Guest Smilla

Svigermor... må ha luft!

12 indlæg i dette emne

Min tur til at øffe over svigermor! :s

Jeg ved det, hun er ikke særlig social intelligent og har aldrig været det så jeg prøver virkelig at ruste mig psykisk til hendes dumme kommentarer hver gang de skal komme her.

De er her altid et par dage, da de bor på Lolland og vi i Jylland....Puhh....

De er også på andre områder de sødeste og rareste mennesker og har reddet os fra personlig konkurs osv.....

Alligevel er det superhårdt at få i ansigtet at jeg ikke er som hun ønsker jeg skal være....god nok! :(

Måske er det fordi de har hjulpet os økonomisk at jeg føler mig endnu mere underlegen :(

Nå, men min svigermor og jeg sidder og sludrer i stuen stille og roligt og jeg fortæller hende om hvor tomhændet jeg følte mig dagen før, da vi kørte tur, fordi jeg altid har min mobil med og sidder og tjekker mails etc.

da de jyske landeveje, marker, skove etc ikke siger mig ret meget....så jeg surfer mens manden kører og elsker det. Og jeg havde så ikke mobilen med da jeg havde fået låst den med forkerte pinkoder og først ku få den låst op om lørdagen...

Så siger svigermor: "Hmm det var da noget mærkeligt noget, om hvorfor jeg ikke bare nød udsigten".....

Hun ved UDEMÆRKET at jeg ikke er en dyt interesseret i naturen som sådan....så hendes bemærkning var allerede irriterende lige der.

Mig: Jamen det siger mig ikke noget at sidde og kigge på markerne, køerne etc. Så vil jeg hellere tjekke mail og chatte med mine veninder...

Svigermor: "Hmm....jamen så må du da bare begynde at interessere dig for det, for jeg sidder altid og kigger på blomsterne og naturen og jeg elsker det."....

Mig: Jamen...det gør jeg ikke...det er slet ikke mig, hvorfor skulle jeg begynde at interessere mig for noget jeg ikke kan? Det kan man da ikke. Men jeg kan vende det om og sige at du skal begynde at interessere dig

noget mere for internettet (Ihun ved ikke engang hvordan man tænder og slukker) - gør du så det hvis jeg siger det?

Svigermor: Næææ for for min skyld ku vi bare smide alt det internet ud for jeg har virkelig ikke noget at bruge det til....

Mig...Hmmm....Synes bare det er noget mærkeligt noget at sige....og så gik jeg stille og roligt....og var pissesur! :s

Hun fik også lige dagen i forvejen fyret af til min mand at han havde giftet sig med den forkerte.....Jeg VED GODT hun sagde det for sjov osv men jeg synes bare ikke det er noget man siger for sjov!!

Jeg er så træt af alle hendes dumme og latterlige kommentarer og jeg skal altid bide det i mig at svare igen for at undgå at blive uvenner med dem og det dræner mig bare fuldstændigt for energi.

Der var mange flere småepisoder såsom hun skulle blande sig i hvad tøj Emilie sku ha på og om det legetøj hun nu havde var sikkert nok osv.....HOLD SÅ KÆFT SVIGERMOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg ER IKKE 11 år og jeg ER FAKTISK voksen og selvstændig!!!!!!! ARGH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nå...er så gal og indebrændt på hende :s

Min mand var der for mig nogle enkelte gange fx da vi var på stranden i fredags hvor hun spurgte MIG om JEG nu også havde husket at tage solcreme på og give Emilie noget på også....

Altså....hvor uansvarlig mener hun lige jeg er?! :( Det er også måden hun siger det på, det er sådan kontrollerende, ikke en sød eller bekymret måde, som en veninde ville gøre...Det er på sådan

en fordummende måde....men heldigvis sagde min mand at det var godt jeg havde fået min mor med i byen.... :S Er sgu sur alligevel for hun fatter ikke pointen.

De er heldigvis taget hjem igen i dag og jeg har brugt det meste af dagen på at sove....var så træt og afkræftet fysisk og psykisk :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej ikke igen Mette :(

Kan godt forstå du er frustreret :kram der er vist ikke så meget andet at sige, end godt hun snart tager hjem igen!! :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun er da noget af en stringle :( Kan dælme godt forstå, at du er træt af hende :klap Godt hun er smuttet igen :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh nej ikke igen Mette :(

Kan godt forstå du er frustreret :kram der er vist ikke så meget andet at sige, end godt hun snart tager hjem igen!! :D

Hun tog hjem i formiddags og jeg har så sovet hele dagen for at komme til kræfter igen :(

Tjo....det bliver jo aldrig bedre når man ikke må sige noget til hende.

Manden mente vi skulle prøve at holde en lang distance til dem for at jeg ikke skulle få det så skidt igen....men jeg synes bare det er en latterlig løsning for de hjælper os jo i hoved og røv med alt!

Men han siger at hun aldrig ville kunne forstå hvis jeg sagde til hende at det og det gjorde mig ked af det.....og som jeg kender min mand og hans problemer med at tage kritik til sig, kan jeg få helt

koldsved af at tænke på hvor hurtigt det ville prelle af på hende!! :(

Tja....what to do? :(

Jeg spurgte dem om vi skulle grille i haven en af dagene....NEJ DET gad de ihvertfald ikke....Nå ok...Så spurgte jeg svigermor om vi skulle tænde op i vores bålsted og hygge os med en kop kaffe i gården...Nej DET gad hun ihvertfald ikke for det lugtede....

ARGH!!!

:( Nej lad os sidde i vores varme stue og se Morten Korch på Charlie!!! Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!! :( NOT! :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hun er da noget af en stringle :( Kan dælme godt forstå, at du er træt af hende :klap Godt hun er smuttet igen :kiss

Tak Christina :kiss: Så er det ikke bare mig der er nærtagende :(

Strigle....det er nok den bedste betegnelse!!!

Og så insistere hun på at Emilie skal lære at sige "patteord" såsom Vovhund og sutteper og missekat....Jeg kan slet ikke HA DET!!!

Ved også godt at det irriterer mig ekstra fordi det er hende, men også fordi jeg føler mig så desrespekteret!!! :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram

Tak :kiss:

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak Christina :kiss: Så er det ikke bare mig der er nærtagende :(

Strigle....det er nok den bedste betegnelse!!!

Og så insistere hun på at Emilie skal lære at sige "patteord" såsom Vovhund og sutteper og missekat....Jeg kan slet ikke HA DET!!!

Ved også godt at det irriterer mig ekstra fordi det er hende, men også fordi jeg føler mig så desrespekteret!!! :(

Nej det er det bestemt ikke :kram

Min svigermor ville få klø hvis hun lærte Tilde at sige vovhund, misskat o.s.v :klap Hun kan finde på at sige det, men får det samme af vide at det hedder det IKKE!! Efter at have arbejde med temmelig mange "sprogbørn" kan jeg bare slet ikke ha, at børn lærer at tingene hedder sådan, for senere at få af vide, at det gør de alligevel ikke...

Hvor er det bare respekløst af hende :angry

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej det er det bestemt ikke :kram

Min svigermor ville få klø hvis hun lærte Tilde at sige vovhund, misskat o.s.v :klap Hun kan finde på at sige det, men får det samme af vide at det hedder det IKKE!! Efter at have arbejde med temmelig mange "sprogbørn" kan jeg bare slet ikke ha, at børn lærer at tingene hedder sådan, for senere at få af vide, at det gør de alligevel ikke...

Hvor er det bare respekløst af hende :angry

Tak igen :) :kiss:

Det er især det jeg tænker på, sprogforvirringen, hedder det en missekat eller mis eller kat...svigermor holdte på at hun kaldte det en mis, og jeg havde virkelig lyst til at sige til hende at en mis sidder mellem benene på en kvinde!!

MEn jeg turde bare ikke.....øv. Sku ha gjort det alligevel for at få hende til at tie stille.

Oh well...der er heldigvis længe til de kommer igen og så er alt mere eller mindre glemt....næsten.

Ja, det gør ondt, jeg tror faktisk at jeg vil sige det til hende det med respekten, for jeg tror virkelig ikke at hun tænker at det er respektløst, hun vil bare ha ret og dele ud af hendes "visdom"....eller mangel på samme! LOL :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak igen :) :kiss:

Det er især det jeg tænker på, sprogforvirringen, hedder det en missekat eller mis eller kat...svigermor holdte på at hun kaldte det en mis, og jeg havde virkelig lyst til at sige til hende at en mis sidder mellem benene på en kvinde!!

MEn jeg turde bare ikke.....øv. Sku ha gjort det alligevel for at få hende til at tie stille.

Oh well...der er heldigvis længe til de kommer igen og så er alt mere eller mindre glemt....næsten.

Ja, det gør ondt, jeg tror faktisk at jeg vil sige det til hende det med respekten, for jeg tror virkelig ikke at hun tænker at det er respektløst, hun vil bare ha ret og dele ud af hendes "visdom"....eller mangel på samme! LOL :D

:haha Der var jeg lige ved, at tisse i bukserne :haha

Syntes bestemt at du skal fortælle hende, hvad det gør ved dig :kram2 For så har du hvert fald fået sagt det, og det er meget respektløst af hende. Hvis du vil have hendes mangel på visdom, kan du jo selv spørge LOL :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

:haha Der var jeg lige ved, at tisse i bukserne :haha

Syntes bestemt at du skal fortælle hende, hvad det gør ved dig :kram2 For så har du hvert fald fået sagt det, og det er meget respektløst af hende. Hvis du vil have hendes mangel på visdom, kan du jo selv spørge LOL :D

Hahahahhahhahaaaaaaaa :D :D :D :D DET siger jeg til hende!!! :D TAK for grineren!!! :D Nu skal jeg også ha tørre bukser på! ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram sikke en træls svigermor at ha, godt for dig at hun bor så langt væk så går der forhåbentligt lidt tid før du skal udholde hende igen. og nej der er bestemt heller ingen her der får lov at lære mine børn ord som missekat og vovhund, det kan jeg slet ikke ha.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER