl med at få det pakket ind (en babyindsats til en cykeltrailer er ikke ret handy!), fået den på posthuset og kommer den retur skal jeg ned og hente den på posthuset igen. Egentlig kunne jeg bare lade være med at afhente den på posthuset for det er jo ikke min mere da hun har betalt for den. Hvordan hun så får fat på den fra mit posthus burde ikke være mit problem (men det tror jeg ikke jeg kan få mig selv til....) Det kan ikke blive dit problem. Du har gjort dit og sendt det rettidigt også. At hun så ikke henter pakken er hendes eget problem. Men tror du ikke at hun måske kan ligge syg derhjemme eller være på ferie? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 20, 2011 Jeg tænker hun kan være blevet syg eller noget. Jeg ville sende en besked til hende igen og sige til hende at hvis den ryger retur til dig, så skal hun betale portoen endnu engang + den tid det tager for dig at levere den tilbage på posthuset endnu engang (evt. 30 kr. oveni) Men du kan også bare vente og hvis den ryger tilbage, så husk at kunne dokumentere det hele og send hende så en mail med ovenstående Del dette indlæg Link to post Share on other sites