Oprettet April 14, 2011 Min mand skal lave mad til min venindes drengs konfirmation på søndag og som tak for lån af pigernes far har min veninde donerede et udebur med kanin og savsmuld og lidt mad. Så vi skulle bare købe en vand flaske. Sætter lige et billede ind af den. Om 3 uger får vi en lille hun til ham, så pigerne har en hver. men vi har ikke haft kaniner før, så kan I komme med nogle gode navne? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2011 Tillykke med de nye kæledyr! Da jeg var barn havde jeg en kanin, som hed Vimse - elskede bare det navn :loveshower - Vimse - Ninka - Ninus - Hopsa - Uldtot - Bamse - Tumle - Peter Kanin / Hr. kanin- opkaldt efter kaninen i Alice i eventyrland - Bunny - Påskeharen og tandfeen - ej okay det var måske mest på grund af den kommende påskehøjtid :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2011 Eeeeej, hvor hyggeligt!!! Glæder mig til billeder! :loveshower Herhjemme bruger vi jo primært menneskenavne, så mit umiddelbare bud er Kenneth og Karla. :) Det kunne også være sjovt at kalde dem Vincent og Josephine :badgirl Min første kanin hed Georg. Eller egentlig "Gæorg", men det var kun fordi jeg ikke kunne udtale det ordentligt :rolleyes. Min anden kanin hed Niner, men var meget tæt på at komme til at hedde enten Harry eller Elvis. :) En af mine veninder havde engang en kanin, der hed Mr. White (fordi den var hvid, sjovt nok...) Og så er Stampe jo også et helt klassisk kaninnavn :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2011 Hov ser først billedet nu! Hold fast, hvor er han kær! :kuller Han kunne godt ligne en Kenneth Kanin IMO ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2011 nu er hannen vel kastereret? for ellers bliver det hurtigt til at pigerne har 5 kaniner hver.. hehe.. men hold da op, hvor er han kær.. navne er jeg ikke så god til, så der må nogle andre på banen og hjælpe der.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2011 nu er hannen vel kastereret? for ellers bliver det hurtigt til at pigerne har 5 kaniner hver.. hehe.. men hold da op, hvor er han kær.. navne er jeg ikke så god til, så der må nogle andre på banen og hjælpe der.. Vi har en han og få en hun og vi har aftalt emd dyrehandleren at vi aflevere ungerne dernede. Så de vil hele tiden kun være en hun der kan befrugtes. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2011 husk nu at tage hannen fra inden hun føder, ellers slår han ungerne ihjel, og det er ikke sjovt for dine unger. Vores han brød gennem nettet vi havde imellem vores bure for at dræbe ungerne og det var et uhyggeligt syn... ØV OG.... så skal hunnen altså skånes mellem graviditeterne, hun kan ikke tåle at avle konstant. Allerhøjst 3 kuld om året. viden om kaniner i linket er der lidt at læse om kaniner. Held og lykke med uldtotterne,som da skal hedde Knold og Tot :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 14, 2011 Tusind tak for det gode link. Hmm nogle der ved hvad det koster at da steriliserede en han kanin? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2011 Det koster omkring 600-800 kr, alt efter hvilken dyrlæge...... Men jeg tror bestemt i bliver glade for at have givet de penge i længden, for det med at have kaniner der avler, er meget svært at styre..... :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2011 Jeg stemmer i koret om sterilisation. Ellers skal i have to bure, både for at skåne hunnen fra at være gravid hele tiden og også i perioden op til hun føder og til ungerne er store nok til at 'overleve' hannen. Jeg har som barn set en kaninfar godt i gang med at spise sine nyfødte unger - ikke et godt forhold man får til hankaninen efter sådan en oplevelse Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2011 Sikke sød den er :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2011 Tak for svar. Men hvor gammel skal han kaninen være før han kan steriliseres Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2011 Min han hed Fnuggi og efterfølgeren, der var en hun hed Snubbi Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2011 ej hvor er den bare skøn. Min første kanin var en angorakanin, som hed mette. Hvorfra navnet ved jeg ikke, men et år efter fik jeg en kusine, og hun kom også til at hedde Mette, hvilket vil sige, at hun er opkaldt efter min kanin :D Så har jeg haft en Ninjo, Ninjsen og en Bimmer Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2011 Her har vi haft - Stampe, Perle, Plet, Gizmo, Pjevs, Snehvide, Baby, Niki Del dette indlæg Link to post Share on other sites