Nitzen1987

Reklamer der lyver

17 indlæg i dette emne

Jeg har ofte undret mig over at man må lyve i reklamerne. Fx. bliver flere sukkerindholdige produkter markedsført som værende sunde og lette mellemmåltider...

Del dette indlæg

Jeg ved ikke om jeg synes det er ok. Men jeg synes i hvert fald, at forbrugeren gerne selv må have "hovedet med", både når man ser reklamerne og så selv læse på produktbeskrivelsen inden køb ;) Jeg vover den påstand, at jeg ikke så let "falder" for reklamer. Hvis der f.eks er en reklame der viser, at man bliver tynd og slank af et morgenmadsprodukt, tænker jeg nok bare, at så ville alle nok spise det, hvis det var rigtigt. Og hvis det så er noget jeg synes lyder spændende, undersøger jeg produktet inden jeg prøver/køber det.

Der ville nok ikke være så mange reklamer tilbage, hvis ALLE skulle være 100% sandfærdige ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto Vil give ML helt ret i det hun skriver...

Men løgn der er så ekstrem som da de blev ved med at reklamere med "Mælkesnitte" - som intet mælk havde i sig??! Det er grotesk sådan noget! <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto Vil give ML helt ret i det hun skriver...

Men løgn der er så ekstrem som da de blev ved med at reklamere med "Mælkesnitte" - som intet mælk havde i sig??! Det er grotesk sådan noget! <_<

JA!! :blink Og så er jeg personligt ved at gå amok over OREO-reklamen! Synes for det første det lyder SÅÅÅÅÅ forkert, at de siger "drej, slik og dyp" op til flere gange i reklamen. Men også hele konceptet. Hvem *anden gider have en flok unger siddende, der skal pille deres kiks fra hinanden, slikke på den og så putte den ned i glasset med mælk :o Come on altså <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig enig med jer piger, og jeg mener at det til enhver tid er os selv som må bruge hovedet og sortere i reklamerne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

JA!! :blink Og så er jeg personligt ved at gå amok over OREO-reklamen! Synes for det første det lyder SÅÅÅÅÅ forkert, at de siger "drej, slik og dyp" op til flere gange i reklamen. Men også hele konceptet. Hvem *anden gider have en flok unger siddende, der skal pille deres kiks fra hinanden, slikke på den og så putte den ned i glasset med mælk :o Come on altså <_<

:lolhit De smager altså heller ikke bedre på den måde.... De smager bedst hele eller i Mc Flurry :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lolhit De smager altså heller ikke bedre på den måde.... De smager bedst hele eller i Mc Flurry :whistling

:lolhit :lolhit Sådan har jeg aldrig fået den før :D :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan også blive forundret over, hvad man må sige om ens produkt i reklamer. -faktum er, at det ikke er alle der har forudsætningerne for at sætte sig ind i hvad der er sundt/ikke sundt.

For mig er det egentlig ok at der bliver lavet reklamer, dem må folk selv sortere i. Der hvor mit problem ligger, er når de begynder at sige noget der ikke stemmer overens med sandheden..

-fx bliver danone yoghurt direkte markedsført som et sundt mellemmåltid, og der spilles i stor stil på at det er fri for tilsætningsstoffer og at man sagtens kan give det til sine små poder med god samvittighed, de det jo er naturligt...

En orios reklamen kan jeg ikke hidse mig op over, det med at skille kiks fra hinanden har jeg gjort siden jeg var lille, og så gridset er det altså heller ikke. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:lolhit :lolhit Sådan har jeg aldrig fået den før :D :D

;)

Uhmm nu fik jeg lyst til McFlurry med Oreos :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes shampoo reklamerne er værst...ja billig shampoo vasker håret rent, men så er det vist også det! Man kommer ikke til at ligne hverken Claudia Schiffer eller danser rundt på gaden mens blomsterne flyver om ørerne på en...medmindre man selv kaster dem rundt og lige laver en pirouette på fortovskanten :) yndigt!

Glem ikke vaskepulverreklamerne eller opvaskemaskinetabletter eller rengøringsmidler!

Bang og snavset er kraftnedmer ikke væk! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes shampoo reklamerne er værst...ja billig shampoo vasker håret rent, men så er det vist også det! Man kommer ikke til at ligne hverken Claudia Schiffer eller danser rundt på gaden mens blomsterne flyver om ørerne på en...medmindre man selv kaster dem rundt og lige laver en pirouette på fortovskanten :) yndigt!

Glem ikke vaskepulverreklamerne eller opvaskemaskinetabletter eller rengøringsmidler!

b101.gifEr sq helt pjattet med dig Mette b101.gif

Del dette indlæg

Annonce ♥

b101.gifEr sq helt pjattet med dig Mette b101.gif

Hahahahahahaha!! ;) :D LOL i lige måde!!! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen Mette, det er jo fordi du glemmer at valse huset igennem så blomsterne flyver ud af flasken.

Har selv set på tv at det er BLOMSTERNE og ikke knofedt der fjerner snavs...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen Mette, det er jo fordi du glemmer at valse huset igennem så blomsterne flyver ud af flasken.

Har selv set på tv at det er BLOMSTERNE og ikke knofedt der fjerner snavs...

:haha

Del dette indlæg

Annonce ♥

De pynter bare på sandheden.. ;) Jeg har ikke stødt på nogle reklamer hvor jeg blev forarget over hvad der sagt.. Synes faktisk ikke der er nogle reklamer der lyver så meget.. eller er der ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du ser en banke....du tænker på farven blå....blå er farven....ikke luserad eller som fledeskum....blå er farven og så ser du en hest....den står i et rum....blå er rummet.....når jeg tæller til tre så tænker du på en banke.....

HADER DEN REKLAME!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du ser en banke....du tænker på farven blå....blå er farven....ikke luserad eller som fledeskum....blå er farven og så ser du en hest....den står i et rum....blå er rummet.....når jeg tæller til tre så tænker du på en banke.....

HADER DEN REKLAME!!!!!!!!!!!!!!!! :P

Elsker den reklame.

Blå er en banke :haha:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER