Oprettet May 18, 2011 Hvordan er dit forhold til sluttidspunkter til en fest? - Afhænger det af typen af fest? Feststedet eller andet? Er det afhængig af anledningen? Fx. fødselsdag? barnedåb? Er det mere normalt bare at angive et ankomst tidspunkt, og festen så slutter 'når den engang slutter' - eller? :) inputs tak ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2011 Spændende emne Majken, glæder mig til at læse folks meninger.. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2011 Jeg tror aldrig at jeg har været til en fest (udover børnefødselsdag ;) ) hvor der har været et sluttidspunkt angivet, så her vil jeg sige at festen dør ud af sig selv og at folk som regel daffer hjem når der har været "skrub-af-mad" men det afhænger vel meget af festen... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2011 Det kommer meget an på hvad der er inviteret til. De sidste mange fester vi har holdt har været eftermiddagsfester hvor der i invitationen står boller og kage. Når der ikke står noget om aftensmad forventer jeg at gæsterne går inden aftensmadstid. Hvis jeg inviterer til aftensmad men ikke natmad, forventer jeg at gæsterne går inden natmadstid (dvs. omkring midnat). Inviterer jeg med natmad så håber jeg at de går inden jeg selv går i seng - ellers får de at vide at de skal huske at slukke lyset og smække døren når de går (det har jeg faktisk gjort engang ;)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2011 Jeg tænker også at det ligesom indirekte ligger i invitationen... Det kommer an på hvad man bliver budt på. Bliver man budt til kaffe-kage, så bliver man jo ikke til aftensmadstid... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2011 Vi plejer ikke at sætte sluttidspunkt på. Det gjorde vi heller ikke til Isabellas navnefest. Gæsterne plejer godt at kunne finde ud af at gå hjem i rimelig tid :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2011 Hvordan er dit forhold til sluttidspunkter til en fest? - Afhænger det af typen af fest? Feststedet eller andet? Er det afhængig af anledningen? Fx. fødselsdag? barnedåb? Er det mere normalt bare at angive et ankomst tidspunkt, og festen så slutter 'når den engang slutter' - eller? :) inputs tak ;) det afhænger meget af, hvad det er for en type fest, om det er en formel fest på en søndag, som eks barnedåb eller konfirmation. For så vil jeg sætte et afslutnings tidspunkt. Er det derimod til rund fødselsdag og der ikke er noget sluttidspunkt fra feststedet, så ville jeg ikke sætte sluttidspunkt på. Er der et sluttidspunkt fra hvor stedet man holder festen, så ville jeg sige, at stedet festen slutter der, da det er kravet fra feststedet eller lignende. Da vi holdte bryllup, havde vi ikke noget sluttidspunkt, da vores feststed ikke havde noget krav om et sluttidspunkt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2011 jeg vil også sige det kommer an på hvilken fest der er tale om, men jeg tror faktisk de eneste jeg kan komme i tanke om jeg har været med til hvor der var et sluttidspunkt har været børnefødselsdage ;) vi bruger det ikke hos os når vi inviterer, jeg tror de fleste med en smule siturationsfornemmelse godt ved hvornår en fest er slut. hvis du f.eks er inviteret til eftermiddagskaffe så er der ikke inkluderet aftensmad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2011 Jeg tror også det som regel er i invitationen... :) Altså indirekte :) Men jeg har nogle gange, hvor festen har været holdt i et forsamlingshus el. lign. stået at "lyset slukkes kl 2" fx.. :) Så kan folk på forhånd beslutte sig for om de vil i byen eller bare vil sørge for at de bliver hentet der :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2011 Som udgangspunkt har vi ikke sluttider med i invitationer. Jeg tænker også mest at det hører til børnefødselsdage, så forældrene ved hvornår de skal hente igen. Hvis man har et tidsbegrænset lejemål, hvir man forventer at tiden måske bliver lidt knap, vil jeg dog skrive det i invitationen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 19, 2011 Jeg vil sige at det afhænger helt af festen. Til reception, åbent hus og børnefødselsdag er det jo meget normalt at angive et tidsrum, hvor det hele foregår. Ellers er jeg enig med de fleste andre om at invitationen indirekte angiver hvor længe og hvad man bliver til. Del dette indlæg Link to post Share on other sites