dhg

Hvad skal i have til aften ?

10,454 indlæg i dette emne

Low-carbonara (dejligt med et måltid lavet fra bunden med masser af grøntsager. :yay Det sker ikke for tit herhjemme for tiden :blush )

Har du en opskrift? Lyder lækkert!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik rester: kødsovs, blomkålsris, grønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svine mørbrad fyldt med grøn pesto omviklet bacon og pesto kartofler stegt i ovn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du en opskrift? Lyder lækkert!

 

Mit bud er det er Madbandittens :)

EDIT: og den ligger så ikke på hendes blog <_< 

Skal jeg prøve at tage et billede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her Louise :)

rW5bSkw.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået fødselsdagssushi :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her Louise :)

rW5bSkw.jpg

Sejt, Mette - jeg prøvede og kunne slet ikke få noget læseligt frem :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt, Mette - jeg prøvede og kunne slet ikke få noget læseligt frem :super

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit bud er det er Madbandittens :)

EDIT: og den ligger så ikke på hendes blog <_<

Skal jeg prøve at tage et billede?

Må du gerne. Er hendes opskriftbøger være at købe? (Når man ikke kan tåle mælk - som ofte bruges ved lchf opskrifter)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her Louise :)

rW5bSkw.jpg

Tak! Håber jeg kan erstatte fløden og osten med noget andet. En alm carbonada har nemlig ikke mælk i så vidt jeg husker. Men den har godt nok en stor del i denne ret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må du gerne. Er hendes opskriftbøger være at købe? (Når man ikke kan tåle mælk - som ofte bruges ved lchf opskrifter)

Mette har sat et billede ind - hun var bedre og hurtigere end mig ;)

 

Tja, jeg har været/er vildt glade for mine (jeg har de to første - den gule og den sorte) og har lært meget :)

 

Madbanditten har det selv lidt svært med mælkeprodukter - hun er ikke decideret allergisk, men får ondt i maven, hvis hun hun spiser/drikker for meget, så der er masser af opskrifter med lidt eller ingen mælkeprodukter. Kan du heller ikke tåle hytteost, smør og ost? Så kan det godt være det bliver lidt svært :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak! Håber jeg kan erstatte fløden og osten med noget andet. En alm carbonada har nemlig ikke mælk i så vidt jeg husker. Men den har godt nok en stor del i denne ret.

Fløden er nødvendig til at samle retten, når man ikke har stivelsen fra spaghettien. Der er også ret meget parmesan i alm. carbonara.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helt klart også anbefale madbandittens bøger! Men jeg har ikke lige tænkt over hvor tit hun bruger mælkeprodukter :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mette har sat et billede ind - hun var bedre og hurtigere end mig ;)

Tja, jeg har været/er vildt glade for mine (jeg har de to første - den gule og den sorte) og har lært meget :)

Madbanditten har det selv lidt svært med mælkeprodukter - hun er ikke decideret allergisk, men får ondt i maven, hvis hun hun spiser/drikker for meget, så der er masser af opskrifter med lidt eller ingen mælkeprodukter. Kan du heller ikke tåle hytteost, smør og ost? Så kan det godt være det bliver lidt svært :chin:

Nej jeg kan ikke tåle mælkeproteiner, så det er mælk, fløde, alverdens oste, smør, creme fraiche osv.

Til tider lidt svært med 'alternativ' mad eller hvad man nu skal sige. Der findes efterhånden en del soya erstatningsprodukter fx fløde, men den opfører sig bare ikke helt på samme måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fløden er nødvendig til at samle retten, når man ikke har stivelsen fra spaghettien. Der er også ret meget parmesan i alm. carbonara.

må være en anden pasta ret jeg tænker på så ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må ud og lure i hendes bøger inden jeg køber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må ud og lure i hendes bøger inden jeg køber :)

God idé. Hendes fedt-kilder er ofte ost, smør og fløde (når det er ikke er mayonnaise og olie), så det kan godt være det bliver svært, hvis de ting skal undgås fuldstændig :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi griller cuvette og kartofler og skal have en salat til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karry suppe med en god klat creme fraiche på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svensk pølseret

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik risengrød, så har vi nemlig klatkager til imorgen eftermiddag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stegt flæsk med persillesovs, kogte nye kartofler, blomkål og broccoli og en virkelig lækker salat :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rugbrød (og så på en lørdag! KUN fordi vi først var hjemme 18.10 og har fået lækker oksesteg, kartofler, tomatsalat. grønne asparges og bearnaise til frokost hos venner :P)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik "tøm køleskabet" :) det blev til fyldt mørbrad med svampe, feta og persille og en æggekage-ting i ovnen med fyld af kartofler, tomater og peberfrugt. Lidt sjov blanding, men det smagte vældig godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik "tøm køleskabet" :) det blev til fyldt mørbrad med svampe, feta og persille og en æggekage-ting i ovnen med fyld af kartofler, tomater og peberfrugt. Lidt sjov blanding, men det smagte vældig godt :)

I havde lige tilfældigvis en mørbrad i køleskabet? :P :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.