Besvaret January 5, 2014 Wok med okse, rød peber, champignon, rødløg, bambusskud, friske grønne bønner og rød karry/kokosmælk. Og blomkålsris :) Tror jeg skal prøve at lave blomkålsris. Minder det på nogen måde om rigtige ris? Og smager det meget af blomkål? Er ikke sikker på at jeg kan overbevise kæresten :rolleyes Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2014 Tror jeg skal prøve at lave blomkålsris. Minder det på nogen måde om rigtige ris? Og smager det meget af blomkål? Er ikke sikker på at jeg kan overbevise kæresten :rolleyes Jeg savner ikke ris, når jeg spiser blomkålsris. De smager ikke af ris - ris smager jo af noget, mens blomkålsris ikke rigtig smager af så meget, hvis de fås med sovs. Konsistensen er lidt anderledes og de suger ikke væske på samme måde som ris, men de fungerer upåklageligt. Man kan evt. starte med at blande det 50/50 af hver, hvis man synes det er lige grænseoverskridende nok :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2014 Jeg savner ikke ris, når jeg spiser blomkålsris. De smager ikke af ris - ris smager jo af noget, mens blomkålsris ikke rigtig smager af så meget, hvis de fås med sovs. Konsistensen er lidt anderledes og de suger ikke væske på samme måde som ris, men de fungerer upåklageligt. Man kan evt. starte med at blande det 50/50 af hver, hvis man synes det er lige grænseoverskridende nok :D Det var måske en idé :) Har fundet en opskrift, hvor de bliver stegt godt i smør og krydret. Så får de da noget smag ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2014 Vi skal have noget med kød, kæresten fylder år i dag, desserten er dog på plads, vi skal have hvid chokolade mousse med lakridscreme Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2014 Det bliver til kyllinginderfilet med grønt! - og ris til mand og datter Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2014 Æggekage med en rest oksesteg i og salat ved siden af. Jeg har sneget lidt porre i æggekagen og skiftet mel ud med lidt husk, håber ikke manden opdager noget, for han er virkelig emsi omkring sin æggekage! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2014 Hjemmelavet hønsekødssuppe med kød og melboller og masser af grønsager :mam Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2014 Hjemmelavet paleoburger med rodfrugter og bagte svampe Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2014 Rådyr filet, sovs, gulerødder, squash og lidt kartofler (kogt og) smørstegt med sesamfrø :mam Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2014 Jeg er alene hjemme så jeg skal have broccolisalat, og kyllingelår filet :mam Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 Aspargessuppe med kødboller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 Hjemmelavet tomatsuppe med kyllingekødboller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 Nok noget med hakket oksekød eller svin... Ved det ikke lige helt endnu! Self. Med masser af grønt til! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 Et eller andet med kylling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 mexicansk chilisuppe :) rester :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 Vi skal have en rest lasagne iaften... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 Vi fik frikadeller (uden æg for Williams skyld, uden mel for min skyld og med massere af grønt for sundhedens skyld) og dertil fik jeg stor salat med pesto og Jon og William fik kartofler Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 Jeg fik en pizza med spinat, serranoskinke og rucola. Theodor fik boller i karry rester med dampet broccoli og tomater Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2014 Vi fik boller i karry.... Og så havde jeg kogt en wokblanding separat som jeg spiste en masse af Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2014 Svinekoteletter, flødestuvet spinat+champignon og dampet broccoli Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2014 Vi skal have fyldte pandekager med grønt til. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2014 Skinkeculotte, ovnbagte rodfrugter og rødvinssauce. Del dette indlæg Link to post Share on other sites