Glowin

Det sværeste ved at være gravid?

44 indlæg i dette emne

Hmm... Det er jo forfærdeligt men jeg ELSKEDE at være gravid.. Det værste var nok de dumme blødninger i starten af graviditeten hvor jeg var bange for at miste..

Del dette indlæg

For mit vedkommende har de første to trimestre været utroligt nemme at komme igennem. Jeg har haft det fantastisk, har på en eller anden måde fået en indre ro jeg ikke havde før og humøret har været højt. Men nu hvor jeg er nået til 3. trimester er jeg begyndt at døje rigtig meget med ondt i ryggen og under brystet i højre side, hvilket jeg aldrig har haft før.

Jeg har været ved en fysioterapeut, og hun sagde at det er en nerve som går fra ryggen til foran på brystet, som kommer til at sidde i klemme pga. min ændrede holdning i takt med at maven er vokset. Der er ikke så meget der hjælper andet end at komme ned og ligge fladt på ryggen, men det kan jeg jo ikke mens jeg er på arbejde, så jeg ved slet ikke hvordan jeg skal komme igennem de sidste 2 måneder inden jeg må gå på barsel. Jeg har forsøgt at lave nogle rygøvelser, men synes ikke rigtig det hjælper. Overvejer noget svømning, men har slet ikke lyst til at være indenfor i det her fantastiske vejr :smilie_oster03:

Håber alle har haft en fantastisk påske og har nydt det dejlige vejr :easter1:

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig var det nok overordnet set, at jeg ikke kunne slappe nok af til at nyde min graviditet fuldt ud.

Startede med 2 SA´er, så var rystende nervøs de første måneder. Derudover fik jeg i 1. trimester toxoplasmose, den store dreng fik lussigesyge, og jeg brækkede mig så meget, at jeg blev delvist indlagt med dehydrering og vægttab.

Derefter gik jeg i fødsel i uge 29, hvorefter jeg lå med veer on/off og indlagt det meste af resten af tiden <_<

Jeg tænker lidt, at HVIS man skulle være gravid igen, så vil jeg forsøge at nyde min graviditet, være ligeglad med vægtøgninger osv- bare NYDE at være gravid. Det kunne jeg godt tænke mig at prøve :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det sværeste ved at være gravid er, at alle åbenbart har ret til at have en holdning til, hvordan jeg lever mit liv som gravid. Jeg er dødtræt af at forsvare, hvorfor jeg har farvet mit hår een gang, hvorfor jeg stadig træner, drikker cola og spiser sushi og salt på maden. Det er ligesom om, at det er legalt at kommentere på gravides levevis nu og alt er blevet så forbudt, siden jeg var gravid sidst. En person, som jeg ellers holder utroligt meget af, forsøgte at tale mig fra at farve mit hår med naturfarve, fordi det var dårligt for babyen... Hun storrøg selv under sine graviditeter og kan også finde på at ryge, når jeg er der. Så det sværeste for mig omkring graviditeten er klart andres emsighed og dobbeltmoral..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Carrie: Hvor er jeg dog enig!! Jeg tror din baby har det endnu bedre fordi du ikke går og bekymre dig om alt det der er forbudt og bruger din sunde fornuft istedet :)

Hilsen hende der spiste Sushi igår, salt på maden, drak cola, spiste slik, brugte parfume, make-up og cremer med parabener (alt med måde)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes det sværeste ved at være gravid er, at alle åbenbart har ret til at have en holdning til, hvordan jeg lever mit liv som gravid. Jeg er dødtræt af at forsvare, hvorfor jeg har farvet mit hår een gang, hvorfor jeg stadig træner, drikker cola og spiser sushi og salt på maden. Det er ligesom om, at det er legalt at kommentere på gravides levevis nu og alt er blevet så.forbudt, siden jeg var gravid sidst. En person, som jeg ellers holder utroligt meget af, forsøgte at tale mig fra at farve mit hår med naturfarve, fordi det var dårligt for babyen... Hun storrøg selv under.sine graviditeter og kan også finde på at ryge, når jeg er der. Så det.sværeste for mig omkring graviditeten er klart andres.emsighed og dobbeltmoral..

Er fuldstændig enig med dig.. det er så irriterende at alle andre tror at de skal fortælle en hvad man må og ikke må.

Jeg skrev på fb den anden dag at nu trænger håret virkelig bare til at blive farvet (her efter fødslen). - (har farvet det een gang under graviditeten.)

og med det samme er der en der skriver: Hov hov hov, man må ikke farve hår når man ammer, det skidt går direkte i mælken.

Ihh så irriterende, stadig efter graviditeten, så fortsætter det med at folk skal fortælle en, hvad der er bedst for baby. og igen hvad man må og ikke må.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Carrie: Hvor er jeg dog enig!! Jeg tror din baby har det endnu bedre fordi du ikke går og bekymre dig om alt det der er forbudt og bruger din sunde fornuft istedet :)

Hilsen hende der spiste Sushi igår, salt på maden, drak cola, spiste slik, brugte parfume, make-up og cremer med parabener (alt med måde)

TAK! Troede faktisk kun det var mig, der følte mig lidt "forfulgt"!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er fuldstændig enig med dig.. det er så irriterende at alle andre tror at de skal fortælle en hvad man må og ikke må.

Jeg skrev på fb den anden dag at nu trænger håret virkelig bare til at blive farvet (her efter fødslen). - (har farvet det een gang under graviditeten.)

og med det samme er der en der skriver: Hov hov hov, man må ikke farve hår når man ammer, det skidt går direkte i mælken.

Ihh så irriterende, stadig efter graviditeten, så fortsætter det med at folk skal fortælle en, hvad der er bedst for baby. og igen hvad man må og ikke må.

Uhh.. folk skal klappe i, skal de! (altså din facebook-veninde - ikke dig)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man må altså gerne spise sushi når man er gravid!!

Dog ikke, hvis man kan spise hvad der svarer til over 100 g tun om ugen - men så er man altså også træt af tun-sushi! Ellers skal fisken bare have været frossen - og det har den altid, ellers må de ikke servere den.

Klikkelik

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man må altså gerne spise sushi når man er gravid!!

Dog ikke, hvis man kan spise hvad der svarer til over 100 g tun om ugen - men så er man altså også træt af tun-sushi! Ellers skal fisken bare have været frossen - og det har den altid, ellers må de ikke servere den.

id=276'>Klikkelik[/color

Nej, men jeg må gerne selv lave sushi med frisk fisk det ikke har været frosset...:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hos mig handler det mest om det psykiske..

Jeg er selvfølgelig ked af jeg nu render rundt med + 8 kilo i forhold til inden graviditeten, men det kan slet ikke opveje angsten for at miste.. Angsten for at spise noget eller gøre noget som kunne tage livet af mit barn, da hun lå i maven :( Det var modbydeligt at have den tanke hver eneste gang jeg proppede noget i munden..

Hvis der nu skulle ske et eller andet, var det kun mig der havde skylden og det var næsten ikke til, at bære at tænke på..

Psykisk kan jeg ikke ret godt klare, at være gravid.. Det hele bunder i et langt behandlingsfoløb, for jeg havde samme tanke da jeg var gravid i 2006, men den her gang var det langt værre...

Del dette indlæg

Annonce ♥

For mig tror jeg, at det sværeste har været, at jeg allerede ret tidligt begyndte at blive meget forpustet over ingenting - især trapper, hvilket er nitte, når man bor på 2. sal. De øvrige ting/gener, der har været, har været til at leve med for mig og jeg synes egentligt, at det har været og er fantastisk at opleve :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang. sushi og graviditet:

Ja, men det er der ikke alle, der ved. Og folk er sgu lidt forvirrede over, hvad man må og ikke må, synes jeg.

Synes google er god til at finde artikler, der isger noget forskelligt;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

hos mig er det helt klart mine smerter i mit bækken der er det sværeste for mig.. Jeg er allerede begyndt at have sygedage pga mit bækken.. Frustrerende at man ikke kan passe sit arbejde.. Der er nogle tider på dagen hvor jeg har det fint og kan lave noget, men så lige pludselig senere eller bare andet tidspunkt så kan jeg intet.. Det gør det altså rimelig svært at passe sit arbejde.. Aner ikke hvad jeg skal gøre..

Håber at jeg kan få nogle gode råd hos lægen jeg lige har kontaktet... Ønsker ikke at blive sygemeldt fra mit arbejde, men det kan det desværre ende med.. :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

hos mig er det helt klart mine smerter i mit bækken der er det sværeste for mig.. Jeg er allerede begyndt at have sygedage pga mit bækken.. Frustrerende at man ikke kan passe sit arbejde.. Der er nogle tider på dagen hvor jeg har det fint og kan lave noget, men så lige pludselig senere eller bare andet tidspunkt så kan jeg intet.. Det gør det altså rimelig svært at passe sit arbejde.. Aner ikke hvad jeg skal gøre..

Jeg vil anbefale dig at tage til en fysioterapeut med speciale i gravide, jeg trak den for lang tid inden jeg kom afsted... Havde jeg vist det ville hjælpe så meget, havde jeg gjort det meget før..

Håber at jeg kan få nogle gode råd hos lægen jeg lige har kontaktet... Ønsker ikke at blive sygemeldt fra mit arbejde, men det kan det desværre ende med.. :-(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hov Anna1980, mit svar står midt i din tekst, det går nogle gange galt når jeg skriver fra min IPhone, beklager!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt ud af det Bayfoldager, så det er helt ok...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det sværeste for mig var ventetiden, jeg dur ikke til at være gravid og har ikke tålmodighed til at gå og vente på at babyen kommer ud ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det værste hos mig lige pt. er frygten for at få strækmærker. Jeg frygter det simpelthen SÅ meget, og er bare lykkelig for hver dag der går uden nogen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER