Oprettet April 16, 2011 Jeg har hørt at man maks må køre 80 km/t, hvis man køre på reservedækket. Vi kom til at tale om det, da mine forældre punkterede for nyligt. De havde aldrig hørt om det. Er det korrekt at der er en regel om maks 80 km/t, hvis man kører på reservedæk?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2011 Der findes to slags reserve hjul... et nødhjul.. og så et ordinær hjul ;) Nødhjul er normalt mærket med en lav maksimal hastighed (ofte 80 km/t) og en kort maksimal kørestrækning. ^_^ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2011 Der er ingen lov om man max må køre 80 med nødhjulet, så politiet stopper dig ikke, men man risikere hjulet springer hvis man kører over 80 i timen. skrækkeligt! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2011 Der er ingen lov om man max må køre 80 med nødhjulet, så politiet stopper dig ikke, men man risikere hjulet springer hvis man kører over 80 i timen. skrækkeligt! Altså.. Det er lovpligtigt at køre med fire "ens" hjul - så jo.. De kan stoppe dig.. Du må kun køre med nød/reserve hjul, til nærmeste mekaniker hvor du kan få lappet dæk... P.s. jeg punkterede for 8 dage siden ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2011 Det har jeg heller ikke skrevet, kun at de ikke kan stoppe en for at køre med nødhjulet, hvordan sku man ellers få den hen til mekanikeren? ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 17, 2011 Der er ingen lov om man max må køre 80 med nødhjulet, så politiet stopper dig ikke, men man risikere hjulet springer hvis man kører over 80 i timen. skrækkeligt! Så var jeg da ikke helt gal på den :yiepie Del dette indlæg Link to post Share on other sites