BeyondGrateful

NF-scanning

17 indlæg i dette emne

Hej.

Jeg er gravid for første gang :glad og har lige været ved lægen for at få foretaget en doubletest. Jeg har læst i flere bøger, at man de fleste steder tilbydes NF-scanning mellem uge 11 og 13, og da jeg næsten ikke kan vente med at se vores lille mirakel,(selvom jeg også er temmelig nervøs over resultatet af NF-scanningen :blush )vil jeg lige høre, hvor langt tid der gik fra, at I fik foretaget doubletest til at I blev indkaldt til NF- scanningen?

På forhånd tak! :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var til NF, da jeg var 13+1

Aftalen var lavet inden jeg fik foretaget blodprøven. Jeg skulle selv tage på hospitalet og få lavet blodprøven et vist antal dage inden scanningen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var 13+0. Jeg fik først taget dobule testen i forbindelse med NF, så vi fik faktisk først svar, da jeg var 14+ ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var i 13. uge og fik tilsendt et brev fra sygehuset omkring datoen :)

:easter2:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar. :tak Jeg må indrømme, at den største grund til, at jeg ikke kan vente(udover at vi selvfølgelig glæder os helt vildt meget til at se vores lille mirakel)er at vi efter NF-scanning vil fortælle vores familie og venner om den kommende familieforøgelse. Kan snart ikke vente længere. :blush

Men må hellere væbne mig med tålmodighed, nu har vi jo ventet så længe, så en uge fra eller til... ;)

Kan dog godt mærke, at jeg bliver mere og mere nervøs for resultatet af NF-scanningen. Hvad hvis der er noget galt... :unsure Vi har dog snakket om det herhjemme og er afklaret med hvordan vi vil forholde os.

Uha, glæder mig bare til at få det overstået :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... hvad er en double-test? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øhh... hvad er en double-test? :blink

Det er en blodprøve du får taget i forbindelse med NF. Den bliver brugt sammen med scanningen til at vurdere risikoen for down syndrom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en blodprøve du får taget i forbindelse med NF. Den bliver brugt sammen med scanningen til at vurdere risikoen for down syndrom.

Aha, så blev jeg så klog :rolleyes Tak! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Jeg er gravid for første gang :glad og har lige været ved lægen for at få foretaget en doubletest. Jeg har læst i flere bøger, at man de fleste steder tilbydes NF-scanning mellem uge 11 og 13, og da jeg næsten ikke kan vente med at se vores lille mirakel,(selvom jeg også er temmelig nervøs over resultatet af NF-scanningen :blush )vil jeg lige høre, hvor langt tid der gik fra, at I fik foretaget doubletest til at I blev indkaldt til NF- scanningen?

På forhånd tak! :lovebk

Jeg var til NF skanning da jeg var 13+0!

Bare rolig, det skal nok gå rigtig godt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til NF, da jeg var 13+1

Aftalen var lavet inden jeg fik foretaget blodprøven. Jeg skulle selv tage på hospitalet og få lavet blodprøven et vist antal dage inden scanningen.

Det samme galt for mig :)

Jeg fik taget en blopprøve hos lægen da jeg fik lavet vandrejournal, men det var for at fastsætte bl.a. blodtype, ikke til dobbeltesten da det var for tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til NF skanning da jeg var 13+0!

Bare rolig, det skal nok gå rigtig godt :goodluck

Tusind tak, hvor er du sød :kram Krydser også alt hvad krydses kan. Har det vist sådan, at jeg forventer det værste, og håber på det bedste! ;)

God påske! :smilie_oster03:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme galt for mig :)

Jeg fik taget en blopprøve hos lægen da jeg fik lavet vandrejournal, men det var for at fastsætte bl.a. blodtype, ikke til dobbeltesten da det var for tidligt.

Jeg fik taget en blodprøve i begyndelsen for at sikre, at graviditeten var en realitet. Jeg fik også taget en blodprøve ved 1.lægebesøg, og endnu en blodprøve i sidste uge, som skal bruges til doubletesten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en opdatering på NF-scanningen: ;)

Har fået en indkaldelse til NF-scanning den. 6.5-11, hvor jeg er 12+2 uger henne. Glæder mig som sagt, men har også stor respekt for, at det ikke nødvendigvis går som planlagt. Tør i hvert fald ikke juble helt, før vi har fået svar på prøverne. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en opdatering på NF-scanningen: ;)

Har fået en indkaldelse til NF-scanning den. 6.5-11, hvor jeg er 12+2 uger henne. Glæder mig som sagt, men har også stor respekt for, at det ikke nødvendigvis går som planlagt. Tør i hvert fald ikke juble helt, før vi har fået svar på prøverne. :rolleyes

Dejligt, at du har fået en tid - der er jo ikke SÅ længe til!

Jeg blev selv scannet 12+4 og fik taget blodprøven 1 time før scanningen på hospitalet.

Jeg kan godt følge din lidt tilbageholdende glæde - men prøv ikke at lade den overskygge glæden over at du er gravid og snart er gennem 1. trimester, det er svært, men graviditet handler også om glæde og forventning ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo snart I skal til scanning så... Dejligt :)

Jeg var afsted da jeg var 13+2..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, at du har fået en tid - der er jo ikke SÅ længe til!

Jeg blev selv scannet 12+4 og fik taget blodprøven 1 time før scanningen på hospitalet.

Jeg kan godt følge din lidt tilbageholdende glæde - men prøv ikke at lade den overskygge glæden over at du er gravid og snart er gennem 1. trimester, det er svært, men graviditet handler også om glæde og forventning ^_^

Det gør den i hvert fald! :hurra Håber heller ikke, det lyder som om jeg ikke glæder mig - Glæder mig helt vildt, og nyder at mærke de små forandringer i kroppen. :glad Har nok bare svært ved, at forstå at vi virkelig har været så heldige! Indtil jeg har set/hørt hjerteblink og har fået vished for at vores lille mirakel har det godt, tror jeg, at jeg et eller andet sted forventer, at nogen vil vække mig, og sige, at det hele bare er en drøm.. :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo snart I skal til scanning så... Dejligt :)

Jeg var afsted da jeg var 13+2..

Ja, det var også hurtigere end jeg havde forventet/frygtet. :rolleyes Nu må næste uge gerne komme og gå, så det kan blive fredag. :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER