dhg

Hvad skal i have til aften ?

10,454 indlæg i dette emne

Jeg er alene hjemme med en sløj dreng så gider ikke lave alverden hvis han alligevel ikke vil spise. Så det bliver pasta og pølser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror vidst nok at den står på burgere med fritter :D Sophia får rester fra gryderetten igår - ingen fymad til hende endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blomkålsbearnaise det lyder spændende :)

Det er virkelig godt og helt vildt nemt at lave. Opskriften er på Madbanditten.dk under Aftensmad og 'hakkedrenge med blomkålsbearnaise' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig godt og helt vildt nemt at lave. Opskriften er på Madbanditten.dk under Aftensmad og 'hakkedrenge med blomkålsbearnaise' :)

 

 

Hvad er fidusen med blomkålsbearnaisen? Bruger I mindre smør end opskriften siger? Fordi ellers er den da lige så usund som almindelig bearnaise :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Minestrone :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er fidusen med blomkålsbearnaisen? Bruger I mindre smør end opskriften siger? Fordi ellers er den da lige så usund som almindelig bearnaise :)

Den er jo ikke usund, når man spiser LCHF ;) Fidusen er, at den er tusind gange nemmere at lave end alm bearnaise, den er varmere og den er dejlig luftig pga blomkålen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have spaghetti og kødsovs, ikke fordi det er særlig spændende, men det er nemt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er jo ikke usund, når man spiser LCHF ;) Fidusen er, at den er tusind gange nemmere at lave end alm bearnaise, den er varmere og den er dejlig luftig pga blomkålen :)

 

Okay, men kalorieindholdet er vel nogenlunde det samme som ved almindelig bearnaise? Medmindre man bruger mindre smør - har du prøvet det, og i så fald, med hvilket resultat? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bagt pasta med bacon og svinekød, som opskriften så vældig hedder... Så må vi se om det smage ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Laver en stor stak frikadeller og så spiser jeg nole af dem mens de er lune med en gang købt kartoffelsalat og resten ryger i fryseren

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, men kalorieindholdet er vel nogenlunde det samme som ved almindelig bearnaise? Medmindre man bruger mindre smør - har du prøvet det, og i så fald, med hvilket resultat? :)

Ja, kalorieindholdet er det samme, men når man ikke hælder det ud over 200g kartofler, kan man spise ret meget for samme kalorier. Vi fjerner lidt af smørret og putter mere blomkål i og det kan man godt. Det er Søren der plejer at lave det, så spørg mig ikke hvor meget han skifter ud ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rugbrødsmadder, opfindsomt ikke? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået karbonader, flødestuvet hvidkål og grønne bønner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bagt pasta med bacon og svinekød, som opskriften så vældig hedder... Så må vi se om det smage ;)

Den er skide god! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STICKS'N'SUSHI !!!!!

 

Glæder mig til en hyggelig aften med min mand. Efter sushi står den på 'Kvinden i buret' :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er skide god! :)

Ja hverken manden eller knægten gad æde det. Så nu må han stå for madlavningen. Jeg gider ikke mere nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Roteret flæskesteg med flødesovs og savoykål

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden har i lang tid snakket om wienersnitzel med brasede kartofler, så det bliver menuen i aften

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Theo ville gerne have pandekager med blommemarmelade :D og den var Max med på, så jeg bager nogle squash/grahamspandekager som de kan fylde med hjemmelavet marmelade og tror de for første gang nogensinde får lov at spise foran tv'et, har Max snakket om tusind gange :D

Jeg bager også er par til Mikkel og jeg som bliver fyldt med en rest kødsovs fra fryseren, snittet kål og gratineret i ovnen. Dertil salat :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frikadeller, kartofler og sovs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde troet vi skulle ha oksemørbrad men den er stadig frossen :( så har købt et par marinerede kalvesnitzler i stedet. Dertil broccoli salat (manden er fjollet med det) og resterne af den købte kartoffelsalat fra i går

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have koteletter i fad, lavet i stegeso. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skaftkoteletter, lynstegt savoykål og blomkålspuré med parmesan og bacon :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået running sushi... Name nam

Jeg er sååå mæt, at jeg er ved at sprække :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hverken manden eller knægten gad æde det. Så nu må han stå for madlavningen. Jeg gider ikke mere nu...

Ej, hvad? Den er da så god!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.