Betina73

Børn og cykling

9 indlæg i dette emne

Hejsa.

Daniel blev 5 år sidste måned, og gider ikke cykle.

Vi har ellers købt cykler til ham, men det interessere ham ikke rigtig, han vil hellere gå.

Han har før cyklet en del på sin 14" med støttehjul, men ikke mere. Han har også en 16"

Støttehjulene kan vi godt glemme alt om at pille af, for balancen er ikke super på cykel.

Er min søn langsom, eller er det bare sådan for nogle?

Det skal også lige siges, at min søn ikke er god til at løbe, selvom hans venner løber op og ned af trapper går Daniel stille og roligt, han kan simpelt hen ikke løbe.

Kan der være noget galt med sener/ledbånd i hans ben?

Ja lyder måske underligt, men vil jo gerne at han følger nogenlunde med.

Ps. Han ligger i den lave ende højdemæssigt... 5 år og 110 cm. hvis det betyder noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm det er svært at svare på- Har han kørt meget på løbecykel? For der træner de jo balancen rigtig meget. Hvis du er i tvivl ville jag da lige smutte et smut forbi lægen og få en snak og en 5 års undersøgelse. Børn er jo forskellige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det er svært at svare på- Har han kørt meget på løbecykel? For der træner de jo balancen rigtig meget. Hvis du er i tvivl ville jag da lige smutte et smut forbi lægen og få en snak og en 5 års undersøgelse. Børn er jo forskellige

Han har ikke slev haft en løbecykel, men kørt meget på en i børnehaven.

var til 5 års undersøgelse i april, og lægen mente ikke der var grundlag for at undersøge noget, for han var jo sund og rask :)

Jeg tænker bare... han elsker at gå op og ned at store bakker/jordvolde, men vil bare ikke løbe, og hvis han endelig løber er det kun 10-15 meter så orker han ikke mere.

Han har også korte ben, som sin far, og hans far var heller ikke god til at løbe som barn...

kan det hænge sammen?

Nå men vil prøve at tale med børnehaven i morgen, og høre hvad de anbefaler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert købe en løbecykel, evt en PUKY XL, og øve hele sommeren med ham, det lyder som om hans balance ikke er helt i top. Derudover er det en fordel af trille, rulle, slå kolbøtter, gå på line, osv, for at træne balancen. Med hensyn til løb, ville jeg forsøge at gøre det til en leg, fx. med et stopur, for at få ham til at konkurrencegenet frem ''Kan du løbe rundt om huset, hurtigere end sidst''

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at give ham et løbehjul?

Måske han syntes at det er sjovt at løbe på, og der får han også trænet balancen.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er nogen børn der bare ikke har interessen for at cykle og løb.

og når lægen siger at han han er som han skal være, jamen så har han nok interesser andre steder :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har løbehjul men det har heller ingen interesse.

Og han har konkurrencegenet bare ikke når det gælder løb.

Han har gået til gymnastik fra han var 1-3½ år, men efter et voldsomt fald vil han ikke afsted igen.

Vi har også forsøgt med fodbold, men næh nej det har heller ingen interesse.

Han elsker legepladsen, og der kravler han gerne op osv.

Og de lange gå ture vi har, kan godt vare både 2-3-4 timer ad gangen hvis vi har tid. og han bare går og går og går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis faren havde "samme problem" som lille og der ikke er nogen større problemer i dag, så ville jeg nok også bare sige "sådan er det"..

Hvis han nu var overvægtig eller i enormt dårlig form eller noget.. Men hvis det simpelthen bare er fordi han ikke kan/gider/vil... Så ville jeg se tiden an - når han kommer i skole, kunne man evt. tage en snak med idrætslæreren efter lidt tid og se om hun mener der er et problem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror i skal lade ham selv finde ud af det.

Min den store har heller ikke rigtig ville og kunne faktisk ikke cykle sidste år, han blev 7 år d 11 maj.

Han fik en cykel i fødselsdagsgave og cykler fint uden hjælp, men nu har han også gerne ville.

Så jeg tror bare det er et spørgsmål om at give ham tid til selv at finde ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER