hemmeligemig

Hævet mis ved menstruation.

9 indlæg i dette emne

En undercoverprofil da jeg ikke har lyst til at alle ved hvem jeg er. Man ved jo aldrig hvem der læser med.

Mit problem er når jeg har menstruation. Så svulmer / hæver min mis op. Det gør mega ondt og varer 24/7 i et par dage og er helt ulideligt.

Det eneste jeg kan gøre for at få det til at holde op med at gøre så ondt er at holde / trykke imod og det må godt være uden på bukserne. Ikke for at stimulere eller noget, men bare en flad hånd jeg trykker mod hele området.

Jeg kan jo ikke sidde og trykke mig selv mod missen hele dagen, så jeg er ved at være desperat.

Nogen ideer til hvad jeg kan gøre?

Det har været sådan siden sidst jeg fødte og det er efterhånden ved at være lang tid siden (jeg ammer heller ikke mere).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder da ikke så rart. Jeg har desværre ikke lige nogen gode råd, men har du snakket med din læge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ingen gode idéer - men synes også du skulle tage at kontakte din læge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhh, det kender jeg godt og det er blevet værre efter min sidste fødsel.

Som ung havde jeg svære mens.smerter, men det gik væk efterhånden og har ikke været der i mange år. De er kommet tilbage nu! Og det samme med krampelignende smerter i skamlæberne. Faktisk så slemt at jeg må smertestille og dårligt kan gå stort på toilettet... Det varer som regel 2.-3. og nogle gange 4. dagen med. Og ja, det eneste der lindrer lidt, er pres mod skamlæberne.

Jeg har samtidig almindelige mens.kramper i starten, de føles som svage veer, så det er ingen fest!

Ingen gode svar herfra, men jeg er meget interesseret i at læse, hcis nogen har nogle gode råd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej:-)

Da jeg var gravid havde jeg det samme.. det var åreknuder, ved ikke om du kan bruge den info til noget?? Men mine er væk nu, de gik væk et stykke tid efter fødslen.. men det gør meget ondt, og føles som om hele området er godt hævet!!

Men prøv at få en læge til at kigge på det...

Håber du finder ud af det:-) "!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor befriende at læse, at jeg ikke er den eneste! Misforstå mig ikke, det er da træls at andre døjer med det, men rart at vide det ikke kun er mig. Min mis hæver ikke dessideret op, men jeg har voldsom tyngdefornemmelse, og dermed også fornemmelsen af at være hævet. Om jeg er det, ved jeg ikke, men det eneste der hjælper, er nemlig pres mod missen. Og så helst ikke gå/stå alt for meget, for det øger fornemmelsen og gør herre ondt. Jeg har ikke åreknuder, er nemlig blevet undersøgt. Men lægen mente det kunne hænge sammen med at jeg har en nedsunket livmoder i forvejen, og at den øgede blodtilførsel ifbm. mens, kan give tyngdefornemmelse. Men det er jo ikke sikkert det er det samme ved dig. Jeg vil nok råde dig til at besøge lægen en tur. Just in case.. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes også du burde tale med din læge om det for det lyder da bestemt ikke rart :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En vild og hurtig idé - kunne det hjælpe at bruge fx shapewear? Den virker slankende, strammede.. kunne det hjælpe??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En vild og hurtig idé - kunne det hjælpe at bruge fx shapewear? Den virker slankende, strammede.. kunne det hjælpe??

Det var en god idé. Det burde vel virke ligesom støttestrømper og bruges normalt til åreknuder mv.

Men åreknuder kan opereres. Jeg ville tage til læge i første omgang og gerne med henvisning til gynækolog.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER