Stbaby

Bryllupsrejse med eller uden børn

18 indlæg i dette emne

Vi blev gift i oktober og fik 13.500,- i gave til bryllupsrejse.

Vi har endnu ikke været afsted for vi kan ikke finde ud af hvad vi vil (eller jeg kan ikke finde ud af hvad jeg vil - han har det lidt lige som med mad: han elsker det hele ;))

Min store drøm er 2 uger på Borneo, til Østen eller andet eksotisk. Godt vejr, masser at se og gerne noget anderledes end DK (derfor ikke Europa da det minder meget om DK).

Jeg vil ikke have alle 5 børn med da det jo skal være vores bryllupsrejse, så jeg vil have mulighed for at flette fingre, kysse og kramme uden de store står og vender øjne og synes vi er pinlige. At have de små med er stadig let - de er glade bare de får mad, rene bleer og ellers er sammen med os. De store kræver noget mere på et andet plan.

Men at tage et par uger ud af ferieåret går ud over de store, der så ikke får de ugers ferie med os.

Så hvis vi tager afsted inden for det kommende år vil det gå ud over de store og venter vi til de store er så store at de hellere vil holde ferie uden os - så er de små jo den 'trælse' alder at have med, og skal de blive hjemme bliver det noget sværere at få dem afsat da de største jo har andre forældre de kan være hos, hvor de små kun har bedsteforældre. Og 2 uger hos bedsteforældre er ret lang tid (både for børn og bedsteforældre!)

Andet forslag er en forlænget weekend til Paris (vores by hvor vi har været flere gange) eller Rom som vi begge gerne vil besøge. Tage de små med og lade de store blive hos deres andre forældre.

Men for mig er det ikke en 'rigtig' bryllupsrejse men sådan noget man bare lige kan gøre, især med de fly-priser der er i øjeblikket.

Lidt lige som at tage på rådhuset i jeans en onsdag eftermiddag sammenlignet med min prinsessedrøm med den store kjole i kirken.

Tredje forslag er slet ikke at tage afsted. Gemme pengene, fortsætte med at spare op og så tage på meget lang, eksotisk og dyr kobberbryllupsrejse (og til den tid finde ud af hvad de små, som jo er blevet store til den tid, skal).

Hvordan ville i vælge?

Del dette indlæg

Jeg ville tage, ikke to, men een uge UDEN børn et eller andet lækkert sted. Hvis det kun er een uge, kan I sagtens tage afsted med god samvittighed over at få børnene passet OG I kan få en "rigtig" bryllupsrejse i tosomhed.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville tage en forlænget romantisk weekend uden børn og så på et andet tidspunkt holde ferie med børnene for resten af pengene.

Og så synes jeg desuden at man enten tager alle børn med eller ingen børn - uanset alder.

Del dette indlæg

Annonce ♥

En forlænget storby weekend og så spare op til den store romantiske kobberbryllupsrejse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi deler ofte børnene op da de er så forskellige i alder. F.eks. har vi været i Disneyland med de to store og det kommer de tre små nok også - når de engang er store nok til at få noget ud af det (den alder de har nu vil de hellere i Djurs Sommerland).

Til sommer skal P på camp på Danfoss Universe hvor vi andre skal på camping, om 3 uger skal vi i Legoland hvor hun hellere vil til svømmestævne.

I påsken er de to store i Italien med deres mor mens de små må 'nøjes' med at være herhjemme i haven, hvor de så weekenden efter kommer i badeland ved Esbjerg.

At have en preteen og en teen med på byvandring i Rom i 4 dage med masser af brok og bøvl gider vi ikke. Så hellere bruge pengene til noget andet på et andet tidspunkt som de vil synes er sjovt. De kunne nok godt lære noget, men nu er det jo ikke en 'dannelsesrejse' jeg efterlyser men en romantisk tur for mig og min mand. De små vil kunne sove i hver deres klapvogn mens vi slendrer rundt og hygger os på en helt anden måde end hvis de store er med (Linus var i Paris første gang da han var 5 mdr).

De tre store har fordele ved at have skilsmisseforældre (dobbelt så lang ferie, flere rejser, gaver osv) og de små har så andre fordele. F.eks. komme de på ferie når de store ikke er her (vi skal f.eks. til Fanø i morgen mens de store er hos deres andre forældre). Vi kan ikke sætte vores liv på stand by og ikke lave noget som de store går glip af når de ikke er her, for de små lever jo også hver anden uge med slik, sjov, ferier, bifbesøg osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville tage de to uger til Borneo med de to små :)

Jeg er godt klar over det ikke er heeelt det samme som at tage af sted kun jer to, men hvis i lægger vægt på at i kun gør de ting i har lyst til, fordi det er en voksenferie (bare tilfældigvis med børn), så tror jeg i får en fantastisk tur.

Jeg synes sagtens man kan gøre forskel på de store og de små - det blev der gjort i min familie uden nogen havde det dårligt over det. Og vi havde ovenikøbet de samme forældre, der var bare aldersforskellen der gjorde at der blev gjort forskel.

Det kommer jo meget an på hvordan i præsenterer det for dem på ("Det er en voksenferie, og der vil ikke blive gjort noget børneagtigt, så i ville komme til at kede jer. Til gengæld tager vi en tur i Legoland/ud at bowle/bla bla bla med kun jer senere en gang.").

Alternativet er at tage afsted en uge uden børn. To uger er lidt lang tid at blive passet synes jeg.

Kobberbryllup er for lang tid at vente, og Paris, Rom etc kan jeg mærke på dig, at det bliver for normalt, så det vil du ikke have det godt med på sigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert tage p en uges ferie kun dig og din mand! Uden tvivl! :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg holder også på én uges parferie..... Men det er jo meget forskelligt, hvad man er til :)

Måske vil i egentlig befinde jer bedst med at have de små med?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville helt sikkert tage p en uges ferie kun dig og din mand! Uden tvivl! :loveshower

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ville tage afsted en uge og få alle børn passet. bryllupsrejse er i mine øjne uden børn, store som små.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg ville tage en uge uden børen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er enig i dem der siger: En uge uden børn

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville tage, ikke to, men een uge UDEN børn et eller andet lækkert sted. Hvis det kun er een uge, kan I sagtens tage afsted med god samvittighed over at få børnene passet OG I kan få en "rigtig" bryllupsrejse i tosomhed.

Enig. Men jeg ville nok vente lidt, så den yngste lige var lidt ældre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville slet ikke kunne tage afsted 2 uger uden mine børn. Det ville bare slet ikke gå. Alt det romantiske ville blive spoleret af savnet til dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi var afsted 4 dage i Firenze uden børn, og det var maksimalt det jeg kan være væk fra dem, savnede dem så inderligt den sidste dag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg ville tage afsted en uge og få alle børn passet. bryllupsrejse er i mine øjne uden børn, store som små.

Enig, men nu var jeg også på bryllupsrejse inden jeg fik børn. Tror også jeg vil ha svært ved at lade de to små blive hjemme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi blev gift sidste år(på rådhuset, en onsdag :D ) og valgte så at tage en tur til Gran Canaria alene uden børn. Det var så dejligt at være sammen og nyde hinanden uden børnene var med, vi savnede dem selvfølgelig enormt meget, men det var så fantastisk :wub

Jeg ville helt sikkert tage på ferie uden børn, bryllupsrejsen er jo kun en gang :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER