Banshee

Hvornår tager I på arbejde igen?

13 indlæg i dette emne

Jeg har en forholdsvis høj arbejdsmoral, og tager faktisk altid på arbejde.. Jeg skal være ret syg, før jeg bliver hjemme..

I de sidste to år, har jeg samlet set haft 3 ugers fravær - en uge efter min operation(Var berettiget til 6, men tog kun en uge). En uge i januar, da jeg havde min abort også har jeg så haft en uge nu her.

Jeg tog på arbejde i mandags, da jeg mente jeg var ved at være frisk - da jeg kom hjem mandag, gik jeg helt ned igen og blev mere syg men tog på arbejde igen tirsdag - hvor jeg blev sendt hjem. Da jeg var ved læge tirsdag, sagde min læge til mig at jeg skulle lade være at tage på arbejde før jeg var RASK... Så hun mente at den dag jeg startede med at tænke at jeg skulle tage på arbejde, skulle jeg vente i hvert fald en, måske endda to dage før jeg tog afsted - for det første, fordi jeg ellers render og sender bakterier rundt omkring. Og for det andet, fordi det tager længere tid at komme helt ovenpå når man "arbejder".

Men hvordan har I andre det? Hvornår tager I på arbejde? Har i også en tendens til at tage på arbejde en dag eller to før i egentlig burde? Eller kan I godt passe på jer selv, og blive i sengen til I er raske?

Jeg tror aldrig jeg har tænkt over det før - har tænkt at det var min pligt at tage på job, så snart jeg kunne komme ud af sengen og holde en arbejdsdag ud.. også selvom det betød jeg skulle direkte hjem i seng igen :rolleyes

Jeg hoster stadigvæk, og har stadigvæk øjenbetændelse.. Hosten gør jeg sover dårligt om natten, og må tage noget hostestillende, som sløver - det skal jeg også tage om morgen, så det gør jeg er træt hele dagen.. Så jeg bliver hjemme i morgen også - selvom jeg har vildt meget lyst til at tage afsted.. men må vist holde fast i lægens ord om at min krop forsøger at sige jeg skal tage den med ro :rolleyes

Del dette indlæg

God bedring :kram

Jeg tager afsted når jeg føler mig klar. Jeg skal være frisk en dag derhjemme og ikke have ligget i sengen hele dagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger helst en ekstra dag på at bliver klar, det dur bare ikke at tage for tidligt på arbejde, når man arbejder med børn eller andre voksne for den sags skyld. Hvorfor skulle de smittes bare fordi jeg ikke kan finde ud af at blive hjemme og blive rask ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bruger helst en ekstra dag på at bliver klar, det dur bare ikke at tage for tidligt på arbejde, når man arbejder med børn eller andre voksne for den sags skyld. Hvorfor skulle de smittes bare fordi jeg ikke kan finde ud af at blive hjemme og blive rask ;)

:rolleyes Ja, jeg arbejder jo også med børn... Og det er nok også derfor min chef har sendt mig hjem i tirsdags.

Egentlig har jeg det lidt dobbelt med det.. Det er egoistisk at tage afsted, og risikere at smitte en masse andre... Men føler mig også egoistisk ved at blive hjemme, og lade nogle andre lave mit arbejde? :rolleyes Puha.

Men jeg endte i hvert fald med at blive hjemme i dag.. Jeg er stadigvæk småsyg, men mon ikke weekendsafslapningen kan få det væk :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager på arbejde så snart jeg er klar, men melder mig stort set aldrig syg

Har aldrig feks haft 1 hel uges syg

Del dette indlæg

Annonce ♥

God bedring! :)

Hvis jeg skal "ud" på arbejde efter at have været syg, så tager jeg først afsted, når jeg har haft en dag, hvor jeg går hjemme og tænker "Ej, idag kunne jeg vist godt have været taget afsted", så jeg er HELT sikker på at det er ovre.

Hvis jeg arbejder hjemme (med projekt på skolen og sådan) så er jeg dog slem til at begynde for tidligt. Og jeg kan også være lidt en padde til at få meldt mig syg på arbejde til at starte med, altså at jeg går længe og snøfter, hoster, har ondt i hovedet og lign. inden jeg beslutter mig for at det er "okay" at melde sig syg. :rolleyes:

Min kæreste havde i starten af året en sygdomsperiode på næsten halvanden måned, fordi han ikke kunne finde ud af at blive hjemme. Det var lidt dumt, for hvis han nu bare var blevet hjemme, så kunne det garanteret have været overstået hurtigere. :rolleyes:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tager nok lidt for tidligt på arbejde. Jeg HADER at melde mig syg, så hellere tage på arbejde, og så smide mig i sengen og sove når jeg kommer hjem.

Jeg har ikke direkte kontakt med folk, men kan selvfølgelig smitte kollegaer. Har dog så dårlig samvittighed når jeg ikke er på job.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bliver normalvis heller aldrig syg.. Men i forbindelse med de SA'er jeg har haft, har jeg begge gange fået en ordentlig tur bagefter... Det er som om mit imunforsvar er helt nede, også får jeg lige den store tur - denne gang dog kun halsbetændelse og øjenbetændelse :rolleyes

Jeg hader virkelig også at melde mig syg... Og er træt af at jeg har haft så meget sygdom det sidste halve år, men det må jo komme i perioder :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er generelt rigtig meget imod den, i mine øjne misforståede, tendens til at være lidt martyr og tage på arbejde selvom man skranter - jeg synes simpelthen det er så egoistisk! Man ligner alligevel noget der er løgn og så kan man lige sørge for at halvdelen af kontoret kan tage samme tur <_<

Der skal meget til før jeg melder mig syg, men er jeg først blevet rigtig syg, så bliver jeg også hjemme til jeg er rask. Jeg skal som andre siger, have en dag hjemme hvor jeg ikke behøver ligge på sofa/i sengen hele dagen, men hvor jeg godt kan overskue at vaske lidt tøj eller gå en kort tur. Der er simpelthen ikke noget mere frustrerende end at tage på arbejde og alene cykelturen derhen dræner en fuldstændig for energi så man bare har lyst til at køre hjem og sove igen med det samme. Så hellere en dag mere hjemme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er generelt rigtig meget imod den, i mine øjne misforståede, tendens til at være lidt martyr og tage på arbejde selvom man skranter - jeg synes simpelthen det er så egoistisk! Man ligner alligevel noget der er løgn og så kan man lige sørge for at halvdelen af kontoret kan tage samme tur <_<

Der skal meget til før jeg melder mig syg, men er jeg først blevet rigtig syg, så bliver jeg også hjemme til jeg er rask. Jeg skal som andre siger, have en dag hjemme hvor jeg ikke behøver ligge på sofa/i sengen hele dagen, men hvor jeg godt kan overskue at vaske lidt tøj eller gå en kort tur. Der er simpelthen ikke noget mere frustrerende end at tage på arbejde og alene cykelturen derhen dræner en fuldstændig for energi så man bare har lyst til at køre hjem og sove igen med det samme. Så hellere en dag mere hjemme.

Sådan har jeg det også... Jeg har det sådan at jeg godt kan vågne en morgen og føle mig syg og så alligevel tage på arbejde eller studie, da jeg ikke mener at jeg er syg nok, men så må jeg ofte erkende når jeg først er kommet af sted, at det ikke går og jeg må tage hjem...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kommer for mig også helt an på HVILKEN sygdom det er..

Jeg led fx meget af migræne og hovedpine sidste år, og kunne ALDRIG finde på at blive hjemme pga hovedpine.. Ligesom jeg også tog afsted kort tid efter jeg var blevet opereret - jeg havde da lidt småondt, men intet vildt og kunne arbejde stille og roligt.. INGEN grund til at smide sig i sengen der..

Nu her, hvor jeg har halsbetændelse.. Der blev jeg da hjemme.. Til jeg troede det var ved at være på retur. Det var det så IKKE - og blev kun værrer af at tage afsted jo...

Men generelt er jeg bedre til at blive hjemme hvis det er noget som smitter.. Hvis det bare er mig der skal gå og lide lidt, tager jeg altså som regel afsted!... <_< Hvilket man stadigvæk ikke bør - kan godt blive "sur" på mig selv, over at jeg tænker det er okay at jeg har det så skidt så det eneste jeg kan lave de dage er at stå op, tage på arbejde, komme hjem gå i seng og lige gribe en rugbrød til aftensmad også i seng igen - det holder jo heller ikke.. Men det har jeg en tendens til.. :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har desværre haft en tendens til at tage på arbejde selvom jeg er vågnet og har haft det skidt, og også haft en tendens til at tage for tidligt tilbage på arbejde igen.

Jeg er dog stille og roligt begyndt at ændre holdning for jeg har indset at det er bedre at blive hjemme en dag eller to ekstra for at blive helt rask, og så smitter man hellere ikke kollegaerne.

Jeg blev dog hjemme de to uger lægerne sagde jeg skulle efter jeg var blevet opereret. Jeg havde godt nok stillesiddende arbejde og følte også jeg godt kunne være taget afsted, men lægerne sagde jeg skulle blive hjemme så det gjorde jeg. Jeg kunne da også mærke at da jeg kom tilbage på arbejdet blev jeg hurtigere træt og jeg måtte bede kollegaer om hjælp til at løfte mapper ned, så det var godt jeg ikke var taget afsted tidligere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja, jeg tror det kommer meget an på hvilken arbejde man har. Jeg har et, hvor at mit arbejde bare ligger og venter på mig til jeg kommer tilbage (der er altså ikke nogle, der skal tage mit arbejde for mig mens jeg er væk - bunkerne på skrivebordet bliver bare højere og højere).

Og jeg har erfaret, at jeg hellere vil tage den ekstra sygedag, for så arbejder jeg meget mere effektiv, når jeg kommer tilbage, end hvis jeg starter for tidligt og er halvsløj en halv eller hel uge... Så jeg når mine mål hurtigere ved at tage den ekstra sygedag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER