zaber

lidt forskelligt

10 indlæg i dette emne

Jeg er gravid i 21 uge og nyder det meget. Man er rigtig begyndt at kunne se maven og navlen er begyndt at vende - hehe....

Men har lidt tanker om forskellige ting.

Hvornår mærkede i liv - sådan rigtig ? jeg har både Lørdag og Søndag kunnet mærke nogle blide "bump" ved mit underliv og nederste del af maven - er det små spark ??

Hvordan med gravid og solarie/solen i haven hvis man gerne vil tage sol ?

Havde/har i nogle underlige madvaner - sys ik jeg er stødt på nogle endnu :)

Del dette indlæg

Jeg mærkede liv ca. fra uge 16 og ja det du beskriver kan godt lyde som liv :)

Dæk maven til når du tager sol, det et i hvert fald det jeg har læst mig til, men jeg går nu ude uden nogle gange, men ville dække den til hvis jeg decideret tog solbad.. Alt med måde er min filosofi :)

Heller ingen cravings her, kan sket ikke sætte mig ind i de flip nogle får.. Tror bare det er forskelligt fra person til person

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg begyndte også at mærke rigtig liv deromkring og de "bump" du forklare kunne godt lyde som om det er den lille der puffer til dig :)

Jeg ved ikke lige med sol og solarie, det har jeg egentlig ikke rigtig tænkt over. Umiddelbart vil jeg sige ingen solarie (men det ville jeg også sige selvom du ikke var gravid ;)) og godt med solcreme ved solbadning. Det er umiddelbart det jeg har tænkt mig. Som Bayfoldager også skriver "alt med måde" ;)

Jeg har hellere ikke rigtig oplevet nogen cravings, udover jeg måske har en smule mere lyst til søde ting end salte ting.

Del dette indlæg

Annonce ♥

så er det jo nok spark jeg mærker - det er sjovt.

Var ved jordmoder idag og høre hjertelyd - også rigtig sjovt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er overbevist om, at babyen ikke tager skade af solbadning - den kommer ikke til at ligge og koge derinde :D

Til gengæld, så fortalte min mor mig, at man generelt skal være forsigtig med solen når man er gravid, fordi man pga. af alle de hormonelle ændringer kan få hvide pletter i huden, som aldrig forsvinder igen. DET er da værd at have i baghovedet :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tillykke med maven :balloons

Jeg mærkede liv første gang omkring uge 18.

Mht. sol, så spurgte jeg min jordemoder om det samme, da vi skulle på ferie, og hun sagde at der ikke skete noget ved at tage sol, man skulle bare sørge for at bruge en god solcreme, da man, som andre også skriver, har øget risiko for at få pigmentpletter når man er gravid. Desuden skal man huske at drikke rigeligt med væske. Men som min jordemoder sagde, så længe du har det godt, har bebsen det også godt.

Jeg har ikke haft tendens til specielle madvarer. Har måske en svagt øget lyst til søde sager i forhold til før, men det er vist også det hele :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har en solfactor 30 - mon ik den er god :)

Nu er det snart tiden at bestille tid til 3d scanning - dem jeg kender der har fået lavet dem sys det er det hele værd :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder da som liv du kan mærke :)

Da jeg de første gange mærkede liv og var i tvivl,

fik det mig til at tænke på at det

mindede om en vandmand som lå og

skvulpede i vandkanten :)

Og det var også nederst i maven jeg mærkede det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der andre end mig der lider/led af en super irriterende uro i kroppen om natten - har store problemer med at sove.

Uro i højre arm, i mave, i ben - mega øv

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mener der var noget med (ja det er længe siden jeg har været gravid) at man skal dække maven til for når man solbader, så bruger kroppen ekstra energi på at holde baby nedkølet.....

Solarie er i forvejen no-go om man er gravid eller ej....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER