Nafrimi

Er dit hus ulovligt ?

15 indlæg i dette emne

Nu er der lovkrav om at privatejede huse SKAL være handicapvenlige med kørestolsramper og lign. :blink

Så en boligejer der er tilfreds med sit hus kan tvinges til at skulle bygge ramper og lign. hvis niveauforskellene er mere end 2,5 cm :blink

Når vi snakker en privatejet bolig kan jeg slet ikke se rimeligheden i dette. Som manden i indslaget siger så kan han jo give afslag i prisen hvis og såfremt han vil sælge huset og køberen har behov for disse ramper.

Hvorfor skal det tvinges igennem uden at behovet er der ?.

Er dit hus ulovligt ?.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-39821402:handicappede-anmelder-boligejere.html

Lovkravet gælder ved nybyggeri. Men også ved ombygning af eksisterende byggeri. Er dit hus ulovligt behøver du ikke foretage handicapvenlige ændringer medmindre du laver en ombygning.

Fandt lige dette på Statens Byggeforskningsinstitut vedr. tilføjelsen om tilgængelighed i den eksisterende byggelov:

Tilføjelsen betyder at der ved ombygninger i eksisterende byggeri skal foretages ændringer, som forbedrer tilgængeligheden. Det gælder også, selvom ombygningen ikke berører tilgængeligheden.

Del dette indlæg

Jeg så det også og synes det er fuldstændig grotesk!

Hvorfor i alverden skal man tage hensyn til folk som sandsynligvis aldrig vil komme til at bo i ens hus.

Amen altså hvor blev jeg bare sur på den stakkels mands vejne at han skal lave det om. Total åndssvagt!!!

Vi har bygget hus for 5 år siden og jeg vil tro der er ca 8-10 cm op til kanten. Men det er nok før det lovkrav kom.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja vores er ulovlig så ;) og det bliver det ved med at være. Har ikke tænkt mig at ændre på det. Tror nu heller aldrig nogle i kørestol kommer til at bo i vores hus, da vi har 1. sal ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er fuldstændigt grotesk, at husejere der selv har bygget hus eller har købt, skal tage forbehold for handicappede, når de højest sandsynligt ikke skal sælge det hus alligevel.

det må da være op til den enkelte om det er noget de vil gøre eller ej!

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores hus er på dette område også hamrende ulovligt så, vores hus har kælder, hvilket vil sige, at vores stueetage er forhøjet, og man skal op af 5 trappetrin for at komme til vores hoveddør.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad F***** skal kommunen blande sig i det for?

Det er mandens eget hus, han skal da ikke have yderligere udgifter på noget han ikke har brug for! Og som tilmed gør hans hus mere besværligt for ham selv (en rampe må vel heller ikke være for stejl, så den kan jo blive lang for at få en korrekt hældning).

Skal vi så også allesammen installere handicap-lifte på vores trapper? Og hvad med trapperne op til hoveddøren i mange etageejendomme, skal det nu også være slisker? Og elevatorer i samtlige højhuse?

Synes ham den handicappede er ALT for langt ude. Jo, der skal tages hensyn, men det gør deres familie og venner vel også. Ellers må de have en transportabel sliske med i kørestolen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg så det også og synes det er fuldstændig grotesk!

Hvorfor i alverden skal man tage hensyn til folk som sandsynligvis aldrig vil komme til at bo i ens hus.

Amen altså hvor blev jeg bare sur på den stakkels mands vejne at han skal lave det om. Total åndssvagt!!!

Vi har bygget hus for 5 år siden og jeg vil tro der er ca 8-10 cm op til kanten. Men det er nok før det lovkrav kom.

Det er virkelig også grotesk!! Er meget enig her...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Blev simpelthen så forarget da jeg så indslaget! Forklarede det til Jan da han kom hjem og han troede ganske enkelt ikke på mig!

Vi bor (heldigvis) i lejebolig, så skal der laves noget er det andelsboligforeningen der sørger for det, men det er simpelthen at gå i for små sko at ANDRE skal sørge for at deres hjem er egnede for handicappede selvom de aldrig har MØDT en handicappet!

Jeeses! Jeg er virkelig begynd at tænke på om det er et demokrati vi lever i!

Del dette indlæg

Annonce ♥

vores hus er på dette område også hamrende ulovligt så, vores hus har kælder, hvilket vil sige, at vores stueetage er forhøjet, og man skal op af 5 trappetrin for at komme til vores hoveddør.

Det er det samme her, der er dog kun 4 trin, men vores bolig er også i forskellige niveau fra bryggers og ned i vinterstuen, tvivler på der er nogensinde vil komme nogle handicappede til at bo her...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er fuldstændig hen i vejret og hvordan kan man tillade sig at komme med sådan kommentar. Hvad bliver det næste at vi skal hejse højden på vores loft hvis vi skulle sælge vores hus til en som er 2,1 meter høj og ser sin højde som et handicap. Hvor langt kan man tillade sig at gå i det her samfund

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er helt 100% for loven hvis det kun omhandlede almene lejeboliger og byggerier.

Men at det også omfatter PRIVAT EJENDOM er helt hul i hovedet synes jeg...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er fuldstændig hen i vejret og hvordan kan man tillade sig at komme med sådan kommentar. Hvad bliver det næste at vi skal hejse højden på vores loft hvis vi skulle sælge vores hus til en som er 2,1 meter høj og ser sin højde som et handicap. Hvor langt kan man tillade sig at gå i det her samfund

nej nej vi skal også allesammen installere loftlift til alle de handikappet, som skal købe vores huse, fordi største delen af den danske befolkning er handikappet, det ved du jo godt ikke (jo det er ironisk skrevet)...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen hvad så hvis det tilfældigvis er en dværg der vil købe det hus der er tilpasset en evt. høj køber :o

Nej loftet skal hunne hæves og sænkes for man ved jo aldrig ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen hvad så hvis det tilfældigvis er en dværg der vil købe det hus der er tilpasset en evt. høj køber :o

Super ide tag du patent på den :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Super ide tag du patent på den :rolleyes

:D :D :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER