Oprettet May 15, 2011 Jeg vågnede imorges med en sovende hånd .. eller dvs. de 3 yderste fingre sov samt resten af underarmen. Derudover sov venstre side af mit ansigt (!) .. Dét var mærkeligt.. har nogle af jer oplevet tilsvarende? Eller, ved hvad de skyldes? Der gik 1/2-1 min så var fornemmelsen normal igen .. Men det var virkelig underligt.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2011 Jeg havde den sidste halvdel af tiden af graviditeten en konstant snurren i de tre yderste fingre på begge hænder. Jeg fik at vide, at det havde noget at gøre med væskeophobning i kroppen, som kan trykke på nerverne. Så tror det er helt normalt søde, selv om det er ubehageligt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2011 Jeg havde den sidste halvdel af tiden af graviditeten en konstant snurren i de tre yderste fingre på begge hænder. Jeg fik at vide, at det havde noget at gøre med væskeophobning i kroppen, som kan trykke på nerverne. Så tror det er helt normalt søde, selv om det er ubehageligt! MERCI!! Jeg er jo netop ret hårdt ramt af væskeophobninger så det giver god mening at det er dét som gør det - Tak ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2011 Jeg er også begyndt så småt at mærke det. Dog ikke slemt. Mener Tumlepigen har døjet med det i længere tid - hun har haft skrevet noget med hvad hun gjorde for at lindre det, da hun ikke har kunnet sove for det. Så hvis det bliver værre, så ville jeg lige læse i hendes tråd :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2011 Det havde jeg også og også pga. væske :( Det var bare træls :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 15, 2011 Vil også mene at det skyldes væske. Da jeg var gravid første gang, der havde jeg til sidst så meget væske i fingerne at jeg næsten ikke kunne bøje dem, pænt træls, for man taber alle ting så ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2011 Jeg vågner også tit om natten, fordi mine hænder sover. Det er ubehageligt, men går jo heldigvis over igen efter kort tid, når man bevæger og gnider dem lidt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 17, 2011 Jeg er også begyndt så småt at mærke det. Dog ikke slemt. Mener Tumlepigen har døjet med det i længere tid - hun har haft skrevet noget med hvad hun gjorde for at lindre det, da hun ikke har kunnet sove for det. Så hvis det bliver værre, så ville jeg lige læse i hendes tråd :) Det har hun nemlig ;) Min højre hånd er "hårdt" ramt: jeg har en "dump" følelse i 4 fingre konstant, som forværres når jeg bruger hånden... Skriver pt. på BK med stort set følelsesløs højre hånd ( óg ja, jeg er højrehåndet :P ) Og det skyldes væske. Når det er i hænder/fingre kaldes det carpal tunnel-syndrom (det er også noget ikke-gravide kan lide af), som henviser til den tunnel nerven i håndleddet løber igennem. Der er ikke så meget at gøre - min graviditetsbog foreslår rytmisk knytten af hånden, brug af blød bold, skiftevis at holde hænderne under koldt og varmt vand samt akupunktur. Efter jeg er begyndt at sove med min ammepude som en krammebamse, har jeg kunnet sove udmærket. Del dette indlæg Link to post Share on other sites