Besvaret April 20, 2011 Er jeg i øvrigt den eneste der synes, at det førhen så åbenbart har været okay at skylde for daginstitution, og så stadig modtage BFY? :blink Det synes jeg da personligt er noget mærkeligt noget. For som der skrives, så følger BFY jo barnet, men hvis man ikke har brugt dem til f.eks. daginstitution, hvad er de så brugt til? Det er jo netop til barnet ;) Det er du bestemt ikke! Det synes jeg er yderst rimeligt! Jeg tænker for alles parter er det rart at inst. regningen bliver betalt, så det er en fast udgift, og dermed er indregnet i ens forbrug, og at man så enten bruger BFY i rådighedsbeløb eller som bonus :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2011 Og så er jeg i øvrigt da enig i, at man godt kunne have sendt en mail ud- ligesom de gør når årsopgørelsen er klar (hvis man vel at mærke har fravalgt at modtage den på papirformat), men når det er sagt, må man også selv holde sig lidt orienteret ;) Er jeg i øvrigt den eneste der synes, at det førhen så åbenbart har været okay at skylde for daginstitution, og så stadig modtage BFY? :blink Det synes jeg da personligt er noget mærkeligt noget. For som der skrives, så følger BFY jo barnet, men hvis man ikke har brugt dem til f.eks. daginstitution, hvad er de så brugt til? Det er jo netop til barnet ;) Jeg er helt enig i at det er mærkeligt at modtage BFY hvis man ikke har betalt for institution. Men uanset om det er mærkeligt eller ej så er dette jo en væsentlig ændring i familiernes økonomi eftersom der kommer en så uventet ændring at der må trækkes 100% istedet for 50% uden at det er varslet ordentligt inden. Ved godt det ikke kan sammenlignes, men kommer alligevel med et tænkt eksempel: 25. Januar (5 dage inden lønudbetaling) får du at vide der er en lovændring der gør at AL skat for de første 4 mdr. skal betales med det samme. Dette gør at du er uden indtægt i en måned eller 2. Dette ville du overleve fint uden problemer hvis du var blevet varslet i tide og dermed havde rettet din økonomi ind efter det. Men uden varsel kan det vælte dit budget at mangle de penge du havde regnet med. Det er ikke loven jeg opponerer imod for den er i mine øjne helt rimelig. Det er den manglende varsel af en så markant ændring. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2011 Jeg er helt enig i at det er mærkeligt at modtage BFY hvis man ikke har betalt for institution. Men uanset om det er mærkeligt eller ej så er dette jo en væsentlig ændring i familiernes økonomi eftersom der kommer en så uventet ændring at der må trækkes 100% istedet for 50% uden at det er varslet ordentligt inden. Ved godt det ikke kan sammenlignes, men kommer alligevel med et tænkt eksempel: 25. Januar (5 dage inden lønudbetaling) får du at vide der er en lovændring der gør at AL skat for de første 4 mdr. skal betales med det samme. Dette gør at du er uden indtægt i en måned eller 2. Dette ville du overleve fint uden problemer hvis du var blevet varslet i tide og dermed havde rettet din økonomi ind efter det. Men uden varsel kan det vælte dit budget at mangle de penge du havde regnet med. Det er ikke loven jeg opponerer imod for den er i mine øjne helt rimelig. Det er den manglende varsel af en så markant ændring. Kan godt se din pointe. Men jeg synes så stadig det er underligt, at man kan REGNE med at få bare 50%, når man skylder pengene i forvejen. Jeg forstår godt hvad du vil sige med dit eksempel, men som du selv skriver kan det OVERHOVEDET ikke sammenlignes! Varsling eller ej, så finder jeg det underligt, at man VÆLGER ikke at betale institutionsregningen, fordi det er den "der ikke sker noget ved" ikke at betale. Og for at udbygge dit eget eksempel, så ville jeg jo heller ikke forvente at få min løn udbetalt, hvis jeg skyldte min arbejdsplads penge. Dermed ville jeg aldrig regne med de penge/den løn i mit budget- men sådan er vi jo forskellige ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2011 Men hvorfor er det så at jeg ikke må have lov til at være sur over at de ikke har sendt brev ud? ;) Det må du skam også, det er ikke det jeg siger :) Jeg er blot uenig i at der skal sendes breve ud.. Men som flere har skrevet så er jeg enig i at budskabet skal ud, så en mail eller brev i E-Boks ville være passende.. De kan i andre tilfælde godt finde ud af at sende mail til folk, så det burde også kunne lade sig gøre her.. Jeg er ikke berørt, så jeg har ikke kigget efter det, men hvis det først er komme ud for 5 dage siden er der virkelig også en kommunikationsfejl der :( Det er ikke i orden... Del dette indlæg Link to post Share on other sites