Oprettet April 19, 2011 Jeg er halvvejs (uge 20) og er begyndt at få nogle smerter i siderne - dog hver for sig. Det føles som meget hårde sidestik og så lige under maven, ved blæreren får jeg også små jag som føles som stik.. Jeg har ingen ide om hvad det kan være, men før jeg ringer hysterisk til min jordmoder, ville jeg nu lige forhører mig herinde.. Kan det være plukveer, begyndene plukveer eller bare meget slemme ligamentsmerter? og hvis det ikke er, hvornår ville plukveerne typisk tage til? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2011 Havde tænkt mig at starte et lignende emne. Jeg er i uge 22 og har de sidste to dage haft en underlig mave. Jeg har nogen "smerter" ligesom inden man er ved at få rigtig dårlig mave, men jeg har ikke dårlig mave. Kan det være plukveer eller begyndende veer?? :( Håber det er i orden at jeg spørger i denne tråd. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2011 Der lyder som ligamentsmerter... Plukkeveer, så kan du mærke livmoderen ligesom trækker sig sammen og så går det over igen efter lidt tid. Jeg tror ikke der er noget at være nervøs for :) Mama: Kan det evt. være forstoppelse? Det får man jo nemt, når man spiser jern piller, forstoppelse kam godt frem provokere plukkeveer. Jeg har spist magnesia imod det, men der findes flere forskellige præperater. Håber i begge kan bruge det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2011 Babyfoldager - tak for dit svar. Det er ikke forstoppelse. Nu er det også begyndt at gøre ondt når jeg bevæger mig. Lidt ligesom om underlivet bliver trukket nedad.. :s Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2011 Mine plukveer gør ikke ondt. Jeg skal dog gå noget langsommere når jeg har dem - men ellers er det bare at hele maven bliver hel hård og spændt. Jeg blev først rigtig opmærksom på dem i uge 27-28 tror jeg, men jeg har efterfølgende indset at jeg har haft dem tidligere også - der vidste jeg bare ikke hvad det var... Nu er jeg dog overhovedet ikke i tvivl - men livmoderen bliver jo også kun stærkere og stærkere :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2011 Babyfoldager - tak for dit svar. Det er ikke forstoppelse. Nu er det også begyndt at gøre ondt når jeg bevæger mig. Lidt ligesom om underlivet bliver trukket nedad.. :s Det kan sagtens være plukkeveer, jeg har døjet en del med dem. Går det væk hvis du ligger dig ned og hviler? Min jordmoder rystede min mave helt vildt for at se hvor meget der skulle til for at fremprovokoere dem og derefter blev jeg deltidssygemeldt, da hum mente jeg skulle aflastes... Hvis de bliver regelmæssigt, altså i intervaller skal du ringe på fødegangen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2011 Jeg vil tro det er ligamentsmerter. :) Især når du siger det sidder i siderne og under maven. Mine plukkeveer føltes som om hele maven strammede sig sammen, og man kunne se hvordan maven blev helt hård. Jeg kunne godt få øget tissetrang når de kom, da han så blev trykket ind i min blære. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 19, 2011 Det kan sagtens være plukkeveer, jeg har døjet en del med dem. Går det væk hvis du ligger dig ned og hviler? Min jordmoder rystede min mave helt vildt for at se hvor meget der skulle til for at fremprovokoere dem og derefter blev jeg deltidssygemeldt, da hum mente jeg skulle aflastes... Hvis de bliver regelmæssigt, altså i intervaller skal du ringe på fødegangen. Nej, de går ikke væk når jeg hviler mig. På et tidspunkt var det en vedvarende smerte og det var kun i venstre side. Min mave bliver også helt hård som en bold og trækker sig nærmest sammen. Måske jeg skulle ringe på fødegangen.. men er sgu nervøs... :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2011 Det lyder som plukkeveer, mine kan også gøre rigtig ondt, så længe de ikke kommer i intervaller sker der ikke noget ved det... Men hvis det beroliger dig at ringe, så gør det. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. God dag :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2011 Det lyder som plukkeveer, mine kan også gøre rigtig ondt, så længe de ikke kommer i intervaller sker der ikke noget ved det... Men hvis det beroliger dig at ringe, så gør det. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. God dag :) Det er gået i sig selv igen, så det må være plukveer. Den lille bevæger sig derinde så jeg tror hun har det fint derinde. :) Tror det måske var fordi jeg havde overbelastet mig selv dagen før.. kan åbenbart ikke gå så lange ture mere <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 20, 2011 Tak for svarene :) den bedste forklaring er at smerterne rejser rundt om min mave til lænd som en meget langsom hullahop-ring :huh Det stikker, gør ondt og trækker nedad samt det føles som om at jeg har løbet et marton - er træt, ugidelig og har ondt i bækken, mave og lænd. Jeg tror også det er ligamentsmerter, men har dog også læst mig frem til, at det måske godt kunne være den lille tøs der bevæger sig ustyrligt meget, at hun nærmest slår sig plads og at det er det der gør så ondt. Jeg har haft disse smerter før, for nogle uger siden og som i dag - dagen efter har jeg det ganske fint ud over mit bækken er ømt og min mave føles som ét stort blåt mærke indenvendigt - så kan virkeligt mærke når hun rører på sig i dag. :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 28, 2011 Lyder som de andre skriver som ligamentsmerter. Mine plukveer gør i hvert fald ikke ondt overhovedet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites